Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG 133KM] Wycięcie katalizatora NG

: 08 sie 2013, 21:55
autor: kr1s56
Witam chce w swoim ng wyciąć katalizator ponieważ jest pękniety na jednym z przetłoczeń. Niewiem czy jest sens to spawać czy lepiej wyciąć i wsrawic rurke.

Dodam ze NG pracuje na lpg. Czy po wycięciu nie będzie żadnych skutków ubocznych???

Ma moze ktoś moze schemat układu wydechowego do NG ???

: 08 sie 2013, 22:12
autor: spnsr
w katalizator na początku wchodzi sonda lambda i po wycięciu kata jej praca może zostać zaburzona bądź też nie. Jeśli masz 2 generacje gazu to sonda ma duży wpływ na prace silnika, spalanie itp.
U mnie przy 1 generacji lpg , sondzie zamontowanej w rurze(zamiast kata) wszystko jest ok(sonda,spalanie,praca silnika), silnik troszkę lepiej wkręca się na obroty, co do dźwięku różnicy nie zauważyłem po wywaleniu samego kata.

: 08 sie 2013, 22:14
autor: juba
Raczej ma 2 generacje LPG bo to przecież NG

: 08 sie 2013, 22:23
autor: kr1s56
Aktualnie mam 1gen bo sonda do wymiany.

Ktos kiedys juz cos przy tym kombinował i przed katem mam taką jakby gruszke i w to jest wkrecona sonda lambda. Podesle jutro fotki.

: 09 sie 2013, 12:02
autor: spnsr
juba, czemu ma mieć 2 generacje jak ng? Ja sam mam 1 i w większości przypadków co widziałem ludzie mieli też 1 generacje :)
kr1s56, jak masz 1 generacje to przy blosie na LPG sonda nie będzie miała wpływy. Jedynie w 2 gen bo sterownik dane bierze z sondy