Strona 1 z 1
[All]Jak sprawdzić czujnik spalania stukowego ?
: 13 maja 2012, 11:14
autor: ST43
Zamieszkały 7A słabuje. Podejrzewam czujniki spalania stukowego.
Wprawdzie oba wykazują ten sam opór, ale jak sprawdzić czy są na 100% dobre ?
: 13 maja 2012, 11:20
autor: subratri
komputer miga jego błąd.
: 13 maja 2012, 18:29
autor: ST43
A jak wymigać jego błąd ?
Ja mam taką dziwną instalację, która nie ma tych wtyczek dwupinowych przy kasecie bezpieczników. Mam tylko miejsce na bezpiecznik w przekaźniku pompy paliwa.
Mój mechanik powiedział, że to starsza wersja elektroniki i on nie wie jak się to vaguje.
: 13 maja 2012, 18:39
autor: eNn
W takim razie musisz wsadzić bezpiecznik w przekaźnik pompy paliwa (na około 4 sekundy) - w tym czasie powinna zapalić ci się kontrolka Check Engine na zegarach. Po 4 sekundach wyjmujesz bezpiecznik i na zegarach w odpowiedniej sekwencji powinno wybłyskać ci błędy z komputera. Komputer będzie błyskał ten sam błąd w kółko więc aby przejść do następnego musisz znowu wsadzić bezpiecznik na 4 sekundy. Na forum i w necie znajdziesz opisy kodów migowych.
Pozdrawiam
: 13 maja 2012, 19:16
autor: Jarewa
ST43 pisze:Wprawdzie oba wykazują ten sam opór, ale jak sprawdzić czy są na 100% dobre ?
Podłączyć oscyloskop i w pobliży pierdyknąć małym młotkiem delikatnie.
: 13 maja 2012, 19:52
autor: ST43
eNn pisze:Wmusisz wsadzić bezpiecznik w przekaźnik pompy paliwa (na około 4 sekundy) - w tym czasie powinna zapalić ci się kontrolka Check Engine na zegarach. Po 4 sekundach wyjmujesz bezpiecznik i na zegarach w odpowiedniej sekwencji powinno wybłyskać ci błędy z komputera.
Kiedy wsadzony jest bezpiecznik to kontrolka świeci, kiedy wyjmę gaśnie. Nic nie mruga.
Czy to znaczy, że nie ma błędów ? Powinien chyba coś mignąć na samo potwierdzenie, że wogóle procedura została uruchomiona.
: 13 maja 2012, 20:06
autor: eNn
Spróbuj przejechać się autem najpierw, nawet jeżeli nie ma błędów, powinno wybłyskać 4-4-4-4 (brak błędów). Jeżeli kontrolka gaśnie, to spróbuj jeszcze chwilę bezpiecznik potrzymać w przekaźniku.
: 13 maja 2012, 20:16
autor: ST43
Trzymałem bezpiecznik w przekaźniku od 1s, do chyba 25-30s - po wyjęciu kontrolka gaśnie, nic a nic nie błyska.
Też wyczytałem, że nawet jeśli nie ma błędów to powinno pomigać 4444.
W czym więc szkopuł ?
: 13 maja 2012, 22:29
autor: kresek
Mozesz wyprowadzic przewod od masy zarowki w zegarach i nim zewrzec do masy na 5s i kontrolka bedzie blyskac
: 14 maja 2012, 20:41
autor: ST43
kresek pisze:Mozesz wyprowadzic przewod od masy zarowki w zegarach i nim zewrzec do masy na 5s i kontrolka bedzie blyskac
Niebardzo zrozumiałem.
Ze schematu widzę, że żarówka jest podłączona do (+) po stacyjce, i do (-) przez sterownik.
Czyli biegun od sterownika zewrzeć do masy ?