Strona 1 z 2

[b4 2,3 NG] dziwne stuki w silniku

: 11 lis 2013, 15:06
autor: pablovw
Witam, wiem że nikt tu wróżką nie jest i z fusów mi nie wywróży, ale może ktoś miał coś podobnego. Stuki pojawiają się na rozgrzanym silniku po przygazowaniu, gdy spadnie z obrotów wtedy pojawia się taki metaliczny stukot jakby ktoś młotkiem o klawiature zaworów napier.... Najczęściej to zauważam jak się zatrzymuje na światłach, stuka tylko na wolnych obrotach, postuka tak z 20-30 sek i ustaje. Jutro postaram się nagrać filmik. Ciężko jednoznacznie stwierdzić skąd ten dźwięk dobiega. Silnik to 2,3 NG :-/

: 11 lis 2013, 19:39
autor: luk448
Moze to wakum pompa Ci tak tlucze?A poziom oleju sprawdzales?Moze jest za niski?

: 11 lis 2013, 20:53
autor: pablovw
olej jest ok a co do vacum też po obczytaniu internetu mam podejżenia, ale to by stukało po zejściu z obrotów?

: 11 lis 2013, 21:06
autor: SzymekB
pablovw pisze:olej jest ok a co do vacum też po obczytaniu internetu mam podejżenia, ale to by stukało po zejściu z obrotów?


taaaa..... ng tak stukają, długo się zastanawiałem jak się tego pozbyć, ale przy wymianie uszczelki dałem sobie z tym spokój i stuka dalej...


zawór stukał by cały czas, .. a panewka takie stuknięcie nie miarowe,

: 11 lis 2013, 21:07
autor: bartek18150
czyżby szklanki ?

: 11 lis 2013, 21:22
autor: pablovw
bartek18150 pisze:czyżby szklanki ?

szklanki to raczej takie cykanie, a to jest takie typowe pukanie metal o metal

: 11 lis 2013, 21:46
autor: luk448
Kieliszki to bardziej slychac jak zimny

[ Dodano: 2013-11-11, 21:48 ]
Albo wyjmij i wsadz na odwrót to ustrojstwo w vakum pompie i wtedy zobacz.

: 11 lis 2013, 21:51
autor: pablovw
luk448 pisze:Kieliszki to bardziej slychac jak zimny

[ Dodano: 2013-11-11, 21:48 ]
Albo wyjmij i wsadz na odwrót to ustrojstwo w vakum pompie i wtedy zobacz.

No słyszałem właśnie, że tego dziada trzeba przełożyć, ale na razie zbieram trochę info.

: 11 lis 2013, 21:57
autor: luk448
Nie ma co-lec do auta,wez 13 tke w łape dwie nakretki odkrecasz,zdejmujesz vakum wyciagasz bolec,czyscisz,odwracasz i tyle.Jak do konca nie wejdzie bo jest tam pokaźna spręzyna-odkrecic odkrecisz ale potem mozesz nie wsadzic tak łatwo-to zakreć rozrusznikiem zeby sie krzywka inaczej ułozyla,skręcisz i zobaczysz czy bedzie poprawa.Aaa tylko za mocno nie skrec bo te uszy od vacum lubia pękać.I uwazaj na uszczelke ktora tam siedzi.Taka owalna.Z biegiem lat robi sie twarda i lubi pekać a potem sie leje stamtad olej.

: 11 lis 2013, 22:01
autor: pablovw
luk448 pisze:Nie ma co-lec do auta,wez 13 tke w łape dwie nakretki odkrecasz,zdejmujesz vakum wyciagasz bolec,czyscisz,odwracasz i tyle.Jak do konca nie wejdzie bo jest tam pokaźna spręzyna-odkrecic odkrecisz ale potem mozesz nie wsadzic tak łatwo-to zakreć rozrusznikiem zeby sie krzywka inaczej ułozyla,skręcisz i zobaczysz czy bedzie poprawa.Aaa tylko za mocno nie skrec bo te uszy od vacum lubia pękać.I uwazaj na uszczelke ktora tam siedzi.Taka owalna.Z biegiem lat robi sie twarda i lubi pekać a potem sie leje stamtad olej.


Dzięki wielkie kolego jutro tak zrobię i zobaczymy, zdam relację.

: 15 lis 2013, 15:31
autor: Pięć garów !
też mam taki problem i nie wiem co dalej :(

: 15 lis 2013, 17:41
autor: kr1s56
dodam coś od siebie...


Mam stuki od pompy vacum na zimym silniku i powiem ze stuku nie są jakies głośne ale przy wsłuchaniu sie z pokrywe zaworów to ewidentnie przy pompie sie to tłucze.

: 16 lis 2013, 19:24
autor: pablovw
Diagnoza trafiona w 100% auto elegancko pracuje nic nie stuka, dzieki koledzy.

: 22 lis 2013, 00:06
autor: thechriskpl
pablovw pisze:Diagnoza trafiona w 100% auto elegancko pracuje nic nie stuka, dzieki koledzy.
Mam ten sam problem. Napisz jeszcze raz po kolei co robiłeś, tak jak dla debila :mrgreen:
Jakieś foteczki? :D

: 22 lis 2013, 11:40
autor: luk448
thechriskpl, powyżej napisalem co i jak trzeba zrobic.Juz prosciej chyba sie nie da.Przeczytaj i idz do samochodu,zacznij po kroku robic to co napislame a wszystko stanie sie janse.