Strona 1 z 4
[all NG] Silniczek krokowy - jego sterowanie, napiecie zmien
: 24 mar 2012, 21:38
autor: mgruszecki
Jak w temacie, interesuje mnie skad sterownik bierze informacje ktore podaje dalej do silnika krokowego - w ktorym momencie i jak bardzo otworzyc/zamknac obieg powietrza silniczkiem krokowym zeby utrzymac silnik na odpowiednich obrotach na biegu jalowym ?????
Mysle, ze odpowiedz na to pytanie rozwiaze wiele problemow nie jednego forumowicza

: 25 mar 2012, 00:56
autor: Pitras
Sterownik potrzebuje informacji z kilku czujników. Należą do nich m.in. sonda lambda, sygnał liczby obrotów, temp. silnika. Na podstawie map i charakterystyk korekcyjnych podawany jest odpowiedni sygnał na krokowiec.
: 25 mar 2012, 10:38
autor: mgruszecki
Ale to jest 100% czy domniemasz na podstawie informacji wyczytanych na forum?? Bo tu duza czesc informacji jest zanieczyszczona niewiedza i stereotypem jak np na problem "nie pali na cieplym" pomocna odpowiedz brzmi: "sprawdz szczelnosc dolotu, czujnik temperatury" a to tylko jedne z wielu - i nie do konca majacych wieksze znaczenie czynnikow tego problemu.
Chcialbym, zeby to co piszesz bylo w 100% a najlepiej czyms potwierdzone by moc dzialac dalej bo... skoro te czynniki o ktorych piszesz czyli sonda, czuj liczby obrotow, czujnik temp - sa sprawne, sterownik podmieniony - czyli jego uszkodzenie jest nierealne - to znaczy, ze na sterowanie napieciem na krokowiec ma jeszcze wplyw cos innego...
: 03 kwie 2012, 15:57
autor: maciek1006
No wiec ja tez mam problem tylko nie wiem jak go rozwiazac , auto po przejechaniu okolo 50-60 km nagle zaczyna wchodzic na 1500-1600 obr po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu jest 900. Gdy chodzi na tych 1500 obr odlaczam kostke od krokowca i nie ma zmiany w pracy silnika , czujnik temp tez nie wplywa na prace silnika.
: 03 kwie 2012, 18:07
autor: mgruszecki
maciek1006 pisze:No wiec ja tez mam problem tylko nie wiem jak go rozwiazac , auto po przejechaniu okolo 50-60 km nagle zaczyna wchodzic na 1500-1600 obr po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu jest 900. Gdy chodzi na tych 1500 obr odlaczam kostke od krokowca i nie ma zmiany w pracy silnika , czujnik temp tez nie wplywa na prace silnika.
Dopiero po przejechaniu 50km ??????? no to przypadek calkiem ciekawy ;/ Ja osobiscie nie wiem co CI powiedziec

Jak by po przejechaniu 5 czy 10km, gdzie sonda lapie robocza temp 300C i zaczyna regulowac dawke to mozna by bylo na nia obstawiac, ale po 50km... To bedzie chyba ciezki temat do opanowania. Zwlaszcza, ze gasisz, odpalasz i dalej chodzi normalnie ;/
Nigdy wiecej tak sie nie dzieje? zawsze dopiero po 50km ?
: 03 kwie 2012, 18:14
autor: maciek1006
No dzieje sie gdy auto dluzej chodzi , jak jezdze do miasta 15 - 20 km i gasz to nic sie nie dzieje tylko jak dluzej jezdze. Co jeszcze nie raz chodzi na 1500 obr a nieraz na 500 gasze , odpalam i normalnie. Dodam ze mam auto z LPG. I gdy jest wszystko dobrze auto chodzi na 900 obr po odpieciu kostki od silniczka krokowego auto odrazu wchodzi na 2000 tys, a gdy wlasnie zacznie chodzic na wolnych na 1500 odpinajac kostke od krokowca nic sie nie dzieje tak jakby wogole nie chodzil albo nie byl sterowany.
: 03 kwie 2012, 18:20
autor: mgruszecki
To ci sie dzieje na gazie? czy na pb ?
: 03 kwie 2012, 18:23
autor: maciek1006
Na tym i na tym ogolnie jezdze na gazie ale gdy wlasnie zaczyna chodzic na 1500 obr przelaczam na benzyne i tak samo jest , dopiero po zgaszeniu wraca do normy i po chwili znowu tak samo
: 03 kwie 2012, 19:32
autor: Abbas
Do sterowania krokowca masz przy przepustnicy ten dolny wyłacznik.Trzeba sprawdzic na kostce czy daje napięcie.
: 03 kwie 2012, 20:17
autor: mgruszecki
Abbas pisze:Do sterowania krokowca masz przy przepustnicy ten dolny wyłacznik.Trzeba sprawdzic na kostce czy daje napięcie.
Troche nie ogarniam, cyzli ze 50km on dziala, a potem nagle przestaje tak ? Wskazowka chyba troche nie trafiona...
: 03 kwie 2012, 22:29
autor: marbaj
Abbas pisze:Do sterowania krokowca masz przy przepustnicy ten dolny wyłacznik.Trzeba sprawdzic na kostce czy daje napięcie.
Kolega dobrze pisze. Dolny stycznik (wyłącznik), daje sygnał do ECU że silnik jest w fazie wolnych obrotów. Być może po mocnym rozgrzaniu silnika zderzak nie zawsze załącza stycznik i wtedy szaleją obroty.
Drugie co mi przychodzi do głowy to sprawdź czy w czasie wystąpieniu wysokich obrotów nie zasysa (spłaszcza) dolnego węża od krokowca.
: 04 kwie 2012, 19:23
autor: maciek1006
ale jakby waz zasysało to by chyba gasl a druga sprawa dzisiaj znowu cos takie sie pojawilo zatrzymuje sie sa obroty 1500 gasze i odrazu odpalam i sa 900 , co jeszcze zauwazylem ze oborty troche powoli schodza , ten stycznik na dole troche ciezko sprawdzic bez demontazu przepustnicy/kolektora
: 04 kwie 2012, 19:36
autor: mgruszecki
W 100% to nie stycznik. Nie gadajcie glupot, idzcie odpalic auto i ustawcie srubka zeby nie robil obwodu i wroccie powiedziec czy auto wchodzi na obroty a juz napewno nie na 1500. Bez sensu gadanie. Nie wiem w czym problem jest, mozna szukac, ale na 100% dolny stycznik nie ma z tym nic wspolnego. Skoro przepustka jest zamknieta to nie ma sily
: 04 kwie 2012, 19:59
autor: maciek1006
dosc dziwny problem sam nie wiem co robic , ale problem polega w tym ze wlasnie po przejechaniu ponad 50 km nagle przestaje dochodzic napiecie na silniczek krokowy bo odpinajac kostke od niego nie ma zmiany w pracy silnika
: 04 kwie 2012, 20:32
autor: mgruszecki
Wez ze soba miernik i zmierz na krokowcu napiecie jak tak CI sie stanie ze wleci na obroty. Napiecie napewno bedzie, tylko nie takie jak powinno. Po kluczyku jest 12v, na jalowym cos kolo 4V z tego co pamietam ale musialbym sie upewnic.
I wez jeszcze jak CI sie tak stanie, wepnij miernik w srodkowy pin do potencjometru i zmierz napiecie. Potem zgas, odpal zeby bylo normalnie i tez zmierz.