Strona 1 z 2
[80 2.3] benzyna+lpg problem z pracą na benzynie.
: 11 cze 2012, 19:21
autor: Mieczko$
Witam! W sobotę nabyłem okazyjnie Audi 80 B4 2.3 litra wraz z gazem. Mam następujący problem- Na gazie pali ciężko, lecz jakoś pracuje. Na benzynie natomiast odpala bardzo rzadko i nie trzyma wolnych obrotów, wygląda jak by chodził na 4 tylko cylindrach. Powyżej 2000 rpm wszystko jest w porządku. Dodam, że wskaźnik temperatury nie wskazuje. Od sprawdzenia czego powinienem zacząć (nigdy nie miałem do czynienia z tego typu wtryskiem)? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
: 11 cze 2012, 21:22
autor: andi77
Mieczko$, Wtrysk mechaniczny + LPG = problemy

: 11 cze 2012, 22:53
autor: spnsr
z tym odpalaniem to przedewszystkim sprawdzic musisz 2 czujniki temperatury ktore znajduja sie z przodu silnika po prawej stronie, dolny przedewszystkim jest np od pokazywania tewmp na desce, od gornego zalerzy odpalanie. najlepiej i najprosciej pierw odczytac kody blyskowe. przedewszystkim 2.3 musi miec szczelny dolot najmniejsze pekniecie, lewe powietrze i auto juz nie bedzie dobrze pracowac. fakt gaz ten silnik nie lubi ale jest wszystko do ogarniecia.
takze pierw kody blyskowe
: 11 cze 2012, 23:23
autor: Mieczko$
A jak zbadać te kody błyskowe? Sorki, ale jestem "wychowany" na VAG'ach, KTS'ach i Carman Scanie:)
: 12 cze 2012, 10:49
autor: luk448
Mieczko$, Wtrysk mechaniczny + LPG = problemy

Bez przesady.
Sprawdż czujnik temperatury-znajduje sie on przy obudowie termostatu.On odpowiada za wskazania na desce.I od razu mówie nie kupuj nowego-wyjmij przeczyść,sprawdź wiązkę,wtyki.Jeśli nadal nie pomoże to wtedy kup ale jakis bdb zamiennik.Nie kupuj taniej kupy bo będzie Ci zawyżał wskazania na desce.Co do pracy na wysokich obrotach.Podejrzewam że gdzieś masz nieszczelność w układzie i stąd brak pracy na wolnych obrotach.Byc może w aucie wystąpił strzał gazu i rozerwało Ci jakiś gumowy przewód.Zerknij na przewody pod kolektorem(ten od krokowca).Generalnie musisz posprawdzac wszystkie przewody podciśnienia-wyjąć,wymyć,sprawdzić czy nie mają uszkodzeń.Czeka Cie tez sprawdzenia gumy na przepływce i klapy przepływomierza czy nie jest pokrzywiona.O kodach błyskowych było na forum-poszukajlub ściągnij Sobie ksiązke o naprawie Audi 80.Jest tam wszystko napisane co i jak.
: 12 cze 2012, 18:29
autor: Mieczko$
Gum nie porwało, sprawdzałem. A gdzie mogę ściągnąć tą książkę?
: 12 cze 2012, 18:41
autor: andi77
Mieczko$, Zapytaj <google>
: 12 cze 2012, 19:19
autor: mortar
kolego sprawdź wąż od krokowca co idzie pod kolektorem dolotowym czy jest z jednej i drugiej strony podlączony (a właściwie dwa węże które od niego odchodzą) tylko sprawdź je dobrze mi jeden pękł ze starości swego czasu i takie były objawy jak u ciebie.
: 12 cze 2012, 23:30
autor: luk448
Mieczko$, strona głowna naszego klubu i potem Centrum Audi.Tam poszukaj.Wydaje mi sie że masz porwany jakis waż(pewnie jak juz pisałem ten pod kolektorem i stąd takie objawy).
: 12 cze 2012, 23:33
autor: mortar
(pewnie jak juz pisałem
ups

nie doczytalem
: 13 cze 2012, 14:54
autor: Dregan
gdybyś wymieniał czujnik 2 pinowy uważaj na tanie zamienniki bo często są wadliwe nawet nowe
: 13 cze 2012, 15:39
autor: luk448
Dwupinowego nie ma co kupowac w zamienniku jak Boscha kosztuje ok 60 zł.
: 13 cze 2012, 16:07
autor: Dregan
w ASO?
: 13 cze 2012, 18:19
autor: luk448
Nie w ASO-w intercarsie tyle płaciłem ale faktycznie cena moze byc wyższa dla innych bo mam tam rabaty.
: 13 cze 2012, 18:33
autor: Dregan
aha muszę się dowiedzieć u znajomego ile