Witam mam takie pytanie jakie macie napięcia na swoich silniczkach krokowych po rozgrzaniu??
otóż ja mam 0.3V i silnik FALUJĘ, zgaszę go, odpalam jest w normie wszystko ale po chwili obroty zaczynają FALOWAĆ i znowu 0.3V na silniku krokowym(brak jakiej kolwiek reakcji na odłączenie krokowca gdy silnik faluje)
: 11 wrz 2013, 21:37
autor: marbaj
Poczytałem trochę twoje tematy. Wymigaj kody błyskowe i zobacz co pokażą. Moim zdaniem problemem nie jest krokowy, tylko łapie jakiś błąd na co wskazuje poprawna praca po ponownym odpaleniu. Sugeruję błąd potencjometru przepływomierza.
EDIT.
W niektórych wersjach diagnoza odbywa sie przez przekaźnik nr.215 szary w skrzynce,
ma on na sobie miejsce na bezpieczniki którego ma nie być. >>foto<< Jeżeli masz tak to jazda testowa, nie gasząc silnika wkładasz bezpiecznik przynajmniej na 5s, powinna na tablicy zaświecić żółta kontrolka. Wyjmujesz bezpiecznik i po pierwszym długim impulsie liczysz ilości krótkich mrugnięć, zapisujesz w postaci 4 cyfrowego kodu. Po zapisaniu wkładasz ponownie bezpiecznik i zapisujesz następne błędy jeżeli występują. W moim 3A i w syna NG tak to działa.
[ Dodano: 2013-09-15 ]
Według mojej wiedzy nie powinno tam nic być.
Na pracującym silniku odepnij wtyk od potencjometru klapy rozdzielacza i zobacz jaki będzie efekt.
: 12 wrz 2013, 01:48
autor: adamix98
Fajnie że chociaż ktoś odp. oto filmik jak to jest z tym moim falowaniem
p.s co do kodów błyskowych to jestem totalnie zielony jak to zrobić i czym.;/
[ Dodano: 2013-09-14, 18:30 ]
no wiec w tym przekazniku mam ciagle jakis bezpiecznik 10A oraz od niego idzie gdzies jakś zółty kabel... nie ogarniam
[ Dodano: 2013-09-18, 18:17 ]
Obstawiam sterownik bo wymieniłem juz wszystko co możliwe aby sterowanie krokowym było odpowiednie.
: 19 wrz 2013, 15:01
autor: marbaj
Zastanawia mnie ten bezpiecznik z żółtym kabelkiem w przekaźniku. Wygląda mi to ma jakąś pajęczynę. Próbowałeś go wyjmować?
Nie odpisałeś jaki jest efekt odpięcia potencjometru przepływomierza na pracującym silniku.
: 18 sty 2014, 22:55
autor: adamix98
Siemka podmienilem rozdzielac,z od 100% sprawnego i to samo. Moim zdaniem cos z sonda jest a mianowicie z kablami od sondy bo sonda nowa jest. Czy wystarczy ze pociagne nowy kabel od sterownika do sondy i bedzie git?
: 19 sty 2014, 13:43
autor: quattroBandit
tylko pamiętaj, że to nie jest "byle jaki" przewód do sondy, tylko ekranowany, a przewody do sondy nie mogą być lutowane, musza mieć odpowiednią długość - zalecaną przez producenta do danego modelu. Jeśli cokolwiek jest nie tak z przewodem lub był "drutowany", to będzie wskazywał błędne dane... O sondach jest rtu dosyć sporo tematów, radzę poszukać - nie koniecznie związanych z NG, także 7a i innymi silnikami, bo zasada działania sondy jest jednakowa...
: 19 sty 2014, 15:07
autor: adamix98
wlasnie jestem po edukacji schematów oraz kodów błyskowych. Jak się uda to może jeszcze dzisiaj cos zpróbuje ogarnąć.