Strona 1 z 1

[2.2T 10v MC1] zmiana wtrysku mechanicznego na elektroniczny

: 10 maja 2013, 01:37
autor: Szlif
Witam. Posiadam Cabrio po swapie z silnikiem 2.2T 10V oznaczenie MC1. Szukałem konkretnych informacji ale znalazłem jedynie poszlaki. Interesuje mnie wymiana wtrysku mechanicznego na elektroniczny. Proszę o jekieś konkrety. Słyszałem że można coś takiego zrobić a mówiły to osoby z tego forum. Co muszę kupić ( nazwy, terminy, linki), z czym będą największe problemy, na co zwrócić uwagę. Ktoś tu na forum napisał że gdyby to było takie proste to wszyscy by już to mieli. W czym wiec jest tak wielki problem?

: 10 maja 2013, 08:31
autor: miron72
Zerknij TUTAJ, nie zwracaj uwagi na typ silnika w tytule, jest tam i o r5, są i pomysły na silniki turbodoładowane, nawet są takie prezentowane po modzie

: 10 maja 2013, 08:35
autor: Leo
digifant jak najbardziej.

: 10 maja 2013, 12:24
autor: Audi 80 Polska
W temacie który podał miron72, jest wycena użytkownika Kefirsky:
https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... htm#728592
Strojenie to coś około bez hamowni coś poniżej 1000zł z hamownią drożej (ale nie jestem pewien co do tych cen bo dawno było jak się tym interesowałem).
Lista zakupów do silnika R5 10V N/A i turbo:

- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 5szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 2.2 20V turbo najłatwiej zamontować listwę z silnika AAN - ma wbodowany regulator

ciśnienia paliwa i jest wykonana ze stali nierdzewnej (3B ma stalową i regulator ciśnienia zewnętrzny) co

ułatwia spawanie; listwa najlepiej z wtryskami - ceny od 150 do 400PLN. Listwę trzeba skrócić o kilka

centymetrów - podam dokładnie o ile, w NG/NF jest kłopot z giazdami wtrysków - rozpracowuję temat. W KG/MC w

głowicę wkręcamy w.w. gniazda wtrysków, w przypadku KG listwa ma więcej miejsca, bo KG ma okrągłą przepustnicę

i nie ma kanału powietrznego do zaworu biegu jałowego, ale i tak listwę trzeba zwęzić i przenieść gwint

przewodu zasilającego paliwem - fotki niebawem. W MC podcięcie listwy nie wystaczy. Trzea przerobić

przepustnicę na okrągłą, lub zastąpić ją inną...lub odsunąć kolektor ssący od głowicy - opracowuję temat na

CNC.
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -

ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają

jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek; W turbo jest

seryjnie czujnik temperatury powietrza,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na

kolektorze ssącym.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna

obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.

: 16 maja 2013, 18:34
autor: Szlif
OK. Dzięki za pomoc panowie.