Strona 1 z 2
[B4 2.3 NG] montaż chłodnicy oleju
: 05 lut 2014, 22:24
autor: demus
Mam pytanko czy ktoś kiedyś montował i jak ?
: 05 lut 2014, 23:37
autor: orsa_83
Tutaj na aukcji masz pokazane wszystkie elementy zestawu
http://allegro.pl/chlodniczka-chlodnica ... 16205.html. Generalnie dużej filozofii nie ma, bo mając cały pakiet jak wyżej wystarczy chyba tylko zmienić obudowę filtra oleju i znaleźć miejsce na zamontowanie chłodniczki (nie wiem jak to było w oryginale) w bardziej cywilizowany sposób niż to widnieje w aukcji.
Edit
Zerknąłem w Etkę ... dla rocznika 93 chłodnica oleju dostępna była tylko dla AAZ w dziale silnik. W B3 występowały dla RA, SB, TD i wg. rysunków nijak się to ma do zestawu z aukcji.
: 06 lut 2014, 12:35
autor: Dziki
jeśli chodzi ci o tę
http://allegro.pl/chlodniczka-chlodnica ... 16205.html
to po numerze części jest od 3B czyli 2.2T
montaż hmm w zestawie z aukcji nie ma tunelu doprowadzającego powietrze na chłodnice, a do ów tunelu jest mocowany uchwyt, trzymający to wszystko.
Podstawka filtra wymaga jedynie uszczelki o nr 035115441B
przy remoncie swojego 7A ta uszczelka była w komplecie wszystkich uszczelek na dół silnika, oddzielnie nie widzę jej w katalogu elringa czyli zostaje ASO
: 06 lut 2014, 21:07
autor: demus
Z tego co kojaże u mnei w ng nie ma chyba podstawy tylko wystaje krócieć z gwintem na filtr choć mogę sie mylić...za jakiś czas bedzie robiona przeróbka silnika także sobie zobacze dokładniej

moze jakiś zestaw z 2.0 albo TD spasuje

: 06 lut 2014, 22:03
autor: serizzi
Witam.
Potrzebna jest taka chłodnica w NG ? Chyba tylko do sportowej jazdy w ciepłym klimacie ?
: 06 lut 2014, 22:12
autor: demus
Wywalam mechaniczny wtrysk i wstawiam kompresor wiec może się przydać
: 06 lut 2014, 22:33
autor: serizzi
O ! Ciekawy projekt. Jaki system montujesz, jeśli można wiedzieć ?
: 07 lut 2014, 15:22
autor: Audi 80 Polska
Jeszcze można:
http://www.re5pect.pl/category/chlodnice-oleju ale prosty zestaw wyjdzie przynajmniej 600zł.
Albo próbować wsadzić wymiennik ciepła olej - płyn chłodniczy,
: 07 lut 2014, 18:43
autor: LU CASH
Dziki pisze:w zestawie z aukcji nie ma tunelu doprowadzającego powietrze na chłodnice, a do ów tunelu jest mocowany uchwyt, trzymający to wszystko
ma ktoś numer tego tunelu?

: 07 lut 2014, 19:21
autor: luk448
serizzi pisze:Witam.
Potrzebna jest taka chłodnica w NG ? Chyba tylko do sportowej jazdy w ciepłym klimacie ?
Moim zdaniem tak bo NG.Czesto w upalne dni NG potrafi miec dosc wysoka temperature oleju podczas szybkiej jazdy.I oliwe trzeba wtedy chlodzic co i raz.
: 07 lut 2014, 20:43
autor: demus
Może coś z uniwersalnych chłodnic i wstawic w zderzak badz przed chlodnice plynu ?
A montuje cos na zasadzie ITB tyle ze na listwie 5 gaznikowej od motoru , mam kumpla ktory ma firme i serwisuje motocykle takze mowil ze podejmuje sie wyzwania wysterowania tego pod kompresor
NG ogólnie lubi wyższe temperatury także lepiej miec nawet w płynie chłodniczym wiecej koncentratu niż w innych autach

: 07 lut 2014, 21:06
autor: luk448
demus, chłodnice to i mozesz jakas uniwersalna dac jak znajdziesz.Nadaje sie nawet taka od skrzyni auto.
: 08 lut 2014, 17:14
autor: demus
tylko trzeba wziac jeszcze podstawe pod filtr z wyjsciem na chlodnice i zeby pasowala do NG

: 08 lut 2014, 18:01
autor: luk448
demus, moze jakas uniwersalna idzie dopasowac.
: 08 lut 2014, 20:57
autor: demus
musiałaby być nakręcana zamiast filtra z gwintem pod filtr, jak komuś wpadnie coś takiego w oko to proszę o podrzucenie linka
