Strona 1 z 1

[b3 2.3 ng] Blos co powienienem wiedziec przed zalozeniem ?

: 29 wrz 2013, 15:44
autor: Jerzy_sedan
Witam, w tym tygodniu planuje zakladac blosa do swojej audiczki i chcial bym wiedziec co nieco na ten temat zeby kontrolowac gaziarza ktory bedzie to robil.

Mam kilka pytan :
1. Czy silniczek krokowy od lpg musi byc wyjety i wsadzony register ?
2. U mnie wystepuje kompensacja, czy po zalozeniu blosa ona rowniez ma zostac?
Czy sie jej pozbywamy ?
3. Mniej wiecej jak wyglada regulacja blosa rozreca sie na maxa reduktor i pozniej kreci blosem?
4. Czy blos musi byc zalozony idealnie prosto, czy dopuszczalne sa nie wielkie odchylenia ?
5. Czy po zalozeniu blosa, mozna spokojnie odpalac na gazie ?
6. Oraz czy srubeczka w przepustnicy powinna byc wkrecona w taki sposob aby tylko dotykala tego mechanizmu czy ma go popychac ? U mnie popycha i to mocno.

Prosil bym jeszcze o rady na co zwrocic podczas tego zabiegu :)

Jesli ktos posiada jakies fotki albo filmiki gdzie zamontowany jest blos w 2.3 ng prosil bym o nie :)

: 29 wrz 2013, 16:57
autor: Pieterb

Re: [b3 2.3 ng] Blos co powienienem wiedziec przed zalozenie

: 29 wrz 2013, 17:07
autor: itor
Jerzy_sedan pisze:Witam, w tym tygodniu planuje zakladac blosa do swojej audiczki i chcial bym wiedziec co nieco na ten temat zeby kontrolowac gaziarza ktory bedzie to robil.

Mam kilka pytan :
1. Czy silniczek krokowy od lpg musi byc wyjety i wsadzony register ?
2. U mnie wystepuje kompensacja, czy po zalozeniu blosa ona rowniez ma zostac?
Czy sie jej pozbywamy ?
3. Mniej wiecej jak wyglada regulacja blosa rozreca sie na maxa reduktor i pozniej kreci blosem?
4. Czy blos musi byc zalozony idealnie prosto, czy dopuszczalne sa nie wielkie odchylenia ?
5. Czy po zalozeniu blosa, mozna spokojnie odpalac na gazie ?
6. Oraz czy srubeczka w przepustnicy powinna byc wkrecona w taki sposob aby tylko dotykala tego mechanizmu czy ma go popychac ? U mnie popycha i to mocno.

Prosil bym jeszcze o rady na co zwrocic podczas tego zabiegu :)

Jesli ktos posiada jakies fotki albo filmiki gdzie zamontowany jest blos w 2.3 ng prosil bym o nie :)
1. wyjety krokowy i wyjety register, tylko rura parownik - blos
2.pozbywasz sie kompensacji
3.nie rozkrecasz reduktora, krec tylko srubami na blosie
4.moze miec odchylki od pionu
5.tak
6.ma tylko dotykac mechanizmu

: 17 paź 2013, 16:49
autor: quattroBandit
Jerzy_sedan pisze:Jesli ktos posiada jakies fotki albo filmiki gdzie zamontowany jest blos w 2.3 ng prosil bym o nie :)
Obrazek

odpalało nawet przy -30 zimową porą nad ranem ;-)
tu masz filnik jak odplił przy -20, tak zimno że już telefon zamarzał, hehe :mrgreen: (obroty silnika były regulowane pedałem gazu bo miał przy tej temp tendencje do chodzenia na obrotach frzędu 400obr./min - ale nie gasł. ;)

: 23 paź 2013, 00:52
autor: Slawo777
Cześć :-) To jak ma założonego BLOSa quattroBandit jest chyba najbardziej optymalną wersją według zaleceń producenta jaką widziałem. Więc radzę sugerować się jego zdjęciem w wykonywaniu przeróbki.Sam mam założonego w silniku V6 w mojej Coupe i działa bez problemu.Zrobiłem tylko wolną odmę oraz dbam o filtr powietrza bo BLOS lubi świeży,rześki dopływ.Pozdrawiam :-)

: 28 paź 2013, 16:51
autor: LUKASZdiy
jakies postępy z blosem??

: 05 maja 2016, 08:50
autor: kryystiian
witam. ja mam znów inny problem.
Zakładałem wczoraj blosa ładnie autko zapaliło ale nie chciało się wkręcić powyżej 2500 obr. przyczyną okazało się że dostaje za DUŻO powietrza musiałem obkleić stożek taśmą izolacyjną w 80% :/
po tym zabiegu dość fajnie się wkręcał w obroty ale pojawił się problem wolnych obrotów a mianowicie nie szło ich ustawić raz rzędu 1500 a gdy dodałem gazu to ok 4 tyś i zdjąłem nogę z gazu to spadały do 200 obr/min albo nawet i gasł. kręciłem tymi śrubkami na blosie i mało co to pomogło. na chwile obecną założyłem dalej stary mikser i rozdzielacz i auto wkręca się normalnie i obroty stoją równo na 1000
PS. kompensacja w parowniku zaślepiona, główny wąż zasilający do blosa czysty bez żadnych śrubek itd.
Proszę o pomoc :(

: 05 maja 2016, 10:39
autor: maciek889
kryystiian pisze:PS. kompensacja w parowniku zaślepiona
Jak zaślepiłeś otwór po komensacji na parowniku to nic dziwnego że nie działo. Zaślepić trzeba wąż kompensacji idący do dolotu a otwór w parowniku powinien być otwarty do atmosfery.

: 05 maja 2016, 19:14
autor: quattroBandit
i aby silnik mial wolne obroty to należy przykrecic taka mala srubke w przepustnicy i w ten sposob mechanicznie podeprzec przepustnice aby byla wiecznie lekko uchylona :) jeśli uporasz sie z wolnymi, to zerwij to badziewie z filtra powietrza, BLOS ustaw mniej wiecej na dwa i pół obrotu, podreguluj zapłon, potem jedziesz do gazownika na analizator spalin, potem znowu krecisz zaplonem, i znowu do gazownika aby znowu podciagnal parametry :)
w parowniku nic bez sensu nie zamykamy ;)

to tak w wielkim skrocie....

aha,. regulacja gazu tylko i wyłącznie na rozrzanym silniku. :) w układzie musi byc dobrej jakości płyn chłodzący wytrzymujący jak najniższe temperatury - za tą radę podziękujesz zimą. piwoa80

: 05 maja 2016, 20:07
autor: Pieterb
quattroBandit pisze:i aby silnik mial wolne obroty to należy przykrecic taka mala srubke w przepustnicy i w ten sposob mechanicznie podeprzec przepustnice aby byla wiecznie lekko uchylona
wiesz, może ja się aż tak nie znam ale ta śrubka nie na darmo jest zalakowana ;-)

: 10 maja 2016, 18:27
autor: quattroBandit
Wiesz, może ja się nie znam, ale Audi nigdy fabrycznie nie wychodziło zasilane LPG. ;)
Jak już rzeźbimy w gównie, żeby to jakkolwiekchodziło, to trzeba tą zakichaną śrubkę ruszyć.

A najl;epiej iść do ASO, kupić nowy kompletny wtrysk mechaniczny, jeśli nie mają to Audi Tradition, próbować to wyregulować - oczywiście nie ruszając tej jednej jedynej śrubki, która jest zaklejona - i cieszyć się problemowym wtryskiem. oklasky

Jestem genialny. Czemu na to wcześniej nie wpadłem.