Strona 1 z 4
[ 2,3 ng] wariacje silniczka krokowego
: 21 lut 2012, 12:59
autor: ArturooK
Otóż mam problem i nie moge znalezć jego przyczyny. Silnik krokowy raz działa raz nie . zapalam silnik nie działa gasze go i znów zapalam działa i tak w kółko

działa działa nie działa działa he kostka w stacyjce wymieniona kabel nie przetarty gdzie szukać przyczyny ?
: 23 lut 2012, 08:20
autor: Maszu
proponowalbym wyjac, przeczyscic krokowca, tj, ja zanurzylem go w nafcie na noc, pozniej wyjalem, przedmuchalem wszedzie gdzie moglem powietrzem z kompresora, pozniej to samo tylko ze z benzyna ekstrakcyjna, wyszyscilem, wysuszylem i wlozylem. dzialal... <ok>
: 23 lut 2012, 19:08
autor: ArturooK
no raczej nie tu leży problem bo podmieniałem krokowca i było dalej to samo
: 24 lut 2012, 09:12
autor: zborek_k-kozle
Przede wszystkim sprawdź, czy działa switch przepustnicy, na zgaszonym silniku odkręć gaz i puść będziesz słyszał cyknięcie jak przepustnica się zamknie.
[ Dodano: 2012-02-24, 09:13 ]
A jak nie będzie tego słychać to zobacz czy ktoś nie kręcił zalakowaną na żółto bodajże śrubą . Możesz też sprawdzić multimetrem, było o tym.
: 26 lut 2012, 07:42
autor: ArturooK
ten czujnik jest ok już dawno sprawdzony. Nie wiem gdzie tu szukać a kabel od silniczka krokowego idzie do ecu ? może tam cos szwankuje ?
: 26 lut 2012, 09:17
autor: zborek_k-kozle
Może spróbuj wymoczyć w benzynie przez noc potem przedmuchać kompresorem i zalać wd40 ? A skąd wiesz, że to jego wina ?> Co się dzieje ?
[ Dodano: 2012-02-26, 09:19 ]
Właśnie, jak podmieniłeś od innego auta to znaczy, że twój musi być sprawny, sprawdź czy nie masz lewego powietrza, popsikaj samostartem, nie mogą się obroty zwiększyć, potem napisz.
: 27 lut 2012, 17:12
autor: ArturooK
powiem inaczej zamiast krokowca na wężu mam śrube i widze co się dzieje jak go podłączam. Raz działa raz nie czasem przy odpalaniu zadziała a wystarczy , że zgasze go i ponownie zaraz odpale i juz np nie działa i tak w koło

. Kostkie w stacyjce wymieniełem, ale dalej to samo. Lewe powietrze nie ma w tym wypadku znaczenia, ale dodam, iż wszystkie uszczelki od ssącego po wtryski są nowe a klapa wyregulowana. Mimo to jak krokowiec był podłączony i działał to trzymał mi 1400 na gorącym a na benzynie falował i to sporo . Talerz regulowałem tak jak książka podawała
[ Dodano: 2012-02-27, 17:19 ]
a jak zmierzyć napięcie na przepływomierzu? w którym miejscu wpiac miernik?
: 27 lut 2012, 20:15
autor: zborek_k-kozle
Środkowy pin i masa z aku. Może masz jakieś przerwy w przewodach, zaśniedziałe styki ?
[ Dodano: 2012-02-27, 20:23 ]
Może źle wyregulowana mieszanka powoduje twoje problemy ? Ja u siebie regulowałem na nastawnik ciśnienia. Kultura pracy zmieniła na plus. Sonda sprawna ? Dodam, że przy źle wyregulowanej mieszance sonda stała na 0.05V i nie dawała oznak życia ! A dodam, że nowa. Dopiero po ustawieniu mieszanki zaczęła pracować. I oczywiście zapłon na 15 stopni .
: 01 mar 2012, 09:03
autor: ArturooK
Sonda jest nowa

