Strona 1 z 1
[B3 2.3 NG 136KM] Co sprawdzić( wymienić ) po 7 latach
: 25 lip 2013, 19:47
autor: RazorS
Jutro stanę się posiadaczem Audi 90 2.3 E za 400zł ; > Autko stało od jakichś 7 lat, 2 lata na podwórku i 5 w stodole. Przez ten czas nie był wgl jeżdżony. Blachy nie mają żadnego śladu korozji. Chciałbym się dowiedzieć co odrazu trzeba wymienić po tylu latach. Wszystko będe się starał robić sam- ucze się w technikum samochodowym, a więc chciałbym się też troche nauczyć czegoś

. To moje pierwsze autko które sam zamierzam robić, a więc proszę o wyrozumiałość. A i jeszcze Audi nie odpala na benzynie, na gazie ładnie pali.
Z góry dzięki za podpowiedzi!
: 28 lip 2013, 00:17
autor: LUKASZdiy
No to wybraleś sobie silnik na pierwszy samochód
Do sprawdzenia wymiany:
Guma wtrysku
Uszczelniacze na wtryskach
Pompa paliwa
Rozdzielacz
Czujniki
Talerzyk itd dzial 5 cylindrówek zawiera tyle informacji że wystarczy czytać
: 28 lip 2013, 00:38
autor: zserty
Przegoń układ paliwowy na świeżej benzynie.
Zalej cylindry odrobiną ropy.
Sprawdź układ wysokiego napięcia.
Jak odpalisz to zostaw na wolnych obrotach aż się nagrzeje, wtedy zobaczysz czy gdzieś cieknie itd.
Oczywiście wcześniej sprawdź wszystkie płyny i olej.
Reszta to mechanika i wyjdzie w praniu.
: 28 lip 2013, 08:58
autor: RazorS
W jaki sposób zalać cylindry ropą? I w jakim celu?
: 28 lip 2013, 09:29
autor: zserty
Przez otwór po świecach.
Ropa rozpuści nagar, nasmaruje gładzie cylindrów i uszczelni pierscionki.
: 28 lip 2013, 10:46
autor: LUKASZdiy
zapobiergnie zniszczeniu gladzi cylindorwej przy pierwszym rozruchu
: 28 lip 2013, 11:56
autor: Piotrekłdz
Ale on uż odpalił... Nie zalewaj bo Ci ta ropa pójdzie w olej i tyle z tego będzie... Jak pracuje normalnie na gazie nie kopci itd to wszystko oki. A że nie chodzi na benzynie to może być duzó rzeczy skoro to zagazowany machaniczny wtrysk... może być np pogięty przepływomierz klapowy lub coś się pozacierało z braku paliwa... Czytaj forum to coś dopasujesz.... ;p
: 03 sie 2013, 00:07
autor: roman.b
To złe zrobiłeś ze go paliłeś od razu...

. Po takim czasie było odkręcić miskę i przesmarować na nowo panewki na korbowodzie
bo na 100% juz masz podrapaną korbe ...bo jak CI coś juz stuka w silniku to przekreciły sie panewki. i nowy silnik bo remont sie nie oplaca ^^
: 03 sie 2013, 07:48
autor: zserty
Nie nowy tylko stary :mrgreen: