Strona 1 z 1

[B3 NG] Smierdzace spaliny, odymione swiece

: 06 mar 2012, 13:16
autor: NiteDrey
Wiosenne przygotowania do przegladu ruszyly pelna para.

Problem polega na tym ze autko kopci na bialo a spaliny smierdza ze az lzy z oczu wyciska. Wymienilem juz swiece, przewody, kopolke, palec, sonde, przeczyscilem krokowca bo lekko falowal. Stare swiece byly zadymione na czarno, nowe juz tez.
Wody nie bierze oleju tez nie zauwazylem zeby cos ubywalo.
Ten sam nalot ze swiec ciagnie sie tez przez caly wydech, ale przykladajac biala sciereczke do wydechu praktycznie nie zmienila ona koloru.
Od czasu do czasu silniczkowi zdarzy sie jeszcze zafalowac na cieplym pomiedzy 900 - 1000

Niedawno byl jeszcze wymieniany rozdzielacz wraz z przeplywka i pompa paliwa.

Gdzie szukac problemu? To wina lejacych wtryskiwaczy czy raczej za slabej iskry? Cewka tez nie jest pierwszej nowosci...

: 08 mar 2012, 21:38
autor: zborek_k-kozle
Proponuje Ci jechać na analizator spalin sprawdzić co i jak .

: 09 mar 2012, 12:53
autor: NiteDrey
To wlasnie nie takie proste, auto jest wyrejestrowane z powodu braku przegladu, to raz. Dwa: w norwegii za tak prosty zabieg licza sobie jak za zborze...

Moze ktos mi powie czy regulujac torxem na rozdzielaczu dalo by cos? W sumie rozdzielacz/przeplywka jest z innego auta, wiec moze ktos tam juz grzebal?

: 09 mar 2012, 15:57
autor: zborek_k-kozle
Można na ustawić na nastawnik ciśnienia.

: 09 mar 2012, 20:10
autor: NiteDrey
Kolego "zborek_k-kozle", moglbys bardziej rozwinac?

Jeszcze zauwazylem jedna rzecz, miedzy rozdzielaczem a talerzem jest mala dziurka, w starym przeplywomierzu tego nie bylo. Do czego slozy ow otwor?

: 09 mar 2012, 22:15
autor: marbaj
Jeszcze zauwazylem jedna rzecz, miedzy rozdzielaczem a talerzem jest mala dziurka, w starym przeplywomierzu tego nie bylo. Do czego slozy ow otwor?
To jest właśnie otwór do regulacji a w starym pewno nikt nie grzebał i był fabrycznie zaślepiony. Potrzebny długi kluczyk i bardzo delikatnie z głową przeprowadzona regulacja. Nawet 1/4 obrotu powoduje zmiany składu mieszanki więc licz i zapisuj każdy ruch w prawo czy lewo. Tu masz sporo na temat regulacja 3A ale NG to ta sama zasada. Powodzenia.
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,60.htm

: 10 mar 2012, 01:34
autor: NiteDrey
Dzieki wielkie kolego, jutro sie zabieram do roboty <ok>

[ Dodano: 2012-03-10, 17:56 ]
Jeszcze raz dzieki za pomoc. Wyregulowalem, nie kopci prawie wogole, obroty sie ustabilizowaly silniczek ogolnie chodzi duzo czysciej i przyjemniej.
Tylko obroty troszke za wysokie(?) 950 - to w granicach normy?
i jeszcze jedna sprawa - miernik mial strasznie duze skoki od 1 do 4 mA jest to cos czym powinienem sie martwic?

: 11 mar 2012, 08:42
autor: zborek_k-kozle
Nie ma się co martwić, w serwisówce jest 0-5mA. Ciężko to idealnie ustawić, mi się udało 1-3mA .

: 11 mar 2012, 12:05
autor: NiteDrey
Ok. Dzieki <piwo>
Temat do zamkniecia.