Witam. Otóż, od kupna mojej niuni mam jeden mały problem. Mróz nie mróz, -20 czy +20, jak rano podchodzę do niej, to pali od kopyta. Nawet dobrze raz rozrusznik nie zakręci, a silniczek już żyje. Problem jest taki, że jak silnik pochodzi koło 5 minut, tzn od takiego czasu chodzenia zaczyna się problem z odpaleniem, a potem jest już tak samo.
Odpalam, jadę powiedzmy na stację oddaloną o jakieś 15 minut drogi, tankuję, chce odpalić i trzeba go pochechłać dobre 4 sekundy. Zauważyłem, że pomaga wciśnięcie gazu do oporu przed odpaleniem, wtedy troszeczkę krócej trzeba kręcić. Dolot jest raczej szczelny, wszystko zrobione, łącznie z gumkami krokowca które lubią parcieć.
Dzisiaj odłączyłem wtryskiwacz rozruchowy, autko odpaliło od razu. Po pięciu minutach zgasiłem, i próbowałem znowu odpalić, dupa, trzeba było go pochechłać...
Z tego co wiem to silniki na KE-Jetronicu powinny palić bez wciskania gazu. Co może mojej dolegać?
: 22 mar 2012, 23:37
autor: seba6891
rozruchowy go zalewa, a po otwarciu przepustnicy jest wiecej powiertza i odpala. prawdopodobnie czujnik sterujacy nim padl i sterownik mysli ze silnik jest caly czas zimny.
u mnie z kolei przepala PB do momentu rozgrzania sie do ok 30-50*C (czuc wyraznie paliwo z wydechu przed osiagnieciem tej temperatury) podobnie jest z odpaleniem. po przekroczeniu tej temperatury silnik zapala normalnie
: 23 mar 2012, 07:03
autor: Small3r
seba6891, gdzie jest w takim bądź razie ten czujnik?
: 24 mar 2012, 17:56
autor: seba6891
z tego co mi wiadomo to na bloku silnika, z tylu, tam gdzie nad skrzynia biegow idzie metalowy odcinek odmy. Moge sie mylic wiec musisz sie upewnic.
: 24 mar 2012, 19:50
autor: Small3r
seba6891, tzn kurcze... nie wiem czego szukać dokładnie. Dzisiaj dostałem nowy wtryskiwacz rozruchowy od NG. Jutro może go założę i zobaczę czy będzie jakaś różnica. Ktoś jest w stanie mi wskazać dokładnie gdzie znajduje się ten czujnik?
: 25 mar 2012, 10:51
autor: seba6891
bede dzis przy aucie (tylko kac lekko zelzeje) to wstawie foto. Wedlug ksiazki "sam naprawiam" silnik NG nie posiada tego czujnika (wylacznika termiczno-czasowego) więc wtryskiwacz może być inny.
: 25 mar 2012, 14:44
autor: Small3r
seba6891, na pierwszy rzut oka jest identyko... No już sam nie wiem. Albo chociaż podaj mi numer strony z sam naprawiam na której to jest opisany. Bardzo bym chciał już ten problem rozwiązać.
: 25 mar 2012, 21:51
autor: seba6891
od strony 107 do strony 109 w tej ksiazce
: 25 mar 2012, 23:23
autor: Small3r
Dzieki serdecznie za fotke! Cieżko się go wymienia? I jest on dostepny w sprzedazy? No i ostatnie pytanie, czy jest jakis sposob na to aby go sprawdzic?
: 26 mar 2012, 09:29
autor: seba6891
w książce jest opisane. Co i jak. Krążka zarówno ta jak i podobna była/jest do ściągnięcia w dziale download. Ją tego czujnika nie ruszalem jeszcze. A cenę sprawdzałem raz na allegro to chyba za ori było 300 czyli dwa razy więcej niż ten przy głowicy od ECU
: 27 mar 2012, 21:47
autor: Small3r
seba6891, byłbym bardzo wdzięczny gdybyś mi skopiował albo jakoś zeskanował te strony... Bo nigdzie nie mogę znaleźć tej różowej książki.... Odwdzięczę się klikaniem w pomógł chociaz..
[ Dodano: 2012-03-28, 10:45 ] seba6891, w związku z tym co mi wysłałeś mam jeszcze pytanko.
Który to przewód wysokiego napięcia zacisk "4" od rozdzielacza? I który to w kóncu ten czujnik termoczno-czasowy? Ten który jest przy paluchu, to co zdjęcie zrobiłeś? Bo pisze, żeby z niego zdjąć wtyczkę.
Pozdrawiam!
: 04 kwie 2012, 22:25
autor: seba6891
zacisk 4 to nic innego jak przewod idacy z cewki do rozdzielacza i to jego laczysz z masa. czyli cewke z masa laczysz. a wylacznik masz na bloku od strony grodzi....zaraz dodam zdjecie z etki