Strona 1 z 2
[B3 2.3 NG 136KM] Remont silnika i zysk po remoncie
: 07 paź 2013, 10:15
autor: Kierak92
Witam,
Mianowicie sprawa ma się następująco, jestem szczęśliwym posiadaczem Audi Coupe 2.3 NG i powiem wam że I`m inprest ;P mam przejechane jakieś 650 tyś. i dziś postanowiłem że przydało by się ten piękny silnik trochę wyremontować. Także chodzi mianowicie o to czy jest ktoś w stanie (a na pewno jest) opisać mi mniej więcej przebieg remontu i jego koszt w częściach ? nie chodzi mi o wydawanie kosmicznych cen ale o wymianę wszystkiego co powinno się wymienić przy remoncie tego silnika. I tu najważniejsze ile % życia tego silnika odzyskamy

czekam na odpowiedzi i dzięki.
: 07 paź 2013, 10:22
autor: bloku
Pierwsze to zadaj sobie pytanie czy jest sens reanimacji. Warto sprawdzić jego obecny stan i zużycie podzespołów. Może być na tyle duże, że taniej i łatwiej będzie wymiana silnika. No i kwestia kasy...może w tej kasie lepiej będzie przeswapować na inną motorownię.
Koszt pełnego remontu może być w granicach 3-6tys w zależności od jakości materiałów użytych do reanimacji. (w tym robocizna rzecz jasna)
: 07 paź 2013, 10:37
autor: Kierak92
6 tysięcy ? obawiałem się większej kwoty. już kilka osob mi mówiło czy jest sens.. ale spójrz na to z drugiej strony. jeśli wrzucę drugi silnik to raz ze jest po dużym przebiegu dwa że nie pożyje tyle co po remoncie ;P a ja jestem już pewny że jest sens bo to dla mnie coś więcej niż tylko samochód..

kto ma takie auto to wie co to znaczy ;P a pieniądze się znajdą
: 07 paź 2013, 10:38
autor: luk448
bloku, koszt pelnego remontu NG przewyższyc moze nawet 8 kola.Wszystko zalezy co trzeba by wymienic.
: 07 paź 2013, 10:46
autor: Kierak92
masz rację wszystko zależy od stanu tech. a jaki jest koszt części które na pewno trzeba wymienić przy reanimacji

: 07 paź 2013, 10:47
autor: bloku
Napisałem taką kwotę sugerując się:
Kierak92 pisze:nie chodzi mi o wydawanie kosmicznych cen ale o wymianę wszystkiego co powinno się wymienić przy remoncie tego silnika
: 07 paź 2013, 10:51
autor: Kierak92
No tak, słusznie to czyli 6 tyś + 3 na dodatkowe części które wyjdą w praniu tak? i co dalej jaki stan po tym wszystkim ma silnik ? jest w 100% nowy ? można zerować licznik i lecieć ? heh
: 07 paź 2013, 10:55
autor: luk448
Tak naprawde cene remontu zweryfikuje jego stan po rozebraniu.Czy bedzie Cie to kosztowalo 4 kola czy 8 to wróżenie z fusów.Nie zobaczysz przeciez przez głowice czy Twoje tłoki maja np kształt Jajka no chyba ze masz takie zdolnosci :mrgreen: Zawsze przy takich rzeczach cos tam jeszcze wyjdzie zeby od razu zrobic jak juz wszystko jest na wierzchu.
: 07 paź 2013, 10:59
autor: Kierak92
No w sumie to racja ;P a tak z innej beczki jaki silnik dobrze by się tam sprawował ? tylko nie V bo Dzwięk 5 cyl. w 2.3 jest powalający ;D
: 07 paź 2013, 11:01
autor: bloku
Do ośki...hmm...7A lub MC. Ja bym tak wybrał.
: 07 paź 2013, 11:04
autor: Kierak92
No tak tylko ciężko trochę znaleźć te 2.2 t ;P
: 07 paź 2013, 11:05
autor: luk448
Nic nie brzmi lepiej od 5 cyl w NG.7A jak dla mnie to nie to samo...Lepiej jezdzi wiadomo ale nie ten dźwiek...

: 07 paź 2013, 11:28
autor: hubertm
Cześć,
Jest w kraju kilku dobrych handlarzy części uzywanych audi 80 z ogromnymi zapasami cały czas powiększanymi poprzez dowóz aut na części ze Szwajcarii i Niemiec.., którzy bez problemu dają gwarancję i nie pozwalają sobie na wciskanie złomu.
Uparłeś się widzę przy kosztownym remoncie za 6tys i pewnie sporo więcej też..,ale przemyśl koszta i zastanów się czy nie lepiej kupić używany silnik NG za max 1000-1200zł ,-bo więcej nie kosztują...
Sprawdzenie stanu silnika nie jest trudne..,-można sprawdzić/zmierzyć spaliny,kompresje itp...Można też przy handlarzu częściami w ich siedzibie poprosić o rozebranie silnika i przyjrzenie się jak on wygląda od wewnątrz. Na wszystko wydasz 25% kwoty remontu i będziesz się cieszył zdrowym silnikiem ,-a reszte przeznaczysz na reszte..,-bo pewnie skrzynia przy takim przebiegu też już na wykończeniu jak i wydech, chłodnica, wtryski, maglownica, pompa wspomagania itp itd... Samo upieranie się przy najzdrowszym silniku nie wiele da..,ale zrobisz jak uważasz.
P.S
Słyszałem o NG z przebiegami 400tys km w dobrym stanie..,-z 500ts km już ze słabszym..,ale 650 po raz pierwszy...
2.2T przy napędzie z przodu to za dużo i mija się z celem. Zresztą w takim wypadku trzeba zmienić całą mase rzeczy oprócz silnika..,-lepiej i prościej na 7A, ale on brzmi już "wysokoobrotowo",-inaczej niż dostojny NG.
Silnik NG w dobrej kondycji-nigdy nie zasilany lpg jak w opisie ,-za dobrą cenę ma w tej chwili do sprzedania kolega !StaSiu ..,-patrz w autogiełda..,-zawsze to lepiej od klubowicza.
NG ma 98kW -> 133KM.
Pozdrawiam.
: 11 paź 2013, 09:25
autor: zukreator
czy ktos z wyzej udzielajacych sie osob, remontowal kiedys silnik osobiscie ? pytam nie czy ktos slyszal, ze ktos remontowal, albo ktos mu powiedzial ze sie nie oplaca, czy ze kosztuje tyle i tyle.. kto sam robil remont, zrobil go i teraz moze sie wypowiedziec ?
te 8 tys zlotych skad sie niby wzielo ? koszt nowych czesci w aso ?
kolega pytal o zarys kosztow niezbednych zabiegow, potrzebnych czesci itp. bez zbednej robocizny ktora pewnie moglby zrobic sam
: 11 paź 2013, 09:58
autor: luk448
zukreator, zarys kosztów niezbednych do zabiegu??A kto Ci zrobi taki zarys bez rozebranie silnika i zweryfikowania co jest do wymiany a co nie zwlaszcza ze silnik ma juz 650 tysi.Co do samego remontu-jesli chodzi o NG to kwota oscylujaca w okolicach 6-8 tys jest calkiem mozliwa jesli chcesz to zrobic profi.