Strona 1 z 1

[B3 2.2 KV] Różnica w przyspieszeniu quatt

: 16 mar 2014, 22:03
autor: fire109
Witam, jestem posiadaczem Audi 90 quattro o silniku 2226cm3 i mocy 136 KM(oryginalny silnik) której w ogóle nie czuć. Z opinii wielu osób wynika że te silniki są dynamiczne i ładnie wkręcają się na obroty dlatego zastanawia mnie to czy mając napęd na cztery koła tracimy na przyspieszeniu? Benzyna i gaz są dobrze wyregulowane, średnie spalanie LPG 12l, benzyna to mechaniczny wtrysk K-jetronic czyli nie ma co ustawiać, ładnie pracuje na wolnych ale jest zmulony, wcisnę pedał gazu i powoli wkręca się na obroty. Z opinii wielu osób wynika że te silniki są dynamiczne i ładnie wkręcają się na obroty dlatego zastanawia mnie to czy mając napęd na cztery koła tracimy na przyspieszeniu?

: 17 mar 2014, 08:27
autor: zukreator
bardzo skrupulatnie skontroluj ustawienie rozrządu, a poźniej ustaw zapłon na znaki wybite na kole zamachowym (nie chodzi mi tu o znak 0, tylko o kreskę pionową)

: 18 mar 2014, 15:18
autor: fire109
Rozrząd był sprawdzany, zapłon również. Wymieniony palec, kopułka, przewody, świece. Silnik ogólnie ładnie pracuje nie można się do niczego przyczepić, jedyne co to jest słaby, brakuje mu dynamiki. Jeździłem Audi z silnikiem 2.3 NG na oś napęd i jest bardzo duża różnica, słyszałem już kilka opinii że taki sam silnik tylko samochód na 4 koła napęd będzie słabszy, zgadzacie się z tym?

: 18 mar 2014, 15:52
autor: Audi 80 Polska
fire109 pisze: słyszałem już kilka opinii że taki sam silnik tylko samochód na 4 koła napęd będzie słabszy, zgadzacie się z tym?
Dokładnie tak, sporo jest było nawet postów na tym forum.
Może wyjmij mikser gazu i zobacz jak się będzie zbierał na samej benzynie.

: 18 mar 2014, 16:00
autor: zukreator
zmierz czas 0-100, to bedziemy w ogóle wiedzieli o czym tu rozmawiamy.

wg. danych katalogowych różnica w przyspieszeniu między modelem z quattro, a ośka, to 0.1s na korzyść ośki.

moim zdaniem różnica w przyspieszeniu może być, ale nie aż tak duża, jakiej sie próbujesz doszukać.
poszukał bym niesprawności w aucie (hamulce nie trzymają ? )
silnik ma dobrą kompresję ?

na gazie jedzie tak samo słabo jak na benzynie ? jakiej średnicy jest mikser ?

a zapłon sam sprawdzałeś, czy mechanik podpiął lampę, pomrugał i powiedział że jest dobrze ?

: 18 mar 2014, 16:09
autor: Audi 80 Polska
Raczej katalogowe przyspieszenia się nie osiągnie raz ze względu na mikser gazu którego dławienie najbardziej doskwiera na wysokich obrotach, wyeksploatowanie pojazdu i też od umiejętności kierującego.
Ewentualnie pojechać na hamownie tylko też z mikserem gazu na benzynie na pewno wyjdzie niższa moc maksymalna. Na hamowni też można zrobić pomiar z AFR aby sprawdzić czy mieszanka jest odpowiednia przy pedale w podłodze.

: 18 mar 2014, 16:14
autor: Leo
jak czytam takie rzeczy to chce mi się tylko uśmiać się jak Piotrek Żyła w jednej reklamie...
jest tyle czynników które wpływają na przyspieszenie w takich starych już autach, że szkoda gadać. A LPG przede wszystkim.

: 19 mar 2014, 07:15
autor: quattroBandit
Leo pisze:A LPG przede wszystkim.
lpg dobra rzecz. Tylko nie kazdy umie zamontować, albo nie każdemu chce sie dobrze. ;)
quattro na początek jest cięższe od ośki, dużo cięższe, jakbyś w ośce z kompletem pasażerów jechał - jest różnica? A no właśnie... ;-)
a katalogowe 0,1s ... hm... przy dpobrym strzale quattro da rade ośce, tylko z rolki będzie już lipa <ok>

: 19 mar 2014, 16:27
autor: Audi 80 Polska
Tutaj jeszcze jest coś w temacie: https://audi80.pl/b4-abk-audi-80-b4- ... 131,30.htm

: 19 mar 2014, 18:21
autor: krótki
A jak przyśpiesza dalej, jaką max prędkość osiąga. Ja nie szukał bym przyczyny w napędzie 4x4. bo różnice są nieodczuwalne. Raczej silnik nie ciągnie tak jak powinien.

: 02 kwie 2014, 22:07
autor: fire109
Nie rozwijałem nią większej prędkości niż 180km/h z powodu braku dróg przystosowanych do szybszej jazdy ale jeszcze był zapas ;-) dużej prędkości nie osiągnie z powody krótkich przełożeń. Quattro waży 1280kg ośka 1170kg, więc różnica nie jest taka duża.
Kompresja od 10,5 na jednym z cylindrów a reszta od 11-12.
Zapłon sprawdzany lampą stroboskopową.
Na benzynie jedzie dużo lepiej niż na gazie ale i tak jest to przepaść między silnikiem NG w ośce.
Zastanawiam się czy przyczyną może być wymiana głowicy na inną?
Może krzywki na wałku są krótsze, poprzedni właściciel mówił że wymieniał głowice z powodu pęknięcia i nie trzymania ciśnienia.

: 03 kwie 2014, 20:29
autor: krótki
Kilka lat jeździłem NG quattro i najlepiej się jechało od 3-ki. 180km/h jedzie na 4-tym biegu. Passaty czy audi z 1.8 20v od 120/h nie dotrzymywały tempa ( ośki )

: 03 kwie 2014, 22:38
autor: krs
krótki pisze:najlepiej się jechało od 3-ki. 180km/h jedzie na 4-tym biegu
dokładnie jak napisał krótki na pierwszych biegach ''szału nie ma'' ale później NG quattro fajnie przyśpiesza na wyższych biegach mi udało się osiągnąć około 220km/h (oczywiście na PB i spalaniu 100/100 )na autostradzie z Krakowa do Bochni.