Strona 1 z 2

b4[ 2.3 20v] jakiej marki wybrac olej 10w60???

: 19 lis 2012, 14:20
autor: Black86
witam planuje wymienic teraz olej na 10w60. obecnie mam mobila 10w40 i nie jestem z niego zadowolony, czystalem sporo opinii na temat olejow i zbaranialem jedni polecaja valvoline a inni motula albo LiquiMoly moze jakies propozycje?

: 19 lis 2012, 16:03
autor: LU CASH
Valvoline juz od 5 lat .Wcześniej 10w40 max Life,teraz w swojej Coupe 10w60 .

Niech wypowiedzą sie inni.Ja nie narzekam .Cena też przystępna 140 zł

: 19 lis 2012, 16:18
autor: Leo
Jeździłem na różnych, Shell 10w60, Gulf 10w60, nawet Carlube 10w60, Castrol 10w60, Petronas Racer 10w60 i Motul 20w60. Najlepiej sprawdza się motul, ale jest za drogi do tego silnika (do 2.2T go leję). W sumie to polecam Shella 10w60 z tych tańszych.

: 19 lis 2012, 18:32
autor: Black86
za 4l castrola powiedzieli mi po znizkach na firme 122zl ale litre dokupic to juz 43zl. zastanawiam sie nad motulem albo liquid moly

: 19 lis 2012, 18:40
autor: Leo
Castrola się nie kupuje.

Jeśli Ci nie szkoda to motul 15w50 jest dobrym wyjściem. Z tym, że na seryjne 7A niepotrzeba aż tak dobrego oleju. Wybór który dałem powyżej , oprócz castrola, jest dowolny.

: 20 lis 2012, 17:16
autor: MIODEK
Shell do tych tańszych nie należy, a też dobre opinie o nim słyszałem, ale nie widziałem na forum żeby ktoś go stosował.

A Gulfa to mogę mieć ori zagramanicznego :mrgreen:

Re: b4[ 2.3 20v] jakiej marki wybrac olej 10w60???

: 20 lis 2012, 18:03
autor: LUPO
Black86 pisze:witam planuje wymienic teraz olej na 10w60. obecnie mam mobila 10w40 i nie jestem z niego zadowolony, czystalem sporo opinii na temat olejow i zbaranialem jedni polecaja valvoline a inni motula albo LiquiMoly moze jakies propozycje?
kolego zapytam się może tak-jaki ma przebieg te twoje cudo (dodaj to co mogło być cofnięte)
i czy i kiedy silnik przechodził remont i co przy tym remoncie zostało zrobione?

: 21 lis 2012, 09:16
autor: Black86
hmm to moje cudo ma zapewne z 300tys+. co do remontu to nie mam informacji jedynie co sie dowiedzielem ze silnik byl przekladany w 2004 r jeszcze w niemczech to mysle ze jak sie ktos pchal w przekladke to moze pokusil sie o remont

: 21 lis 2012, 09:28
autor: Leo
nie przejmuj się, 10w60 nie zaszkodzi nawet przy takim przebiegu. Lałem wszystkie 10w60 z wątku do Audi 7A z 1988 roku, silnik w oryginalnym stanie, z przebiegiem pewnie 500.000 km , i mogę się wyrazić w samych superlatywach o takiej zmianie.

: 21 lis 2012, 09:34
autor: Black86
czytalem ze w liqid moly daja jakis tlenek molibdenu ze niby ma zmniejszac tarcie w silniku ale jakos jestem sceptycznie nastawiony to takich wynalazkow bo zalatuje mi motodoktorem

: 21 lis 2012, 09:34
autor: Leo
ludzie jezdza ... nie zaszkodzi.

: 21 lis 2012, 11:28
autor: Ross
o castrolu zapomnijcie. To jest orlen + uszlachetniacze. Tylko ze wieść niesie, ze uszlachetniaczy nie trafia ile ma trfic do danej ilosci oleju :P

: 21 lis 2012, 20:07
autor: LU CASH
Konrad zalewaj 10w60 .Jak nie masz wycieków i nie pozera oliwy .U mnie ubywało,okazalo się że sączy się spod sruby spustowej w misce.A sączy sie tak że po przetarciu szmatką po 8 godzinach wisiała już kropla oleju.A co ciekawsze autem nie jeździlem ;-)

10w60 jest olejem o podwyzszonej lepkości.Podnosi cisnienie oleju ze względu na lepkość.

Jedni mówia że cieżko pali w zimię bo jest lepki.Ja normalnie odpalałem.

Przepłucz silnik sobie przed zmiana oleju .

: 21 lis 2012, 22:00
autor: Leo
LU CASH pisze: Jedni mówia że cieżko pali w zimię bo jest lepki.Ja normalnie odpalałem.

Przepłucz silnik sobie przed zmiana oleju .
ja na 20w60 motula równiez w zimie bez problemu odpalałem, i nie było żadncyh braków ciśnienia przy odpalaniu.

rada przepłukania silnika jest bardzo dobra. Polecam jakikolwiek engine flush.

: 22 lis 2012, 11:22
autor: Black86
kupie plukanke i olej :) dzieki wielkie za porady:)