Strona 1 z 3

[B4 2.3 NG 133KM] wymiana silnika na 2.2 turbo

: 07 paź 2013, 09:15
autor: amati
Cześć wszystkim,
obecnie mam audi 80 1992r. cabrio z silnikiem 2.3L (manual)
chciał bym zmienić silnik na 2.2 turbo który był np. w audi s2.... tylko nie wiem jakie są koszty i problemy związane z tym tematem... czy jest tu ktoś kto może zrobił taką wymianę?
A może jesteście w stanie mnie uświadomić czy w ogóle da się to zrobić?
Czy mocowania na 2.3 w tej budzie będą pasować do 2.2 turbo?
Czy trzeba wymieniać skrzynie biegów? itp...

: 07 paź 2013, 09:43
autor: Leo
najsensowniej jest zmienić na AAN z Audi S4/S6 , bo jest nieco więcej możliwości z tym silnikiem, ale to, czy pasuje czy nie to będzie Twój najmniejszy problem.
Czy do cabrioleta wejdzie? Wejdzie. Pytanie tylko ,czy jesteś przygotowany na ten silnik...No i to będzie ośka, nie quattro...

: 09 paź 2013, 19:22
autor: sagem
amati pisze:Cześć wszystkim,
Cześć..
amati pisze:chciał bym zmienić silnik na 2.2 turbo który był np. w audi s2.... tylko nie wiem jakie są koszty i problemy związane z tym tematem... czy jest tu ktoś kto może zrobił taką wymianę?
Są są, i na pewno zechcą pomóc. Dobrze napisał Ci Leo, najpierw zastanów się czy chcesz mieć w ośce silnik który wali momentem po wyżej 3 tysięcy rpm i w ośce szału nie będzie na pierwszym i drugim biegu. Najrozsądniej jest szukać z S4/6 ponieważ jest ich najwięcej, oznaczenie AAN, ABY był montowany w S2 i z tym silnikiem będzie trudniej, ale to praktycznie to samo co AAN. Był jeszcze 3B który był we wcześniejszych coupe i Audi 200.
amati pisze:A może jesteście w stanie mnie uświadomić czy w ogóle da się to zrobić?
Oczywiście, i to bez żadnego problemu - kwestia pieniędzy.
amati pisze:Czy mocowania na 2.3 w tej budzie będą pasować do 2.2 turbo?
Owszem, będą, jednak to jak wspomniał Leo najmniejszy problem jaki Cie będzie czekał.
amati pisze:Czy trzeba wymieniać skrzynie biegów? itp...
Nie, nie trzeba zmieniać skrzyni, może zostać Twoja.


Ja bym proponował jak już chcesz coś z R5 albo starsze MC/KG. Wszystkie te silniki są specjalnej troski, a taki MC w zupełności wystarczy do Cabrio, będzie fajny, kultowy i pięknie brzmiący silnik. Mocowo tez da sobię radę. A pieniądze które by miały pójść w zakup 20V możesz przeznaczyć na kompletny remont silnika bez którego i tak się nie obejdzie...

Powodzenia :-)

: 09 paź 2013, 23:41
autor: krs
też się zastanawiałem na zmianą na jakieś ''turbo'' bo już mam dość tego nieszczęsnego NG :evil: i teraz ja miał bym pytanko bo czytałem że 2.8 i 2.2T w 80-tkach miały mocniejsze skrzynie i dyferencjały, i jeśli bym chciał zmienić na silnik turbo to na początek wystarczyły by ''napędy'' od ori quattro NG ??

: 10 paź 2013, 08:29
autor: amati
Leo, spoko dam sobie rade z tym silnikiem jeśli chodzi o moc ponieważ jeszcze nie dawno jeździłem audi a4 b5 1.8T 350hp.... i niestety też osiówka a nie quatro..:/
Myślę że z przerobieniem na quatro osiówki może być kosztowne i trudne...

[ Dodano: 2013-10-10, 08:33 ]
Ja bym proponował jak już chcesz coś z R5 albo starsze MC/KG. Wszystkie te silniki są specjalnej troski, a taki MC w zupełności wystarczy do Cabrio
sagem jeszcze mi wytłumacz czym się różni MC od AAN..? a może to jest to samo ? ;-)

jakie osiągi ma taki MC...? i ile pieniędzy można za taki zapłacić żeby nie przepłacić?

jaki był by całkowity koszt wymiany silnika na ten MC lub AAN... od a do z.. około..?

[ Dodano: 2013-10-10, 08:36 ]
że tak sobie ułatwię.. :mrgreen:

http://allegro.pl/silniki-i-osprzet-sil ... string=AAN

: 10 paź 2013, 08:38
autor: Leo
MC to mechaniczny wtrysk i 165 KM w serii
AAN to pełna elektryka na osobnych cewkach i 230 KM w serii...
różnica jest kolosalna między tymi silnikami.

MC kompletny można wyrwać od 1000 zł. AAN kompletny to od 3000 w górę. Plus elektryka, która jest dość mocno pogmatwana.

: 10 paź 2013, 08:57
autor: amati
w takim razie zbieram na AAN :-D

Nie wiecie czy ktoś w okolicach wawy ma odpowiednie pojęcie i warunki żeby się podjąć takiej wymiany?

: 10 paź 2013, 09:12
autor: Leo
noorec chociażby.

: 10 paź 2013, 09:32
autor: bloku
Ja bym się mocno zastanowił czy oby na pewno chcesz AANa...silnik specjalnej troski. Nie jest "niepełnosprawny" ale wymaga cierpliwości i dobrego podejścia oraz portfela. Również sugerowałbym Ci np. MCka, dlaczego:

- trakcja
- sztywnośc budy i wpływ nagłego dość wysokiego niuta (to nie jest sedes w A4 czy choćby 80 B4 - Cabrio jest mniej zwarte)
- jazda raczej na wprost
- dla kruzingu spokojnie MC+ wystarczy a tym bardziej, że łagodniej jedzie z dołu
- koszty

: 10 paź 2013, 14:21
autor: krs
a nie lepiej by było poszukać całego audi z AAN np. rozbitego z tyłu lub jakiegoś anglika czy lepiej kupić kompletny swap??

: 10 paź 2013, 14:33
autor: sagem
krs pisze:a nie lepiej by było poszukać całego audi z AAN np. rozbitego z tyłu lub jakiegoś anglika czy lepiej kupić kompletny swap??
To zależy, wiadomo, że najlepiej mieć dawcę i wszystko pod ręką. Ale nie ma się co nastawiać na dobry stan silnika, lepiej szukać coś tańszego, bo i tak trzeba robić.

: 10 paź 2013, 15:21
autor: LUKASZdiy
Zdajesz sobie sprawę z kosztów całej operacji??

: 10 paź 2013, 15:23
autor: Leo
już nie chciałem pytać... :)

: 10 paź 2013, 15:32
autor: sagem
No chyba decydując się na swap 2.2t powinien mniej więcej się orientować, z zakupem silnika i generalnie zrobić jak należy to zaczynamy tak od 20k..

: 10 paź 2013, 15:41
autor: sagem
Leo pisze:no przecież zaraz włożą to między bajki :D
też tak myślę, ale ja pytają to staram się pomóc <ok>

Jak już się uparł na 2.2t sugerowałem tańszego, lecz tez fajnego MCka..

Cena ot tak sobie, a hamulce, zawieszenie... bla bla:)