Strona 1 z 1

[2.3 NG B3] szarpanie i gasnie

: 14 kwie 2012, 17:05
autor: Foxaine
Witam mam pewien problem z moim Audi 90 B3 silnik NG 2.3 1991r. otóż silnik gdy odpali to praktycznie momentalnie po odpuszczeniu gazu gaśnie gdy gaz jest wciśnięty wszystko jest ok problem znika gdy odłączę wtyczkę (zdjęcie 1) niestety nie do końca rozumiem do czego służy to urządzenie przy pompie wtryskowej:( drugi problem natomiast tyczy się jazdy gdy dodam więcej gazu samochód strasznie szarpie i po chwili gdy wciskam pedał gazu nawet nie reaguje. Dodaję że przewody, świece, kopułka palec rozdzielacza wymieniony rozrząd dobrze ustawiony alternator działa gumy szczelne a i silnik krokowy wyczyszczony ale mam do niego pewne zastrzeżenia mianowicie zastanawiam się czy w spoczynku powinna być mała szparka w nim tam gdzie się ta przesłona obraca w środku? Załączam zdjęcia. Z góry dziękuję za odpowiedź przepraszam jeśli temat już był ale jestem tutaj całkiem nowy:( Pozdrawiam Arek. Bym zapomniał auto chodzi na benzynie instalacja gazowa była ale została wywalona gdyż układ był nieszczelny i niechciał chodzić na benzynie:/
http://speedy.sh/UEXdd/2012-04-14-16.18.14.jpg
http://speedy.sh/gMcEE/2012-04-14-16.18.27.jpg
http://speedy.sh/jH8MM/2012-04-14-16.18.32.jpg
http://speedy.sh/bUqHH/ktokowy.jpg

: 14 kwie 2012, 19:19
autor: goldi j51
Arek na początek zapoznaj się z tym

_uwaga

: 17 kwie 2012, 18:51
autor: Abbas
ten krokowy tak ma miec.Sprawdz czy talerz nie ociera sie.Te szarpanie to moze byc czujnik stukowy uszkodzony.Posprawdzaj tez wszystkie wtyczki moze cos nie łączyc.

: 17 kwie 2012, 21:46
autor: Foxaine
A wiesz moze co to jest za elektronika na zdjeciu? talerz jest wporzadku na miejscu wedlug wskazań książki. a jak wyglada ten czyjnik stukowy?

: 17 kwie 2012, 21:51
autor: eNn
Witam, co do zdjęcia pierwszego i drugiego, jest to nastawnik ciśnienia (można się spotkać z różnymi nazwami). To urządzenie koryguje mieszankę na podstawie wskazań z sondy lambda. Szarpanie występuje z podłączoną wtyczką czy odpiętą od nastawnika? No i czy to gaśnięcie po odpaleniu występuje zawsze czy np tylko na zimnym, ciepłym?

: 19 kwie 2012, 23:30
autor: Foxaine
gaśniecie na zimnym silniku a szarpanie na podpietej wtyczce natomiast na odpietej wtyczce na zimnym nie odpala na dotyk a chodzi raczej rowno aczkolwiek ma brak mocy tak powyzej 4000 rpm

: 19 kwie 2012, 23:45
autor: eNn
Jeżeli gaśnie na zimnym silniku a na ciepłym jest ok (i obroty też trzyma takie jak powinien) to możliwe że problem leży we wtrysku rozruchowym. Co do szarpania / braku mocy, sprawdziłbym mieszankę paliwa.

: 20 kwie 2012, 08:35
autor: Foxaine
no tak tylko najlepsze jest to ze jak wtyczke podepne to spada z niskich obrotow na biegu jalowym a pieknie wkreca sie na obroty i brak szarpania:/

: 20 kwie 2012, 09:55
autor: eNn
To może być kilka przyczyn. Sprawdzałeś czy czujnik zamknięcia przepustnicy i silniczek krokowy działają? Może być tak że jest problem z układem stabilizacji obrotów biegu jałowego, jak odłaczasz nastawnik, zmienia sie mieszanka na tyle ze nie gaśnie, natomiast z podłączonym wkręca się na obroty bo mieszanka jest ok ale nie stabilizuje obrotów i gaśnie. Sprawdź stycznik pod przepustnicą i spróbuj błędy wybłyskać.

: 20 kwie 2012, 10:51
autor: Foxaine
dzisiaj chcialem go odpalic i odpala i na podlaczonym i na odlaczonym aczkolwiek nie reaguje na pedal gazu jakby zyl wlasnym zyciem lecz po chwili na obrotach 400-600 gasnie :/ a do tego gdy odpalam silnik to zamek centralny zaskakuje i tak sie zastanawiam czy gdzies mi masa nie ucieka?:/

: 20 kwie 2012, 15:47
autor: Skubi173
Przepraszam ze się wtrąca ale potrzebuje pomocy mam do kupienia b4 2.3z gazem ale nie odpalala sąsiad to sprzedaje do mechanika podjechał i mówi żeby odłączyć czujnik temp i wtedy jak od ręki odpalalala o co chodzi czy to ta blaszki w przepustńicy i czy to duży problem jest lub koszty naprawy

: 20 kwie 2012, 17:26
autor: czarny286
Skubi173 - nie w tym temacie takie pytania