Strona 1 z 3
[B4 2.3 NG] Wolne oborty problem
: 03 kwie 2012, 17:03
autor: maciek1006
No wiec ja tez mam problem tylko nie wiem jak go rozwiazac , auto po przejechaniu okolo 50-60 km nagle zaczyna wchodzic na 1500-1600 obr po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu jest 900. Gdy chodzi na tych 1500 obr odlaczam kostke od krokowca i nie ma zmiany w pracy silnika , czujnik temp tez nie wplywa na prace silnika.
: 15 kwie 2012, 12:11
autor: szejk_1
Cześć. Maciek udało ci się rozwiązać problem tych obrotów? Mam podobny problem w drugim aucie i zielonego pojęcia co może być przyczyną.
: 15 kwie 2012, 14:47
autor: maciek1006
nie udalo tez nie mam pojecia co to jest
: 15 kwie 2012, 21:06
autor: Davido2.3
autko jest z gazem? czy czysta benzyna?
: 15 kwie 2012, 21:54
autor: maciek1006
z gazem ale problem wystepuje na tym i na tym , problem polea na tym ze wlasnie po przejechaniu tych 50 km napiecie na silniczku krokowym jest 1V czyli duzo za malo po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu obr sa 900 a napiecie 7V po chwili auto znowu zaczyna wchodzic na 1500 obr
: 16 kwie 2012, 08:19
autor: zborek_k-kozle
A sprawdziłeś włącznik wolnych obrotów na przepustnicy ?
: 18 kwie 2012, 19:31
autor: maciek1006
problem chyba rozwiazany , sonda była sprawna ale ktos do grzałki sondy doczepil przewod ktory nie wiadomo do czego jest (jakis dodatkowy) i kable poskrecal tak ze robilo sie przebicie az do dzis. Zaczeło caly czas wywalac 2 bezpieczniki od grzalki sondy i sterownika. Po paru probach zaczeło sie kopcic z kabli. Elektryk wymienil kawalek wiazki , sprawdzil sonde , wyregulowal gaz i pb jeszcze raz. Przestały falowac oborty na gazie nie szarpie i dosyc duzo dzisiaj jezdzilem i nic sie nie dzialo
: 22 kwie 2012, 12:08
autor: primo121
Podepnę się do tematu.
Mam male pytanie dotyczące tego samego silnika.
Czemu podczas pracy silnika (silnik rozgrzany) mierząc napiecie na wtyczce od wtrysku rozruchowego , ta niebieska przy kolektorze dzieje się tak :
1. Wpinam plus we wtyczkę i minus też we wtyczkę napięcie jest 0,0 V i tak powinno być.
Bo rozruchowy ma dzialać tylko na zimnym silniku krótki czas a później się wylączać.
2. Wpinając plus we wtyczkę a minus do klemy ujemnej napięcie wynosi ponad 12,5 V czyli jest, a wg mnie być nie powinno.
Co tu jest grane ????
Aha i proszę by ktoś zmierzyl na silniku NG ile wynosi rezystancja na czujniku temperatury dwupinowym , pomiędzy dwoma pinami, w czasie jak wlącza się wentylator.
Ten moment mnie interesuje .
U mnie wynosi on ok 386- 390.
Dziękuję za odpowiedź.
: 23 kwie 2012, 23:02
autor: marbaj
primo121 pisze:
1. Wpinam plus we wtyczkę i minus też we wtyczkę napięcie jest 0,0 V i tak powinno być.
Bo rozruchowy ma dzialać tylko na zimnym silniku krótki czas a później się wylączać.
2. Wpinając plus we wtyczkę a minus do klemy ujemnej napięcie wynosi ponad 12,5 V czyli jest, a wg mnie być nie powinno.
Co tu jest grane ????
Sterowanie rozruchowym odbywa się za pomocą masy.
12V jest stałe a na krótko pojawia się przejście na (-).
Sprawdź czy w drugim pinie masz przejście na masę (brzęczyk piszczy)?
: 05 cze 2012, 15:09
autor: maciek1006
witam , jednak problem nadal jest , po dluzszej jezdzie auto chodzi na 1500 albo 200 obr po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu ma 900 , dodam ze u kumpla na samej pb tez tak jest co to wkoncu moze byc bo nie mam juz sily
: 13 cze 2012, 15:01
autor: Dregan
rzeczy może być mnóstwo od uszkodzonego czujnika 2 piny po lewe powietrze i jak silnik się nagrzeje dostaje gorące pow itd sprawdź szczelność kale często wyglądają że są ok ale jak dostają ciśnienia ujawniają się pęknięcia. Sprawdz równierz czy talerzyk w przepływomierzu si ę nie zacina
: 13 cze 2012, 16:29
autor: kroliqster
a jakies bledy pokazuje ? lewe powietrze to nie mozliwe
: 13 cze 2012, 16:36
autor: Dregan
ja mam podobny problem przed chwila odkryłem coś szokującego
https://audi80.pl/b4-23-ng-brak-srub ... htm#755037
: 18 cze 2012, 14:53
autor: maciek1006
a wiec lewego powietrza nie ma pokleilem gume , pozakladalem opaski itp ale zimny silnik na benzynie chodzi bardzo nierowno i kopci na czarno nie wkreca sie , troche sie zagrzeje i jest ok na gazie tez gdy zimny strasznie nierowno chodzi po zagrzaniu ok ale nieraz po puszczeniu gazu obroty leca do 0 i powoli sie podnosza. Po dluzszej jezdzie zawieszaja sie na 1500 i dopiero po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu jest 900 . Wymienilem jeszcze kopulke i palec BERU.
: 18 cze 2012, 15:36
autor: Dregan
odlacz czujnik 2 piny i zobacz czy bedzie lepiej a o ile mi sie wydaje jak odepniesz silniczek krokowy zlapie wyzsze obroty