Strona 1 z 1
[90 2.0 PS] Długo kręci jak cieply
: 28 sty 2012, 10:00
autor: snakemz
Witam

moj problem polega na tym,ze jak zimny pali jak zegarek (moze byc mroz -20) tylko jak zapale go i pochodzi troche i go zgasze to juz kreci dlugo ,dodam jeszcze jak po zgaszeniu odczekam z pare minut to zapali normalnie ,ale musze troszke gazu przytrzymac.Zastanawiam sie nad czujnikiem temp silnika?? za pomoc dziekuje i Pozdrawiam

: 28 sty 2012, 10:19
autor: kojak85
Nie znam się za bardzo na benzynce, ale spróbuj odpiąć czujnik temperatury. Po odpięciu silniki z reguły widzą niską temperaturę. Przekonasz się wtedy czy to czujnik, czy przyczyny trzeba szukać dalej.
: 28 sty 2012, 10:27
autor: snakemz
zdaje mi sie ze go zalewa przy odpalaniu , czujnik mysli ze silnik jest zimny i daje mu ssanie ?
: 28 sty 2012, 13:33
autor: kojak85
Nie wiem na jakiej zasadzie działa silnik PS. Jeżeli jest tam jakiś sterownik to tak właśnie będzie, że na podstawie działania tego czujnika będziesz miał ssanie albo nie. W niektórych samochodach jest gruszka od ssania działająca podobnie jak termostat, czyli bimetal. W jeszcze innych są jakieś termostaty woskowe czy jakoś tak i one zdaje się w fordach tych starych sterowały przyspieszaniem kąta wtrysku w D i TD.
Nie wiem jak to jest u Ciebie. Skoro Ci go zalewa to jeżeli już w końcu odpali to powinno być czuć wyraźnie paliwo w spalinach i do tego dym.
: 28 sty 2012, 16:20
autor: snakemz
dymu nie ma i nie czuc paliwem.
: 28 sty 2012, 17:00
autor: damianek1234561
kolego wymien czujnik temperatury i przede wszystkim sprawdz jak sie nagrzeje i dlugo go krecisz czy jest iskra na swiecach bo moze to byc cewka
: 28 sty 2012, 17:49
autor: snakemz
dobrze ok tak zrobie,a ten czujnik jest ten z przodu bloku od strony szyby ?
: 28 sty 2012, 17:55
autor: kojak85
Zrób tak. Skoro na zimnym pali Ci dobrze to odepnij oba czujniki jak będzie ciepły i wtedy próbuj zapalić. Zobaczysz czy wtedy zapali bez problemu. Nie wiem, który czujnik odpowiada za co u Ciebie.
: 28 sty 2012, 21:19
autor: snakemz
jutro zobacze

: 29 sty 2012, 19:20
autor: jmm
Kolego, mi to wygląda na wtryskiwacz rozruchowy. Z tyłu głowicy jest taki przekaźnik termiczno-czasowy, włącz się w obwód pomiędzy tym czujnikiem a wtryskiwaczem rozruchowym i sprawdź czy po przekręceniu zapłonu dostaje napięcie.
: 30 sty 2012, 08:50
autor: snakemz
dobrze ok dzieki
Nie wiem dokladnie gdzie sie znajduje ten wtryskiwacz;/
: 07 lut 2012, 10:20
autor: arekkrosno
Wtryskiwacz masz w bloku silnika pod kolektorem ssącym. A najlepiej to posprawdzaj wężyki od rozdzielacza wtrysków. Jeden z 6 pójdzie gdzie indziej niż reszta - to jest rozruchowy

Ale tak jak koledzy piszą pierwsze odepnij czujnik i będziesz wiedział czy to to.