Strona 1 z 3

[B3 2.3 20V 7A 170KM] Wywala caly plyn przez zbiornik wyrown

: 08 sty 2014, 11:44
autor: Fenix20v
Witam

Jak w temacie postanowilem wymienic to co mialo byc plynem a wygladalo jak pomidorowa zalalem plynu 5l dolalem wody i wszystko zaczelo wywalac przez zbiornik wyrownawczy malo tego zaczelo kapac z tlumika co moze byc tego przyczyna

Dodam jeszcze ze moja przygoda z 20v dopiero sie zaczyna prosze o pomoc

: 08 sty 2014, 11:51
autor: Leo
zacznij od termostatu, ale wg mnie.... uszczelka Ci poszła. prawdopodobnie był zalany jakimś środkiem uszczelniającym do chłodnic i wymieniając go - udrożniłeś uszczelkę...

ps współczuję Ci, jeśli to Twoje pierwsze i jedyne auto... zrazisz się do Audi, jeśli bedziesz je naprawiał bez znajomości tematu.

ps2. nie było B4 z silnikiem 7A

ps3. nie było Audi 80 coupe quattro. Nigdy.

: 08 sty 2014, 12:56
autor: Fenix20v
Uhu no to ladny poczatek przygody sie zapowiada

Dodam ze mam ja dopiero tzeci dzien ... :-(

: 08 sty 2014, 12:58
autor: Leo
Polecam lekturę moich, i nie tylko moich, wątków o 7A, bo to silnik specjalnej troski, a w dodatku mając auto po swapie, nigdy nie wiesz, czy jest to dobrze zrobione, i szukanie usterki może się przez to wydłużyć...

: 08 sty 2014, 14:59
autor: bloku
Z wysokiego C widzę kolega zaczyna. Oby obawy Leo nie były trafne ale wszystko na to wskazuje, że wydmuchało uszczelkę lub głowica jest gdzieś pęknięta. Ukłąd będzie łapał ciśnienie po czym wywalał najłatwiejszą drogą płyn. Do tego będzie się gotował - zaciągane powietrze w układ chłodzenia będzie pogarszać przepływ.

Sprawdź:
- termostat
- ustawienie rozrządu (jak będzie przestawiony to będzie sypać zapłonem na tyle aby silnik dochodził do spalania stukowego a to może prowadzić do podwyższonej temperatury silnika i wywalania płynu)
- drożność układu chłodzenia (włącznie z chłodnicami, nagrzewnicą)

: 08 sty 2014, 19:00
autor: krótki
Też od niedawna mam 7a i jeszcze nie ogarnąłem tego jak należy, ale Ty zaczynasz od razu grubo. Jeśli nagrzewnica i chłodnica są drożne to, niestety nie ma innej drogi niż zdejmowanie głowicy.
Koledzy dobrze mówią, zalał ktoś jakim syfem i sprzedał.

Pozdrawiam i trzymam kciuki

: 09 sty 2014, 00:49
autor: luk448
Ja tez bym na poczatek sprawdzil drożnosc chłodnic.Mialem kiedys taki przypadek wlasnie ze auto zalane bylo jakims uszczelniaczem i potem wywalalo plyn zbiorniczkiem.Po wymianie chlodnicy i prawidlowym odpowietrzeniu problem nie wystapil ponownie.A jesli to nie to to takze celuje w uszczelke.Podjedz do warsztatu niech Ci zrobią test na zawartosc CO2.Bedziesz po czesci wiedzial czy to uszczelka.A jak uszczelka to niestety Twoje problemy sie dopiero zaczeły bo remont 7A nie bedzie tani.

: 15 lut 2014, 23:12
autor: szymTD
Miałem taki sam problem jak ty kolego niestety u mnie była to uszczelka pomiedzy 2 a 3 cylindrem była wydumchana jesli bedziesz robił samemu to koszt niedrogi lecz jesli serwis to juz nie za ciekawie.

: 15 lut 2014, 23:44
autor: adamix98
uszczelka pod głowicę + planowanie. na 100000% to Cb kolego nie minie :)


powodzenia :)

: 16 lut 2014, 10:11
autor: quattroBandit
0ldTimeR pisze:jesli bedziesz robił samemu to koszt niedrogi lecz jesli serwis to juz nie za ciekawie.
to nie syfrenka kolego, tu głowicą o kamień potrzeć to nic nie da, nie będzie splanowana... ;) Poza tym jak już oddawać czapkę to zrobić mu komplet, z wymianą prowadnić, gniazdami i uszczelniaczami. Ale niestety tanio skóry nie sprzeda. Sama uszczelka jest drogocenna....

: 17 lut 2014, 11:40
autor: luk448
quattroBandit, remont Ng czy 7A spokojnie mozna zrobic samemu.Pewnie kolega mial na mysli rozbieranie i potem samodzielne skladanie.Wiadomo ze sam glowicy nie splanujesz. :mrgreen: Dodatkowo proponuje sprawdzic ja na szczelnosc.

: 17 lut 2014, 12:05
autor: Leo
nie zrobisz samemu, wału nie wyszlifujesz, głowicy nie zrobisz.... cylindrów nie przeszlifujesz...

: 17 lut 2014, 13:52
autor: zukreator
Leo, ale samemu można silnik zdemontowac i graty porozwozić na obróbke, jednocześnie wiedząc za co ile sie płaci.
Potem wszystko poskładać samemu i 500 zł jak nic zostaje ci w kieszeni.


Poza wszelkimi rodzajami szlifu i frezowania, czy toczenia całą reszte można samemu zrobic.

: 17 lut 2014, 19:54
autor: quattroBandit
jeśli kolega ma większe pojęcie o autach niż to gdzie są biegi i co tankować, to teoretycznie powinien sobie poradzić ;-) Na pewno z 10v, a 20v może mieć więcej... komplikacji ;-) co krok to zasadzka ;-)

: 17 lut 2014, 22:17
autor: kiwi
! krok to sprawdź test C02 ( w zal. od warsztatu od 20-100pln)

Jak zamulony układ chłodzenia ..proponuje zrobić płukanke z octu i wody .