Strona 1 z 1

[b4 2.3 ng] Nie pali

: 12 lut 2012, 14:09
autor: zborek_k-kozle
Witam kolegów, znowu mam poważny problem, wczoraj wymieniłem uszczelki na wtryskach oraz uszczelniłem dolot. Dzisiaj rano poszedłem to wszystko zmontować na miejsce i ok. Niestety jak próbowałem go odpalić to łapie i od razu gaśnie. przed wymianą zapalał i chodził w miarę dobrze. Dodam, że jak mi udało się go wkręcić na obroty, to jak trzymam go na gazie to od 4tyś. wzwyż pracuje bez problemu i równo nic nie przerywa, jak tylko spuszcze z gazu na chwile to już nie wejdzie spowrotem na te 4tyś. Co mi możecie poradzić ? Czujniki wszystkie sprawne.

: 12 lut 2012, 14:14
autor: PICEK1
Sprawdź jeszcze raz szczelność dolotu,może o czymś się zapomniało,coś przeoczyło.

: 12 lut 2012, 15:53
autor: zborek_k-kozle
Wydaje mi się, że szczelność teraz jest. Nie mam jak sprawdzić samostartem bo nie idzie odpalić, ale wtedy był bardzo nieszczelny, opsikanie samostartem skutkowało podniesieniem obrotów na chwile, więc teraz jakby był nieszczelny to i tak powinien palić no nie wiem już sam

: 12 lut 2012, 22:29
autor: subratri
sprawdz rozrzad.

: 12 lut 2012, 23:16
autor: zborek_k-kozle
No ale niemożliwe by było, żeby się rozrząd przestawił, wczoraj przed demontażem wtrysków auto pracowało, dzisiaj już nie po montażu wtrysków, czyli ogólnie po uszczelnieniu, świece delikatnie mokre jak odkręciłem, szczerze nie wiem jak wygląda zalana świeca, ale jest wilgotna z paliwa, jutro spróbuje pokręcić tą śrubą od regulacji mieszanki od razu będę kręcił w celu zubożenia mieszanki i zobaczę co z tego wyjdzie, już mam wszystko ponotowane jak wyregulować mieszankę i ogólnie przepływkę, ale do tego trzeba mieć zapalone auto ...

: 13 lut 2012, 00:44
autor: luk_OP_Q89
Pal z gazem w podłodze.
Sprawdz czy nie blokuje się klapka spiętrzajaca(czy luzno chodzi).
Zalewa go skoro świeca wilgotna.

: 13 lut 2012, 16:34
autor: zborek_k-kozle
Zapalić z gazem w podłodze wogule się nie da, klapka chodzi idealnie.

[ Dodano: 2012-02-13, 20:26 ]
No więc tak, popełniłem pewien błąd, próba reulacji mieszanki okazała się klęską, tzn. nic mi nie dała. Więc rozebrałem spowrotem kolektor górny, bo jak zobaczyłem zdjęcia w necie, to pomyslałem, że za mało włożyłem wtryski, i tak było. Wystawały około 1,5mm, tylko nie wiem czy to może być przyczyną nie palenie poniżej 4tyś obrotów. Nie poskładałem z powodu pęknięcia uszczelki pod ten kolektor, jutro kupie i poskładam to. Zobacze co z tego będzie.

: 13 lut 2012, 21:05
autor: Harry71
a kolejnosci wtryskow nie pomieszales??przy skrecaniu

: 13 lut 2012, 22:03
autor: zborek_k-kozle
Nie ma takiej opcji, zaznaczyłem przy rozdzielaczu, oraz papierowe zawieszki :)

[ Dodano: 2012-02-13, 22:07 ]
A jeszcze takie pytanie mam, z dołu do gumy idzie metalowa rurka z silnika nie pamiętam ale chodzi chyba o jakiś aspekt ekologiczny czy się myle ? Chodzi o to, że syf jest z tego straszny i dostaje się do przepustnicy, cała odma jest tym zasyfiona, czy mogę tego nie podłączać ?

: 13 lut 2012, 22:19
autor: Harry71
zborek_k-kozle pisze:Nie ma takiej opcji, zaznaczyłem przy rozdzielaczu, oraz papierowe zawieszki :)

[ Dodano: 2012-02-13, 22:07 ]
A jeszcze takie pytanie mam, z dołu do gumy idzie metalowa rurka z silnika nie pamiętam ale chodzi chyba o jakiś aspekt ekologiczny czy się myle ? Chodzi o to, że syf jest z tego straszny i dostaje się do przepustnicy, cała odma jest tym zasyfiona, czy mogę tego nie podłączać ?
jak jest syf to odkrec i wyczysc jest to rurka odpowietrzajaca skrzynie korbowa mozna tez zrobic sucha odme ale najpierw wyczysc

: 13 lut 2012, 22:25
autor: zborek_k-kozle
Czyli mogę to odłączyć po wyczyszczeniu ?

: 13 lut 2012, 22:28
autor: Harry71
nie zamontuj spowrotem z uwaga na szczelnosc tych rurek a o suchej odmie gdzies bylo co i jak musisz luknac w tematy

: 13 lut 2012, 22:31
autor: Bartek90
Ale musisz też zaślepić na gumie wlot bo będzie nieszczelny. Jakiś filterek na końcu, lub OCT...

: 13 lut 2012, 22:32
autor: zborek_k-kozle
Ok, podłącze, tylko się trochę przeraziłem jak to zobaczyłem... Odma w domu się klei i już
wyczyszczona.

[ Dodano: 2012-02-14, 18:15 ]
A więc, jednak to była wina tych wtrysków... Wsadziłem, dałem nową uszczelkę, próbowałem na oko wyregulować mieszanke, ale słabo mi to wyszło. Powyżej 2 tysięcy pracuje równo, poniżej szarpie silnikiem, szczególnie podczas dodawania gazu.

[ Dodano: 2012-02-15, 16:36 ]
A takie pytanie mam do Was, jak pojadę na analizę spalin, to na co patrzyć ? Na współczynnik lambda ? Jaka wartość ma być ?