Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG LPG] Postrzale listwa wtryskiwaczy poszła

: 20 paź 2012, 09:28
autor: 603mariusz
Moja audi to 80 B4 NG 2.300 Z 1994r.
Wczoraj strzeliło mi od gazu doś nawet na tyle że poszło mocowanie listwy na dwóch śrubkach ,jak na zdjęciach
Od czasu do czasu na zimnym i to z rana lubiało strzelać zawsze na zimnym odczekałem trochę i zapalił było w porządku,
Co może być przyczyną kable,świece,kopułka były nowe,czy wcześniej starsze też strzelało
Ci co zakładali mi gaz powiedzieli że tu się nie robi zabezpieczeń na strzał

Kolejnym problemem jest i było od założenia gazu ,że po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na gazie nie trzymał obrotów,lekarstwem na to było przełączenie na benzynę i po jeźdździe koło dwóch minutach znów na gaz i znów obroty trzymał
Jak ktoś miał taki problem i poradził to proszę o podpowiedź
.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 20 paź 2012, 09:34
autor: Dregan
huh temat rzeka :/ listwę mi tez kiedyś wyrwało bo koleś źle założył gume na przeplywke a więc strzały to może być lewe powietrze i zapewne to one jak i wszystko inne może byś najpierw sprawdź szczelność na 1 rzut oka czesto przewody wyglądają ok ale po demontażu i oględzinach wychodzi.

: 20 paź 2012, 09:37
autor: 603mariusz
Ok dzieki,a te wolne obroty że nie trzyma na gazie po nagrzaniu co pisałem jaka przyczyna może być

: 20 paź 2012, 15:14
autor: Dregan
po strzale bez zabezpieczenia zapewne uszkodziło Ci przepływomierz, zdejmij tą czarną gumę i zobacz stan talerzyka

: 20 paź 2012, 21:29
autor: 603mariusz
Po strzale powkładałem dwa wtryski które wyskoczyły, zapaliłem chodzi na gazie i na benzynie,chyba przepływomierz ta blaszka pod gumą się nie pokrzywił bo jeździ,ona ma tam śrubę do regulacji ?
Po za tym nie mam zabezpieczenia na strzał bo w tych modelach nie zakładają tak mi powiedzieli ci co zakładali mi gaz

: 20 paź 2012, 21:43
autor: Audi 80 Polska
Czasem się pojawiają na allegro samochody w wklejoną klapką antywybuchową w gumę między przepływomierzem a przepustnicą. Tylko może być problem z zachowanie szczelności. Jeszcze można się pobawić we wstawienie "gwizdków" w kolektor. Ale to się robi głównie w autach z plastikowym kolektorem, raz że łatwiej wywiercić dwa nie rozsadzi go na kawałki.

: 21 paź 2012, 06:21
autor: Dregan
powinien być grzybek na gumie mogę fotki podesłać jak ma wyglądać

: 21 paź 2012, 12:22
autor: 603mariusz
Jak możesz kolego Dregan to podeslij fotki na której gumie w którym miejscu ma być

Pytam was koledzy czy do tego trysku mechanicznego mojej audi 80 b4 2.300 NG nie stosuje się zabezpieczeń,jak to mi powiedzieli ci co zakładali gaz

: 21 paź 2012, 14:37
autor: Audi 80 Polska
Co do klapki w gumie to montuje się coś takiego: http://www.drypa.pl/produkt248_KLAPY_-_ ... a_kib.html w miejscu zaznaczonym na zdjęciu: http://images43.fotosik.pl/1594/21c9b88a5c86612e.jpg (czasem można znaleźć na allegro auto z czymś takim).
Choć uważam że to nie da zbyt dużo

Ale u Ciebie wybuch prawdopodobnie nastąpił przy zamkniętej przepustnicy przez to przepływomierz nie dostał a całe ciśnienie nie miało gdzie ujść z kolektora i wypchnęło wtryskiwacze. Wiec dobrze by było zamontować jeden albo dwa takie gwizdki w kolektor: http://www.drypa.pl/produkt244_KLAPY_-_ ... _24x1.html

Kiedyś widziałem zdjęcie V6ki z sześcioma takimi w kolektorze.

: 21 paź 2012, 17:37
autor: 603mariusz
Super kolego aldi
Ten drugi zabezpieczający bardziej spasował by, tylko jak będzie wystawał gdzieś 3 cm to będzie dobijał do maski bo kolektor jest wysoko jeszcze muszę ,pomierzyć.
po za tym muszę szukać przyczyny że nie jest szczelny,bo z tymi strzałami to coś nie tak
Może trzeba nową gumę dać na przepływomierz tą dużą czarną,Gdzie kupić ?
.
Przepływomierz wygląda na dobry chyba, bo po tym wszystkim jak pisałem jedździłem i na gazie i na benzynie
Wygląda jak na zdjęciach pytanie czy ma być taka przerwa z jednj strony
.
Nową uszczelkę na głowicę z góry muszę dać bo stara aż popękana była
poza tym oringi nowe po dwa na każdy wtrysk też trzeba jak już wszystko na widoku jest
Czy założyć nową uszczelkę pod kolektor czy dać starszą jest w miarę dobra.

I zastanawiam się trzy nie wymienić na nową uszczelkę pod głowicą od nowości z 1994r. jeszcze nie była wymieniana , przebieg gdzieś 180.00 oryginał
tylko nie mam kanału a do odkręcenia jest albo kolektor wydechowy albo do kolektora kolanko od wydechu
ktoś wymieniał głowicę co będzie prościej odkręcić:
---- korektor wydechowy
---- czy kolanko od wydechu
nie mam kanału


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/u]

: 21 paź 2012, 17:41
autor: Dregan
klapka jest ok :)

: 21 paź 2012, 21:27
autor: Audi 80 Polska
603mariusz pisze:tylko nie mam kanału a do odkręcenia jest albo kolektor wydechowy albo do kolektora kolanko od wydechu
ktoś wymieniał głowicę co będzie prościej odkręcić:
---- korektor wydechowy
---- czy kolanko od wydechu
Lepiej chyba odkręcić portki od kolektora bo zazwyczaj śruby mniej zapieczone i jest ich mniej. Powinno się udać wykręcić je bez kanału jak się wymontuje filtr powietrza z rozdzielaczem to powinien być w miarę dostęp. Przynajmniej tak jest w C3ce.

Jeśli nie masz żadnych objawów uszkodzeń uszczelki pod głowicą ani głowica nie wymaga remontu to szkoda pieniędzy na profilaktyczną wymianę.
603mariusz pisze:Ten drugi zabezpieczający bardziej spasował by, tylko jak będzie wystawał gdzieś 3 cm to będzie dobijał do maski bo kolektor jest wysoko jeszcze muszę ,pomierzyć.
Można wkręcić go gdzieś z boku.