Strona 1 z 1

[ng] Wałek pośredni pompy wacum - brak w ASO

: 18 lut 2012, 13:38
autor: subratri
Witam. Pojawił się dość dziwny problem. Trzpień napędowy pompy vecum jest niedostępny. Nie da się kupić, gdyż zaprzestano produkcji w 2010 r.
No i teraz pytanie - skąd wziąść takie ustrojstwo?
Jak sobie radzicie z tym?

: 18 lut 2012, 14:29
autor: maciek1006
a co sie stalo z tym wałkiem ? napewno glosno chodzi ? probowales rozebrac cała pompe i porzadnie wyczyscic ?

: 18 lut 2012, 15:56
autor: subratri
wogóle nie tykam pompy bo jak nie ma części to strach dotknąć ;) ale tłucze mi się nie w pompie tylko po stronie wałka. Myślisz, że czyszczenie pomoże?

: 18 lut 2012, 16:13
autor: Mateusz794
czyszczenie nie pomoże, trzpień sie sklepał i trzeba go wymienic. Kolego napisz do koleżanki z forum Żanety gg 5151120 ona ma taki trzpień i pompe najlepiej jest zmienić w komplecie, bo te cześci TRZPIEŃ jaki POMPA razem ze sobą współpracuja i dlatego lepiej jest zmienić komplet i bedziesz miał z tym spokuj.

: 18 lut 2012, 16:39
autor: subratri
ok, skontaktuję się, chociaż przyznam, że wolał bym nowe. :roll:

: 18 lut 2012, 17:52
autor: maciek1006
mi ta pompa stukala tez bardzo glosno , ale rozebralem ja i wyczyscilem i narazie 10 tys km i nic sie nie dzieje

: 19 lut 2012, 17:18
autor: Leszek
Ja poradziłem sobie z tym problemem inaczej. Wymontowałem vacumpompe i delikatnie splanowałem płaszczyznę która dolega do głowicy. Równe podłoże, na to dosyć drobny papier i chwilka szlifowania. Uwierzcie że wystarczy minimalnie (dziesiątki milimetrów) i po zamontowaniu było ok.
Ktoś z forum też tak zrobił jak poleciłem i mial spokój.
Inny sposób to iść do tokarza i niech utoczy popychacz i go zahartuje na odpowiednią twardość. Tylko skąd wiedzieć jaki musi być idealny wymiar?

: 19 lut 2012, 19:20
autor: subratri
Leszek pisze:Inny sposób to iść do tokarza i niech utoczy popychacz i go zahartuje na odpowiednią twardość. Tylko skąd wiedzieć jaki musi być idealny wymiar?
narzędziownia chodziła mi po głowie, ale właśnie, trzeba by mierzyć luzy i takie tam. No i cena w narzędziowni pewnie by na kolana rzuciła.

pomysł z planowaniem jest doskonały !! ;)
dzięki wielkie - najprostrze rozwiązania najlepsze <ok>

: 19 lut 2012, 21:19
autor: Leszek
Pamiętać tylko by nie przesadzić, bo jak będzie za ciasno to będzie problem.

: 20 lut 2012, 22:04
autor: subratri
dzisiaj problem chyba zniknął, wygląda na to że poroblem ze stukaniem pochodził z jakiejs innej czesci silnika , pod tytułem pierścień, bądź tłok, wraz z ustaniem stukania pojawiły się przedmuchy w skrzynię korbową. Co w gruncie rzeczy ma sens, bo pompa wygląda na nową a silnik od zawsze wykazywł skłonności samobujcze