Martwi mnie jeszcze czujnik temp silnika bo ma kolor złoty i oznaczenie 7a poprzedni właściciel go założył. Przerwa w przewodach to raczej nie jest bo jak nie działa to poruszanie kablem wyjmowanie wtyczki nie pomaga wystarczy wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć żeby wszytsko było ok. A ten środkowy pin wziąć z potencjometra przepływki ?. Przepływka była po sporych przejściach bo ten gumowy odbój był pekniety i kleiłem go, ale talerz był git, ramie nie pogięte wiec została.wyregulowałem talerz od strony rozdzielacza na 1,9 mm, ale potencjometra nie ruszałem. Jak ma teraz założony register zamiast krokowca to na gazie pracuje równiutko na 900 tylko czasem na dobrze rozgrzanym silniku zacznie pracować tak jakby którys zapłon wypadał tylko że cały układ jest wymieniony prócz halla .
[ Dodano: 2012-03-03, 08:18 ]
?
: 05 mar 2012, 15:59
autor: zborek_k-kozle
Hall jakby był uszkodzony to byś nie zapalił.Czujnik temperatury sprawdź omomierzem. Przy 90 stopniach powinno być około 400Ohm. Zmierz i porównaj z tabelą z forum. Tak samo zrób z potencjometrem przepływomierza, środkowy pin i do masy, oczywiście z założoną wtyczką, wyniki oczywiście porównaj z wynikami na forum. Napięcie musi wzrastać płynnie, bez żadnych skoków. Podłącz się też szeregowo do nastawnika ciśnienia i jeżeli prąd nie waha się w granicach 0-5mA to ustaw śrubą regulacyjną. Po ustawieniach fajnie by było odłączyć aku na 15 minut. Jeżeli masz na pewno szczelny dolot to MUSI pracować dobrze. Najlepiej popsikać samostartem w czasie pracy, zobaczysz czy podnosi obroty. Mam nadzieję, że pomogłem

: 05 mar 2012, 20:45
autor: ArturooK
Pomogłeś jako jedyny na tym forum, na którym ciężko o to

W poprzedniej audi miałem przygode z hallem gdzie najpierw zaczeła mi szarpać powyżej 4 tyś potem z casem było coraz gorzej aż zgasła i hall padł. O dolot zadbałem gdzie od głowicy, aż po filtr powietrza wszystkie uszczelki i gumy są nowe prócz gumy od przepływki
: 05 mar 2012, 21:10
autor: zborek_k-kozle
Ale zrób sobie próbę samostartem, szczególnie popsikaj tam, gdzie idą wszystkie przewody do wtrysków w środku kolektora, ja wymieniałem uszczelki, grosze kosztują, są po 4 na każdy wtrysk. Już 2 osobom pokazałem, że jest to nieszczelne, mimo tego, że oni twierdzili że szczelne :d . Jak wpiszesz wymiana o ringów w Google, to jest całe fotostory.
: 07 mar 2012, 14:28
autor: ArturooK

pisałem, że wszystkie uszczelki od głowicy sa wymienione oringi też

ale na wtryski idą po dwa jeden mniejszy drugi większy i po tych wymianach psikałem gdzie tylko można i wszystko było ok w sobote sprawdze przepływkie i nadal nie wiem gdzie znika ten sygnał na krokowcu to bede musiał spokojnie pogrzebać
: 07 mar 2012, 16:10
autor: zborek_k-kozle
Są 4

Wtrysk jest w fajce . w środku dwie i na zewnątrz też dwie . Ale jak jest szczelne to spoko. A sprawdź czy uzwojenie silnika krokowego ma 8 Ohm .
: 08 mar 2012, 18:48
autor: ArturooK
a to, że w środku są gumki to nie wiedziałem

w sobote bede sie bawić troche aby tylko było cieplo, ale u mnie to cos z sygnałem do krokowca jest nie tak bo jak nie działa to moge do bólu wypinać z niego kostkie i wkładac i nie wlączy sie, a wystarczy, że strzele stacyjką tam i spowrotem i zadziała np może sterownik fałszuje albo gdzies moze kabel bo z krokowca ten kabel idzie do sterownika ?