Strona 1 z 2
[Coupe NG]Wysokie obroty brak reakcji na odłączenie krokowca
: 28 sie 2013, 23:36
autor: LUKASZdiy
Witajcie, chciałem was prosić o pomoc w zrozumieniu zasady działania, i sterowania wolnymi obrotkami w silniku NG aautko naprawie sobie juz sam...
Dzis qoupetka zrobila dużo kilometrów po mieście i w zasadzie jest ok, obroty trzymały się jak skala na 850, po odpaleniu wieczorem ustawily sie na 1200 i stabilne, zdjąłem wtyczkę z krokowca i nie wzrosły ani nic się nie zmieniło, jutro sprawdzę czy krokowiec dziala zasilaczem regulowanym.
Jakie napiecie powinno byc na wtyczce przy pracujacym silniku?
Czy można kupić nowy krokowiec?
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć zasadę działania regulatora wolnych obrotów czy to jest ten element zamontowany na gumie przepływki?
Re: [Coupe NG]Wysokie obroty brak reakcji na odłączenie krok
: 29 sie 2013, 00:26
autor: orsa_83
LUKASZdiy pisze:Czy można kupić nowy krokowiec?
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć zasadę działania regulatora wolnych obrotów czy to jest ten element zamontowany na gumie przepływki?
Na pytanie odnośnie napięć Ci nie odpowiem, ew. mogę jutro sprawdzić jak po ludzku wrócę z pracy. Co do samego silnika krokowego, to jak najbardziej można kupić nowy. Stany magazynowe w DE na szczęście nie wynoszą 0. Na nieszczęście koszt nowego krokowca, to z tego co kojarzę ponad 200E.
Na gumie przepływki masz zamontowany zawór odpowiadający za odparowywanie spalin, natomiast regulator wolnych obrotów to z tego co wiem krokowiec, o którym mowa. Co do zasady działania to na mój rozum jest to układ wpięty równolegle z przepustnicą i w zależności od wskazań (sonda, temp ...?) reguluje ilość powietrza które zassa przepustnica (na gumie przed przepustnicą masz kolanko 90 stopni skierowane w dół, które leci do krokowca), czyli zuboża lub nie mieszankę podaną na każdy z cylidnrów. Pytanie tylko gdzie jest podawane zassane przez krokowiec powietrze w NG?
LUKASZdiy pisze:obroty trzymały się jak skala na 850, po odpaleniu wieczorem ustawily sie na 1200 i stabilne, zdjąłem wtyczkę z krokowca i nie wzrosły ani nic się nie zmieniło, jutro sprawdzę czy krokowiec dziala zasilaczem regulowanym.
Pomysł elegancki, od razu będziesz miał odpowiedź czy jest sterowanie, czy to krokowiec Ci się przyciął, bo wg. mnie reakcja na odpięcie sterowania od krokowca powinna wystąpić, jakakolwiek by ona nie była

: 29 sie 2013, 00:51
autor: LUKASZdiy
Poprzednio obroty wzrastaly do poziomu ok 1600 po odpieciu krokowca
: 29 sie 2013, 01:00
autor: orsa_83
No to wygląda na to, że krokowiec Ci się przyciął. Zostaje Ci na szybko zdemontowanie go i przeczyszczenie.
: 29 sie 2013, 01:02
autor: LUKASZdiy
Moczylem go juz poprzednio w WD40 pół dnia po tym było oki dzis padło, jutro demontaz i zobaczymy co dalej z tym fantem
: 29 sie 2013, 01:05
autor: orsa_83
Spróbuj nafty tym razem.
: 29 sie 2013, 11:39
autor: LUKASZdiy
Dzis rano samochód żyje idealnie, obroty jak skala na 850 ani drgną, kupie butelkę nafty i na noc zamoczę silniczek zobaczymy czy pomoże, muszę szukać innego ale boje się uzywek...
: 30 sie 2013, 23:45
autor: blondas
podepne sie i spytam o ten zawór na gumie przepływki a dokładnie czy to normalne ze "cyka" na odpalonym silniku?
: 31 sie 2013, 00:03
autor: orsa_83
To, że załącza się chwilę po odpaleniu silnika, czyli cyka, to oznaka tego, że działa
: 31 sie 2013, 10:40
autor: blondas
a jak cyka cały czas bo u mnie prawie na okrągło cyka

alez mam dość tego silnika

: 31 sie 2013, 11:49
autor: orsa_83
Na odpalonym silniku ma "cykać" cały czas.
: 01 wrz 2013, 11:57
autor: itor
blondas pisze:a jak cyka cały czas bo u mnie prawie na okrągło cyka

alez mam dość tego silnika

chetnie odkupie:)
: 01 wrz 2013, 21:54
autor: LUKASZdiy
mógłby mi ktoś napisać do czego on służy??
: 04 wrz 2013, 06:59
autor: kyuubi1990
A mnie interesuje to o jaka nafte dokladnie chodzi, taka z apteki ?

prosil bym o dokladne info bo chce swoj krokowy wymoczyc
bo chce kupic taka nafte z apteki nada sie ?

: 06 wrz 2013, 12:27
autor: zborek_k-kozle
Nafta taka do lamp naftowych

Chyba w aptece tego nie ma ;D
[ Dodano: 2013-09-06, 12:28 ]
I sprawdź sobie dolny wyłącznik krancowy na przepustnicy bo mi np. raz działał raz nie .