Strona 1 z 1
[2.3 NG B4 + Lpg] Na wolnych obrotach gwizd szum
: 22 lut 2012, 09:21
autor: 603mariusz
Witam mam Audi 80 B4 z 1994r z lpg
Wczoraj przyjechałem stoję pod domem i słyszę jak na wolnych obrotach jak by gwizd, lekko podnioę obroty przygazuje do 1000obr. znika ten gwizd,tak ogólnie sprawuje się wszysyko działa moc jest,czy może to być związane z gazem a moze coś puściło ???
: 22 lut 2012, 11:00
autor: macias33
Ostatnio jest dosyć wilgotno, więc może po prostu któryś z pasków tak gwiżdże.
: 22 lut 2012, 11:33
autor: 603mariusz
Raczej nie ale sprawdzę dziś to napisze,dzięki za info kolego.
: 22 lut 2012, 12:33
autor: TYGRYSQ
Gwizdać moze luźny pasek klinowy , pompa wspomagania , lub alternator naciagnij pasek i spr. czy ustał ,gdy nadal bedzie gwizdał sciagnij pasek i odpal bez.. niego bedzie wiadomo czy to ktoreś z tych urzadzeń co wymieniłem gwizda <ok>
: 22 lut 2012, 12:49
autor: 603mariusz
Sprawdziłem a więc tak.
Zimny odpaliłem cisza tylko delikatnie słychać jak jakieś łożysko stuka.
wszystkie paski mam na widoku i napięte widać ze są w porządku nie ślizgają.
po 5 minutach pojawia się słysze taki nie wyraźny pisk
od roku któreś z łożysk moze pompy wspomagania, mi stuka może w końcu po delikatnym nagrzaniu zaczyna szumieć taki nie wyraźny pisk głuchy,
będę musiał odpiąć pasek trzymać go i kolega zapalić samochód to wszysto na jaw wyjdzie może.
: 23 lut 2012, 08:12
autor: Maszu
ktos, nie pamietam juz kto, na forum, napisal kiedys cos w tym stylu... " jak ma sie ruszac to wd-40, jak ma sie nie ruszac to trytytki"
psiknij wd na pasek

jezeli to on piszczy to przestanieja jakis czas, dopoki wd nie wyparuje.
a mam jeszcze takie pytanie, czy przy tym syczeniu syszysz tez moze takie cykanie?
: 23 lut 2012, 15:24
autor: 603mariusz
Cykanie słyszę zawsze ono będzie.
Jak ino pogoda będzie to będę po kolei paski ściągał zacznę od pompy wspomagania,bo to łożysko od półtora roku co stukało w końcu mogło pójść na dobre i teraz szumi jakby głuchy gwizd,
,oby dało się łatwo pasek od pompy wspomagania ściągnąć nie wymuszając inne paski ściągać
.
paski nie ślizgają są napięte wszystko ok , jak dowiem się to napisze
: 03 kwie 2012, 17:33
autor: stepek122
ja miałem taki pisk jak zasysało mi odme od krokowca
: 03 kwie 2012, 17:36
autor: 603mariusz
Problem rozwiązany łożyska alternatora były tak zużyte że one były główną przyczyną.
: 09 kwie 2012, 20:12
autor: stepek122
łozyska wymieniałeś sam czy u mechanika?ile to kosztowało bo mnie też to czeka??
: 09 kwie 2012, 21:39
autor: 603mariusz
SZCZOTKI 9ZL
ŁOŻYSKA LEPSZE COŚ KOŁO 25ZL 30ZŁ
KOMUTATOR CHYBA TAK SIĘ TO NAZYWA CO SZCZOTKI PO TYM ŚLIZGAJĄ 8ZŁ
MOGŁEM TOCZYĆ ALE STARY ALE TOKARKI NIE BYŁO
DALEM NA WARSZTAT WSZYSTKO Z ZAŁOŻENIEM SKALIBROWANIEM PRZETOCZENIEM 80ZŁ
.
Oczywiście sam wyciągłem i sam alternator zasniosłem