Strona 1 z 3

[B4 2.3 NG] Temperatura silnika w okresie zimowym

: 23 gru 2012, 15:03
autor: zborek_k-kozle
Witam wszystkich. Po dwóch wymianach termostatu i sprawdzeniu wszystko wygląda niby ok. Termostat całkowicie zamknięty, trzyma po bokach i dlaczego podczas jazdy temperatura lubi spaść na 70-80 stopni ?

: 23 gru 2012, 15:09
autor: sagem
zborek_k-kozle pisze:jazdy temperatura lubi spaść na 70-80 stopni
To normalne w NG, na trasie nie dogrzany, w korku ciepły.

Przysłon sobie trochę chłodnicę, przy -15 wszystko się ciężko nagrzewa, ale wtedy w korkach może być nie ciekawie, choć tam i tak pęd wiatru aż takiej roli nie gra.

Pozdrawiam

: 23 gru 2012, 15:34
autor: zborek_k-kozle
No właśnie nie jest normalne, poprzednie auta, które miałem nie miały takiego problemu. Ma być sztywne 90 :D . Ogólnie to wolno się nagrzewa . Po 5km mam 50 stopni. W lato jest super nie wchodzi więcej jak 95 i szybko się grzeje . Przysłanianie chłodnicy mnie nie za bardzo interesuje i nic nie daje bo już próbowałem .

: 23 gru 2012, 16:19
autor: lobos
A czujniki temperatury sprawdzałeś?

: 23 gru 2012, 16:20
autor: sagem
zborek_k-kozle pisze:Ma być sztywne 90
To nie diesel, chłodnica z boku robi swoje.

: 23 gru 2012, 17:16
autor: zborek_k-kozle
Chłodnica z boku robi swoje... Jak dołożyli jeden gar więcej to się nie mieściła, więc dali z boku . Na pewno nie jest normalnym zjawiskiem spadek temperatury z 90 na 70 w trasie .

: 23 gru 2012, 17:21
autor: Słonik
Przy -15 niestety jest to normalnym zjawiskiem. Jak przy 0 i powyzej zera nie spada w trasie mocno, +-10stopni to norma, to sie nie przejmuj.

: 23 gru 2012, 17:27
autor: sagem
zborek_k-kozle pisze:Na pewno nie jest normalnym zjawiskiem spadek temperatury z 90 na 70 w trasie .
Uwierz mi kolego, że jest. Każdy sprawny NG będzie miał podobne objawy, oczywiście nie mówię tutaj o temp. 50 stopni, ale te parę stopni spadnie na pewno, a czym zimniej tym trochę niżej. Przekłamanie na wskaźniku temperatury też tam jakieś jest, więc wszystko jest dobrze, chyba, że Ci z nawiewu leci zimne powietrze na ciepłym ustawieniu.

Pozdrawiam.

: 23 gru 2012, 17:37
autor: ziemor
Może przysłonić atrapę z przodu - tu uwaga nie przysłaniamy samej chłodnicy w środku gdyż po włączeniu wentylatora powietrze nie jest przeciągane przez chłodnicę - jeśli przysłonimy samą atrapę to wtedy ładnie przeciąga przez całość
Ja tak robię w zimie - na światłach czasem włączy się wentylator ale tylko na krótką chwilę
Pozdry

: 23 gru 2012, 19:15
autor: luk448
Tez sądzę że to normalne zjawisko ale do końca się nie wypowiem na własnych odczuciach bo moje NG już zapadło w sen zimowy.Pobudka marzec-kwiecień.

: 23 gru 2012, 19:46
autor: Niki20
No a ja sie nie zgodzę ;-) U mnie trzyma cały czas ok 92*, może jak bym jechał w trasie przy -15* i miał mocno włączone ogrzewanie to by troszkę spadła ale na pewno nie na 80*...

Moim zdaniem może to być czujnik temperatury... Ja mam tak że mi temperatura faluje, ale to wina czujnika ewidentnie bo jak auto gdzieś podskoczy to zaraz wraca do normy czyli ok 92* :->

: 23 gru 2012, 19:46
autor: lobos
Ja mam V6 ABC i u mnie na trasie przy minusowej temperaturze spada do 70-80 stopni a w korkach skacze do 95 stopni bez jakichkolwiek zmian w pracy silnika i tak było od kiedy pamiętam a czy jak ci kolego ta temp. spada to silnika zaczyna pracować inaczej?

: 23 gru 2012, 19:48
autor: sagem
lobos, tak samo mam w 2.8.

Niki20, ewidentnie masz uwalony czujnik i jego wskazań bym nie uznawał za rzetelne.

: 23 gru 2012, 19:51
autor: Niki20
Kamil, ale poza tym że ta temp. może spaść na zero i za chwilę wrócić do normy wszystko jest ok. Termostat otwiera się jak należy, temp. na blacie odpowiada mniej więcej temp silnika jak otworzę maskę ;-)

Nie wiem czy coś miało do rzeczy, że auto wcześniej miało zalaną wodę... :roll:

: 23 gru 2012, 21:57
autor: zborek_k-kozle
Nie będę się spierał bo pewnie macie rację. Miałem golfa 3 kiedyś i nawet przy -20 temperatura nie spadła o jeden stopień, zawsze 90, ale może taki jest golf. Na pewno czeka mnie wymiana nagrzewnicy... Jak auto stoi na wolnych obrotach to leci letnie powietrze, jak przytrzymam na np. 3 tyś to już dużo dużo lepiej . Próbowałem wyoctować ale nie przyniosło to skutku. Pewnie jest zasyfiona