Strona 1 z 1

Wys. Temp i Przeciekajaca chlodnica Audi 90 [2.3 ng b3 91r]

: 14 paź 2012, 11:45
autor: audi90 FAN
Witam, mam problem i zastanawiam sie czy jedynie wymiana chlodnicy tu pomoze. Wiec przecieka mi chlodnica w mojej audi w mojescu tego rowka do okola chlodnicy na gorze. Wiec moj mechanik pospawal w srodku do okola czyms ale cisnienie wypchal spaw i dalej przecieka do sie to pospawac czy trzeba wyienic odrazu cala chlodnice? Jesli ktos sie tym zajmuje gdzies w okolicach Wroclawia prosil bym o kontakt albo pomysly co z tym mozna zrobic.

Droga sprawa to że dmuchawa wlancza m sie dopiero na ponad 100 stopniach i pewnie tez przez to robi sie duze cisnienie i wywala wode (plyn) w naj slabszych miejscach... Zastanawiam sie czy sa jakies czujniki ktore pasuja do mojego auta a wlanczaja dmuchawe na 90 stopniach... Czekam na propozycje i pomysly.

: 14 paź 2012, 19:35
autor: shellah
audi90 FAN pisze:Droga sprawa to że dmuchawa wlancza m sie dopiero na ponad 100 stopniach i pewnie tez przez to robi sie duze cisnienie i wywala wode (plyn) w naj slabszych miejscach... Zastanawiam sie czy sa jakies czujniki ktore pasuja do mojego auta a wlanczaja dmuchawe na 90 stopniach... Czekam na propozycje i pomysly.
zmień czujnik temp. w chłodnicy.
Dziwne że załącza przy 100 :-/ja mam do AAH założony z NG i ciut powyżej 90 wentylatory chodzą.
Ale tu może być wina wskaźnika na desce-może przekłamywać.
Co do chłodnicy to raczej wymiana ewentualnie jeśli jest to plastik(ten element łączący) to można też tylko jego wymienić, jeśli oczywiście znajdziesz zamiennik.

: 15 paź 2012, 14:58
autor: tomii11
U mnie trzyma około 90 stopni na postoju, ale tez miałem problem z cieknącym płynem jednak okazało się ze już pompa wody poszczała. sprawdź dokładnie dziwne zęby spaw puścił.

: 30 paź 2012, 10:16
autor: audi90 FAN
Jestem pewien ze to na chlodnicy bo mam takie cisnienie w miejscu gdzie spaw puscil czasami ze pryska po masce do gory jak jest wysoka temperatura. Tak wiec dziwne a wymienilem czujnik temperatury i tak samo sie wlancza.

: 30 paź 2012, 20:29
autor: subratri
włącza ci się przy stówie, bo włącza Ci się drugi stopień, nie pierwszy. Prawdopodobnie wtyczka przy wentylatorze powiedziała dość. Chłodnicę lepiej wymienić, sztukowanie często kończy się tak jak skończyło się u Ciebie.

: 02 lis 2012, 14:55
autor: audi90 FAN
Chyba bede musial wymienic ta chlodnice, a czujnik wymienilem dwa razy i ostatni byl od zaufanego gostka ktory wykrecil ten czujnik z auta w ktorym sie przy 90 stopniach wlanczal wentylator :/ Albo czujnik temperatury klamie albo moja Audinka lubi byc bardziej goraca niz inne...

: 02 lis 2012, 15:04
autor: andi77
audi90 FAN, Jeżeli chłodnica przecieka, to z pewnością auto złapie wyższą temperaturę i to bardzo szybko.
W AUDI jest taka sprawa...ze układ chłodzenia działa na zasadzie ciśnienia.
Przy większym ciśnieniu, płyn później się gotuje :shock:
Padnięta chłodnica z wyciekami powoduje takie ,,kwiatki" :-P

: 02 lis 2012, 15:34
autor: Kokolino
audi90 FAN, popraw nazwę tematu, tag ma byc na początku.

: 02 lis 2012, 23:39
autor: subratri
andi77 pisze:W AUDI jest taka sprawa...ze układ chłodzenia działa na zasadzie ciśnienia.
Przy większym ciśnieniu, płyn później się gotuje
dobrze, że tylko w audi tak jest. Gdzie indziej ciśnienie nie ma wpływu na temperaturę wrzenia.
A bardziej serio - ciśnienie nie ma wpływu na temperaturę cieczy. jesli ma 90 to ma 90 stopni, bez wzglewdu na ciśnienie.
Zapowietrzony układ może jednak powodować wzrost temp.

: 03 lis 2012, 07:24
autor: Pieterb
andi77 napisał/a:
W AUDI jest taka sprawa...ze układ chłodzenia działa na zasadzie ciśnienia.
Przy większym ciśnieniu, płyn później się gotuje

dobrze, że tylko w audi tak jest. Gdzie indziej ciśnienie nie ma wpływu na temperaturę wrzenia.
A bardziej serio - ciśnienie nie ma wpływu na temperaturę cieczy. jesli ma 90 to ma 90 stopni, bez wzglewdu na ciśnienie.
nieprawda, widzę że kolega nie uważał na lekcjach bo tego w szkole uczyli.
Wpisz sobie w google zależność temperatury od ciśnienia to się dowiesz.

: 03 lis 2012, 08:52
autor: subratri
teraz nie wiem, czy nie wyłapałeś sarkazmu, czy uważasz, że ciśnienie ma wpływ na temp.
90 stopni, t0o 90 stopni, niezależnie od tego, w jakim ciśnieniu panuje ta temperatura. Termostat, działa niezależnie od tego, czy jest zainstalowany w garnku czy w układzie wysokiego ciśnienia.
Co innego temperatura wrzenia ale o tym jest wyżej.
Między innemi dlatego VAG jeździ na g12.

: 03 lis 2012, 11:38
autor: andi77
subratri, Pod wpływem ciśnienia ciecz wrze w wyższej temperaturze :shock:
Dlatego układ jest pod ciśnieniem. Jest to celowe i zamierzone.
Gdy miałem nieszczelną chłodnicę, to silnik bardzo szybko łapał temperaturę.

: 03 lis 2012, 19:40
autor: subratri
a już rozumiem skąd to jest. Poprostu jest problem z odróżnieniem temperatury (jako takiej) od temperatury wrzenia, czyli danej określającej właściwości cieczy. Ale już skończę, zebyśmy nie weszli w charakterystykę IS <ok>