Nie udało by się.
Powód: przepływomierz reaguje inaczej niż czujnik otwarcia przepustnicy, co za tym idzie dawałby inne odczyty (rezystancji z reguły)
samym tpsem nigdy nie wysterujesz odpowiedniej dawki paliwa, bo ją sie dobiera na podstawie podciśnienia w układzie dolotowym i/lub przepływomierza powietrza, do spółki z sondą lambda + kilka innych czujników (jak np temp silnika, czy własnie TPS). Na podstawie odczytanych wartosci z tych kilku czujników, dobierana jest odpowiednia MAPA, w której zapisane są odpowiednie wartosci (podawana dawka paliwa, czy moment zapłonu mieszanki) - no w NG to akurat zmieniane jest ciśnienie sterujące rozdzielacza benzyny, ale można to potraktować jako "mapę o zaprojektowanych zachowaniach w odpowiedzi na odpowiednie bodźce"

jak chcesz zastępować potencjometr przepływomierza, to w jego miejsce dobierz inny potencjometr odpowiadający charakterystyce orginalnemu (w praktyce nie osiągalne), albo inny pozycjometr z przetwornikiem na odpowiednie wartości, czy to prąd/napięcie, czy rezystancja.
jak chcesz sie uniezależnić od tego czyjnika położenia klapki przepływki, to wstaw tam lepiej przepływke od zwykłego K-jetronic'a + podciśnieniowy aparat zapłonowy i bedziesz niemal "mechaniczny" do bólu
albo pojdź w drugą strone, bardziej nowoczesną i zmien system paliwowy na jakieś EFI, ale to dużo kosztuje.
trzecią opcją jest doprowadzenie układu do należytej sprawności i umiejętna regulacja - tą opcję polecam,
pozdro