Proszę o poradę w sprawie przepustnicy i jej osprzętu. Nie mam mikro włącznika przy przepustnicy z zieloną kostką, a tylko potencjometr hitachi 054 133 154c 4-piny
Nigdzie nie widzę też żadnej wolnej wtyczki, więc czy tak było w oryginale?? Na zdjęciach z ogłoszeń czy forum spotkałem przepustnicę z osobnym włącznikiem lub czarny 3-piny z wyprowadzonym drugim kabelkiem.
Regulacja dyszą daje tylko taki rezultat, że nie gaśnie ale niezbyt chętnie spada z obrotów.
Spalanie w normie około 12L, przyśpieszenie, moc też ok.
Oryginalnie był sinik NM, zamieniony został przez poprzedniego właściciela na 7A.
Może instalacja w Nm była inna??
: 09 gru 2013, 21:38
autor: bloku
NM i 7A to inne silniki pod względem osprzętu (choć i konstrukcyjnie też). W NM na bank był stycznik do rozruchu (nie pamiętam jak się to fachowo nazywa). W 7A tego nie miałem - obroty regulowałem tylko i wyłącznie porpzez wychylenie przepustnicy (podnoszenie i obniżanie obrotów biegu jałowego)
Ale poczekaj aż sie większa ilość użytkowników 20V N/A wypowie - u mnie trochę czasu już minęło od kiedy przy nich grzebałem.
: 10 gru 2013, 19:01
autor: krótki
Dzisiaj odłączyłem na ciepłym silniku krokowy i dyszką w przepustnicy ustawiłem obroty.
Zachowuje się dobrze, spada szybko z obrotów, nie kuleje itp.
Pewnie będzie problem z uruchomieniem na zimno...
: 10 gru 2013, 20:29
autor: Leo
będziesz muisał trzymać gaz. Ja też miałem go wywalonego, wolałem to, niż falujące obroty i dziwne wolne.
: 10 gru 2013, 21:29
autor: LU CASH
ja też dawno wywaliłem.
Na zimno trzeba troszke mu pomóc ale daje rade jak złapie troszkę temp.
W 7A czy NM jest "silniczek" podobny do tego w NG (na dwa piny) i dwa węże? I czy po podaniu napięcia otwiera się a po wyłączeniu natychmiast zamyka? Bo tylko do takich można stosować te urządzenia.
: 10 gru 2013, 22:14
autor: Leo
tak, jest na dwa piny.
: 15 gru 2013, 20:42
autor: krótki
Halo, posiadacze MN i 7A na osprzęcie Hitachi.
Jak jest u Was z mikro wyłącznikiem przy przepustnicy?? Jest w każdym, montowany był czasem w zależności od... ??
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
: 15 gru 2013, 21:48
autor: Leo
u mnie w 7A z 1988 roku był. I z tego co widziałem , w każdym 7A był, czy też nowszym czy starszym.
: 15 gru 2013, 22:02
autor: krótki
Jeśli dobrze rozumiem pomimo montowania osobnego włącznika biegu jałowego TPS ma swój włączni wewnętrzny?? http://www.20v.org/throttle.htm
[ Dodano: 2014-01-08, 19:26 ]
Ponieważ nik się dalej nie odzywa, napiszę co ustaliłem.
Znalazłem w starych tematach i zdobyłem schematy instalacji silnika 7a na osprzęcie Hitachi.
Były dwie wersje - z włącznikiem zamknięcia przepustnicy osobnym oraz bez niego z wykorzystaniem włącznika, który jest w potencjometrze.
W pierwszej wersji do potencometru doprowadzone jest 3 kable i dwa do osobnego włącznika, w drugiej wesji do potencjometru dochodzi 4 kable.
Ponieważ mój potencjometr miał niesprawny włącznik zamknięcia, zakupiłem drugą przepustnicę i z obrotami jest nadal źle.
Wymigałem błąd 2-1-1-2 co oznacza jeśli dobrze szukałem czujnik położenia wału, ale czujnik jest chyba ok bo silnik pali, jeździ. Kołek na kole jest. Odpinając czujnik silnik gaśnie.
Macie jakieś pomysły?
Podmienię jeszcze komputer, bo też kupiłem drugi.
[ Dodano: 2014-01-11, 18:54 ]
Zmieniłem sterownik i błędów nie ma.
Siedział sterownik MMS-01F 811 906 266 , czy to jest od silnika MN??
Nigdzie nie mogę namierzyć tego po numerze.
[ Dodano: 2014-02-16, 16:27 ]
Problem z obrotami usunięty.
Auto jeździ na komputerze od NM, montowałem od 7A, ale brak sondy...
Podstawowy problem u mnie był z TPS ( włącznik zamkniętej przepustnicy nie działał ) i śrubka do regulacji w przepustnicy samowolnie się rozregulowywała.
Re: [coupe quattro 2,3 7A] regulacja wolnych obrotów
: 12 lut 2025, 19:28
autor: Stetom
Jak rozwiązałeś problem z tps? Wymiana na drugi pomogła? Tez mam problem z obrotami na biegu jałowym
Re: [coupe quattro 2,3 7A] regulacja wolnych obrotów
: 12 lut 2025, 23:54
autor: Leo
ścieżki w potencjometrze przepustnicy wytarte, tylko wymiana na inną.
Re: [coupe quattro 2,3 7A] regulacja wolnych obrotów
: 21 lut 2025, 21:45
autor: Stetom
Moj czujnik położenia przepustnicy tps ma numer 054 133 154C ,mam drugi który tak samo wygląda ale numer seryjny ma 054 133 154B. Zastanawiam się jaka jest różnica między innymi?
Re: [coupe quattro 2,3 7A] regulacja wolnych obrotów
: 22 lut 2025, 19:02
autor: Leo
oczywiście jest jakaś, ale może będzie mimo wszystko pasował.
Re: [coupe quattro 2,3 7A] regulacja wolnych obrotów
: 22 lut 2025, 23:13
autor: Stetom
Tak zrobię. Założymy zobaczymy. Tez jestem ciekawy