Strona 1 z 1
[B4 2.3 NG] Problem z silniczkiem krokowym
: 20 lut 2012, 18:40
autor: Malinek21
Witam w silnikach ke jetronic jestem jeszcze zielony,ale to nic.Mam pytanie co do silniczka krokowego. Poziewaz od niego wychodzi przewód chyba powietrza przez który reguluje predkość biegu jałowego.Jest on dziurawy bo syczy strasznie z niego czy ma to duzy wpływ na prace silnika.Zastanawia mnie tez bardzo duze cisnienie w układzie chłodzenia trudno jest wcisnąć węze od wody strasznie twarde zasanawia mnie to ponieważ powinno układ odpowietrzać chyba korkiem??
Z góry dziekuje
: 20 lut 2012, 18:44
autor: maciek1006
no jak jest dziurawy przewod od silniczka krokowego to beda falowaly obroty
: 20 lut 2012, 18:48
autor: Malinek21
ok a czy możesz mi pomóc na temat układu chłodzenia??
: 20 lut 2012, 18:55
autor: maciek1006
jak weze sa twarde to wydaje mi sie ze jest ok , jak by byly bardzo miekie to byly by zapowietrzone , a dzieje sie co sie dzieje ze pytasz ?
: 20 lut 2012, 19:02
autor: Malinek21
Niemożliwe węze powinno sie bez wielkiego wysiłku dac zcisnąc były twarde jak kamień korka od zbiorniczka wyrównawczego nie dało się odkręcic reką musiałem rzaba odkręcać
: 20 lut 2012, 19:20
autor: maciek1006
no az tak twarde to nie moga byc , zalec plynu na max i zobacz czy babelki nie ida. Odkrec korek oleju zobacz czy "masla" nie ma bo byc moze uszczelka pod glowica puszcza
: 20 lut 2012, 19:50
autor: Malinek21
Tylko teraz pyatnie dlaczego robi się tak ogromne ciśnienie.Po odkreceniu korka woda nie bulgocze
: 20 lut 2012, 19:57
autor: maciek1006
- przyczyna moze byc korek od zbiorniczka wyrownawczego on reguluje cisnienie w ukladzie
-jak nie to uszczelka pod glowica puszcza cisnienie do ukladu chlodzenia
: 20 lut 2012, 20:05
autor: Malinek21
dzieki za pomoc

: 21 lut 2012, 22:07
autor: PICEK1
maciek1006 pisze:reguluje cisnienie w ukladzie
Nie reguluje,w korku jest zawór zwrotny który dopuszcza powietrze w układ w momencie stygnięcia płynu,posiada także bezpiecznik który popuszcza ciśnienie powyżej chyba 1,5bar.
Skoro węże są twarde jak kamień to nic innego jak uszczelka pod głowicą kończy żywota,może na niskich obrotach nic się nie dzieje,ale przy większych i większym obciążeniu silnika będzie popuszczała ciśnienie do układu chłodzenia.
: 21 lut 2012, 22:20
autor: maciek1006
no mi sie wydaje ze ten korek jednak jest odpowiedzialny za cisnienie w ukladzie , czesto bywa ze te zaworki w korku sie psuja i wtedy weze wlasnie sa twarde i ja bym zaczoł wlasnie od tego
: 23 lut 2012, 08:24
autor: Maszu
PICEK1 pisze:w korku jest zawór zwrotny który dopuszcza powietrze w układ w momencie stygnięcia płynu
zgadzam sie! gdyby tego nie robil to weze by sie pozapadaly do wewnatrz <ok>
stawiamna konczaca sie uszczelke pod glowica i w to bym celowal aczkolwiek ciekawosc ludzka nie zna granic tak wiec i ten koreczek bym sprawdzil :mrgreen: