Strona 1 z 1

[C4 AAR 2.3] odpowietrzanie ukladu chłodzenia

: 14 cze 2012, 19:24
autor: Piotr4888
Witam.
Panowie mam szybkie pytanie, na etce nie moge znaleźć. Gdzie znajduje sie odpowietrznik? Jest tak jak w A6 C4 w podszybiu? W jaki sposób odpowietrzyc uklad, mam wrażenie że jest zapowietrzony (dolewałem ostatnio plynu) Wolno się nagrzewa.Termostat i czujniki Ok.
Prosze o szybka odpowiedź.

: 14 cze 2012, 19:27
autor: !StaSiu
A w znaczącym stopniu ubywa Ci tego płynu?

: 14 cze 2012, 19:35
autor: Piotr4888
Nie, nie ubywa płynu, ostatnio po prostu troszke dalem po gazie i troszke ubyło, chodzi Mi generalnie o odpowietrzenie tak dla świętego spokoju, wolno sie nagrzewa, mialem 80-tkke B3 1.8 i tak odpowietrzenie było zaraz przy przegrodzie na przewodzie od nagrzewnicy) i ten zabieg pomogł.Tak mysle czy i tutaj nie spróbować, czy może załatwic odpowietrznik od A6 i wsadzić go gdzieś w najwyższym punkcie?Jesli seryjnie nie ma.

: 14 cze 2012, 19:38
autor: !StaSiu
Nie wiem jak to w C4 wygląda, ale jak nigdzie nie znajdziesz odpowietrznika to odpowietrz w klasyczny sposób. Okręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego, odpal silnik i włącz ogrzewanie i nadmuch na maxa, aż do załączenia się wentylatora. W tym czasie ściskaj jeden z węży z chłodnicy.

: 14 cze 2012, 19:41
autor: pawelk2002
Albo popuszczasz węża powrotnego z nagrzewnicy i drugi dodaje gazu tak do 2tys i patrzysz czy leci woda czy powietrze. Tylko auto musi być nagrzane do temp. roboczej.

: 14 cze 2012, 19:46
autor: Piotr4888
Rozumiem, a czy chlodnice odpowietrzac? Czy tam tez w drugiej kolejnosci odkrecic obejme? Czy ten zabieg w zupelnosci wystarczy ktory polecacie?

: 14 cze 2012, 19:55
autor: !StaSiu
Z jednej strony wystarczy. Powinno to pomóc.

: 14 cze 2012, 19:58
autor: Piotr4888
No dobrze, jutro zdam recenzje...temat jeszcze nie do zamkniecia.

[ Dodano: 2012-06-16, 08:27 ]
No i wiec tak, po pierwsze jest odpowietrznik, jest pod szyba z przodu( taki sam jak w 80tce) To jest dobra wiadomosc. Zła jest taka że ktrociec przy silniku ktory laczy przewody z nagrzewnicy jest pekniety, tzn jest przerwa pomiedzy kroccem a blokiem silnika i tam sie poci...Wiec odpowietrzanie na marne...dzis poksylina i klejenie...Trudno i darmo.

[ Dodano: 2012-06-18, 12:48 ]
Wiec tak, kruciec wymienilem, uklad odpowietrzylem...90* i odkrecony odpowietrznik. Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem czy to normalny obiaw czy czasem gdzie indziej znowu lewego powietrza nie lapie. Chodzi Mi o korek wlewu cieczy chlodzacej do zbiorniczka, gdy odpowietrze uklad z zakreconym korkiem, z odpowietrznika leci plyn jest Ok, natomiast gdy odkrece korek, uklad Mi znowu sie zapowietrza. Czy to normalny obiaw?