Strona 1 z 3
[2.3 NG] regulator wolnych obrotów
: 08 sty 2013, 13:45
autor: papaj
Witam, mam pytanie co odpowiada za sterowanie zaworem wolnych obrotów? u mnie czy wtyczka wpięta czy wypieta to silnik zachowuje sie tak samo.
drugie pytanie to po odpaleniu auto ma niecałe 800 RPM wtrysk rozruchowy działa na 100%, czy jest możliwość ze zwór sie nie otwiera i nie puszcza dodatkowego powietrza?
Re: [2.3 NG] regulator wolnych obrotów
: 08 sty 2013, 20:21
autor: itor
papaj pisze:Witam, mam pytanie co odpowiada za sterowanie zaworem wolnych obrotów? u mnie czy wtyczka wpięta czy wypieta to silnik zachowuje sie tak samo.
drugie pytanie to po odpaleniu auto ma niecałe 800 RPM wtrysk rozruchowy działa na 100%, czy jest możliwość ze zwór sie nie otwiera i nie puszcza dodatkowego powietrza?
stycznik biegu jalowego daje sygnal do sterownika sterownik daje sygnal do krokowego, u mnie w AAR obroty sa 740
: 08 sty 2013, 20:54
autor: papaj
o styczniku wiem, po wypieciu wtyczki obroty wzrastają wiec on chyba jest ok. Nie za niskie te obroty? mi całm autem trzesie przez kilka minut a to nie ma tak chyba
: 09 sty 2013, 19:13
autor: zborek_k-kozle
Wg. serwisówki obroty mają być 790-820 .
: 09 sty 2013, 22:10
autor: papaj
wymieniłem dzis zawór wolnych obrotów, okazało sie ze poprzedni stanoł w miejscu, ten nowy trzyma obroty ok i po wypieciu wtyczki jest zmiana, wczesniej nie bylo, tylko teraz jak gwaltownie hamuje to auto potrafi nawet zgasąć, wczesniej tego nie bylo, ktoś ma jakieś pomysły?
: 10 sty 2013, 00:50
autor: Dregan
nieszczelność w układzie
używany był krokowy ? może on wadliwy
i milion innych powodów od przepływki po czujniki
musisz wszystko po kolei sprawdzać
: 19 sty 2013, 21:14
autor: papaj
po długiej walce takie wnioski:
nie załancza się "obieg" prądu od regulatora powietrza.
wypiołem te wtyczke przy przepustnicy, trzy pinową i zwarłem na krótko te piny od stycznika i nic, wypiołem wtyczke od zaworu i podłączyłem do drugiego i również bez zmian, i teraz jak se z tym poradzić?
: 20 sty 2013, 02:22
autor: zborek_k-kozle
A dochodzi napięcie na niebiesko-czarnym przewodzie do tej wtyczki trzy-pinowej ? Razem z nią jest zasilane wszystko czyli nastawnik zawór oparów właśnie też zawór powietrza i do bezpiecznika motor
: 20 sty 2013, 11:12
autor: papaj
dochodzi, jak zewre górny stycznik to reakcja jest, a miernikiem mierzyłem srodkow pin z masa to jest prąd
: 20 sty 2013, 11:43
autor: zborek_k-kozle
A przejście na dolnym styku jest ?
: 20 sty 2013, 13:58
autor: papaj
nie ma,ale podłączyłem na krótko i również brak reakcji
: 27 sty 2013, 08:12
autor: zborek_k-kozle
To kup sprawną przepustnicę
: 06 lut 2013, 16:12
autor: papaj
ok stycznik juz działa jak nalezy. Z ciekawości podłączyłem 12V bezposrednio do regulatora obrotów i nic sie nie dzieje, przesłona nawet nie drgneła, dodam ze reką da sie lużno przesuwać, czy to świadczy o jakimś wewnętrznym uszkodzeniu?
: 06 lut 2013, 22:24
autor: zborek_k-kozle
No na pewno. Mój nie da się ani drgnąć . Za to jak podłącze 12V to reaguje natychmiast.
: 14 mar 2013, 09:33
autor: Niki20
Panowie gdzie znajduję się ta kostka od stycznika biegu jałowego :?: To ta u góry na przepustnicy?
Bo mam problem szczególnie na zimnym... Nie może utrzymać obrotów tylko trzymają sie na 300-600, kiedy mu przegazuję to zgaśnie i ciężko go odpalić

Na ciepłym przy spadaniu z obrotów lubi zgasnąć albo spadnie na 200 zaraz skoczy na 1400 i wtedy się stabilizuje :roll:
Krokowca wymieniałem i czyściłem...