Strona 1 z 2
[2.0 20V NM] sonda lambda
: 17 cze 2013, 21:23
autor: Kaiko
Witam wszystkich!!! Mam pytanie odnośnie sondy w tym silniku!
Moja audnica zaczęła palić dosyć konkretne ilości paliwa

od razu pomyślałem o sondzie, chcąc wymienić sondę podniosłem auto do góry i patrze ze sondy niema jest wkręcona zwykła śruba. Próbowałem poszukać na forum i u wujka google coś na ten temat i sam już nie wiem napotkałem rożne wypowiedzi ''że w tyn silniku nie ma wo gule sondy''? i teraz sam już nie wiem bo jeśli jest to gdzie jest kostka do dopięcia???liczę na waszą pomoc

: 18 cze 2013, 07:42
autor: Leo
ten silnik nie ma sondy. Jeśli zaś chodzi o spalanie to albo : czujnik temperatury trójpinowy, albo knocksensory (czyli czujniki stuku w bloku silnika) albo lejące wtryski przez niedomagającą opornicę na podszybiu, albo już same wtryskiwacze.
: 18 cze 2013, 09:45
autor: bloku
W 90% będą to stukowce. Sprawdź jeszcze jakiego typu masz stuki - stare są namosiężnej grubej sztycy z gwintem a nowe to oczka + śruba bodajże 8ka. Te pierwsze często pękały od zbyt mocnego dokręcenia. Stary typ miał tendencje do łamania się gwintu.
Te same problemy przechodziłem z 7A/NM - w obu przypadkach stuki.
: 18 cze 2013, 18:35
autor: Kaiko
Czyli jednak to prawda ze ten silnik nie ma sondy

Tą opornice w podszybiu miałem już raz podmienioną i nie czułem żadnej różnicy także to odpada zostaje reszta! Musze znaleźć gdzie jest podpięcie i podjechać na kompa to się morze wszystko wyjaśni

: 18 cze 2013, 18:37
autor: bloku
Jeśli mnie pamięć nie zawodzi to NMy są diagnozowane poprzez kody błyskowe (7A do któregoś roku chyba też...ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)
: 18 cze 2013, 19:22
autor: Leo
powodzenia z komputerem, nie podepniesz.
Tylko kody błyskowe, a i tak tam niewiele się dowiesz.
: 18 cze 2013, 20:10
autor: Kaiko
Czyli komp odpada

Przed chwilą byłem zobaczyć jakie mam te Knock Sensor i jest tak jak pisze bloku oczka w środku śruba -
http://www.ecstuning.com/Audi-90-Quattr ... ck/ES6112/ takie coś! I zauważyłem że jeden ma pęknięty ten kołnierzyk a przewód jest poklejony taśma izolacyjną także pewnie mam winowajce

Mam jeszcze jedno pytanie, wiecie ile takie coś kosztuje i jakiej firmy najlepiej kupić :?: Chciałbym wymienić dwa od razu, bo są tylko dwa :?:
: 18 cze 2013, 20:46
autor: bloku
No to już masz odpowiedź co może być powodem usterki. Jak bedziesz wymieniał to staraj się dokręcić z wyczuciem do pierwszego oporu. Nie staraj się tego naprawić bo nie ma sensu. Dobrze by było abyś oba jednocześnie wymienił.
: 18 cze 2013, 22:08
autor: Leo
szukaj używek z silników 2.2 Turbo 20v , bo nowych nie znajdziesz.
: 18 cze 2013, 22:16
autor: bloku
Dostanie ale w zamienniku. Mozesz sprobowac wsadzic od AAH ale maja ciut inne parametry i nie wiem czy do konca spelnia oczekiwania.
: 19 cze 2013, 19:22
autor: Kaiko
Pojeździłem po pracy po sklepach i nic nie znaleźli , morze jakbym miał numery tych czujników to poszło by lepiej ale nie chce ich wykręcać bo pewnie by się rozpadły w dłoniach i tylko bym sobie pogorszył

Jakby ktoś znał te numery i podał było by super
Leo myślisz że te od 2,2 turbo były by lepsze czy lepiej poszukać od NM???
: 19 cze 2013, 20:27
autor: Leo
niektórzy założyli także czujniki z AAH i też dają sobie radę z tego co wiem.
Morze jest szerokie i głębokie, ale może zainstaluj sobie etkę to będzie Ci łatwiej...
: 19 cze 2013, 20:48
autor: Audi 80 Polska
Powinny być dwa czujniki
niebieski - 054905377B
zielony - 054905377C
Dane dla NM 1989 rok.
: 21 cze 2013, 18:54
autor: Kaiko
I znowu rundka po sklepach i nic, no trudno będę szukał używek lub spróbuje W ASO !!
Audi z tym silnikiem mam od nie dawna i cały czas dowiaduje się czegoś nowego, cały czas do przodu

Wielkie dzięki za pomoc!!!!!
Leo skoro piszesz że od 2.2 20V Turbo pasuje to myślałem że już to przerabiałeś i wiesz że będzie działać

: 21 cze 2013, 22:04
autor: Dziki
ja miałem od jakiejś 200 i różnica na plus, ale przewód był krótszy i był puszczony po skosie byle spiąć wtyczke z gniazdem :mrgreen: