Strona 1 z 1

Silnik 2.0 20V NM [LPG] nie odpala

: 16 paź 2012, 21:46
autor: Filip20V
Witam wszystkich, mój problem jest taki: Posiadam w swojej audi instalacje gazową i mam mały problem gdyż samochód nie chce odpalać na benzynie tzn. jeżeli chcę odpalić od razu nie wykorzystując systemu odpalania awaryjnego w instalacji gazowej to nie ma opcji zapalić silnika natomiast jeżeli odpalę silnik na gazie wykorzystując ten system to wtedy nie ma problemu z uruchomieniem tylko czasami jest tak że zacznie mulić na gazie dławić się i wtedy przepinając na benzynę wszystko działa w jak najlepszym porządku auto ma moc itd. po jakimś czasie ponownie wpina się gaz i wszystko jest OK Czy ktoś wie co może się dziać myślałem już o pompie paliwa aczkolwiek myślę że skoro podaje paliwo po przełączeniu i jest moc więc chyba pompa OK, został wymieniony czujnik położenia wału korbowego.
Pozdrawiam i góry dziękuje za pomoc.

: 16 paź 2012, 22:04
autor: Leo
no cóż, wygląda mi to na padnięty resistor pack. Wymontować, pomierzyć, zdiagnozować, naprawić albo modyfikacja instalacji i wtryskiwaczy.

: 16 paź 2012, 22:11
autor: marekm1990
albo nie szukać przyczyn nie wiadomo gdzie pompa paliwa napięcie do niej przekaznik lub bezpiecznik. potem jak wyżej. albo czujnik temperatury do ecu przepływka gaz to mija

: 16 paź 2012, 22:12
autor: Leo
albo wtryskiwacze leją i nie odpala na zimnym bo go zalewa. Jedno z dwóch.

: 16 paź 2012, 22:21
autor: marekm1990
owszem tak ale wtryski od razu wszystkie zaczynają lać? jeżeli jeden to chodził by co prawda jak ursus. czy to stało się nagle czy już od pewnego czasu dzieją się cyrki?

: 17 paź 2012, 08:51
autor: Filip20V
Na samym zawiozłem do gazownika bo okazało się że poprzedni właściciel wymieniając żarówkę poprzestawiał butle z gazem...Wiec ją wypoziomowali porobili wszystko i po tym zabiegu jeździła normalnie... Więc można powiedzieć że nagle, ogólnie temat był taki że w ogóle nie chciała odpalać na ciepłym silniku zdiagnozowany czujnik położenia wału zakończył problem a teraz to powiem wam że jestem bezradny sprawdzałem bezpiecznik od instalacji i jest ok. Wracając do pompy paliwa jeżeli już odpali w ten sposób że po przełączeniu pracuje na benzynie to wszystko jest OK chodzi na ssaniu potem obroty spadają i silnik naprawdę ładnie pracuje chodzi równo nie szarpie nie dławi się itp. ale jeżeli już przepnie się ją na gaz to po ponownym wpięciu benzyny silnik gaśnie nawet jeżeli auto jedzie, pompa raz podaje na starcie raz nie czyli można powiedzieć auto żyje swoim życiem, zupełnie nie wiem co jest grane...

: 17 paź 2012, 12:14
autor: goldi j51
a na przyszłość zapoznaj sie z tym
_uwaga

: 17 paź 2012, 12:20
autor: Leo
Więc można powiedzieć że nagle, ogólnie temat był taki że w ogóle nie chciała odpalać na ciepłym silniku zdiagnozowany czujnik położenia wału zakończył problem a teraz to powiem wam że jestem bezradny sprawdzałem bezpiecznik od instalacji i jest ok.
a to sugeruje to, że i tamten czujnik był sprawny, tylko jest zgięty cycek na kole zamachowym lekko i czasem nie łapie sygnału czujnik, ale nie z tego powodu, że jest wadliwy! A jak się nagrzeje to być może po prostu się z tego powodu lekko prostuje ten cycek i wtedy lepiej łapie.

: 17 paź 2012, 15:00
autor: Filip20V
Leo pisze:
a to sugeruje to, że i tamten czujnik był sprawny, tylko jest zgięty cycek na kole zamachowym lekko i czasem nie łapie sygnału czujnik, ale nie z tego powodu, że jest wadliwy! A jak się nagrzeje to być może po prostu się z tego powodu lekko prostuje ten cycek i wtedy lepiej łapie.
Nie mówię że nie Tylko właśnie jak był ciepły to miał większe opory a teraz nie odpala w ogóle czy zimny czy ciepły chyba będzie trzeba wybrać się do jakiegoś mechaniora z Audiką...