Czy w silniku 2.3 NG da się podciągnąć ciśnienie oleju na pompie oleju ?? w niektórych starszych silnikach dało się to zrobić (typu polonez fiat 125 itp) proszę o konkretne odpowiedzi (da się lub nie) Pozdro
: 30 mar 2014, 22:59
autor: Jarewa
Nie. Bo jest tylko zawór przelewowy 5bar a jak jego podkręcisz to wiesz.
: 30 mar 2014, 23:03
autor: krs
dzięki za szybka odpowiedz Jarewa o to mi chodziło temat można usunąć :mrgreen:
: 31 mar 2014, 07:27
autor: Leo
a jaki byłby sens ?
: 31 mar 2014, 10:02
autor: bloku
Leo pisze:a jaki byłby sens ?
Przypuszczam, że chodzi o zwiększenie smarowania na niskich obrotach (czyt. jałowe) Bo tylko to mi się kojarzy w jakim celu się to robi.
: 31 mar 2014, 10:13
autor: Leo
czyli pseudo recepta na zużyty silnik...
: 31 mar 2014, 10:15
autor: bloku
W przypadku seryjnego tak. Chyba, że ktoś doprężał, włozył ostrzejszy wałek i nei wystroił to wtedy jałowych prawie brak bo spadają lub bujają się niżej niż seria - mam tak w rajdówce stąd wiem po co się stosuje zwiększenie ciśnienia na "śrubce ze spręzynką" w pomie olejowej
: 31 mar 2014, 17:08
autor: krs
chciałem podciągnąć ciśnienie ponieważ jak spada z obrotów to czasem spadnie tak do 600 500 rmp i zaświeca się kontrolka oleju ale po chwili jak obroty się podniosą to gaśnie być może w czujnik jest walnięty bo mam dodatkowe zegary, jeszcze sprawdzę zegarem mechanicznym jakie ciśnienie będzie pokazywał i się wtedy okaże czy faktycznie moje kochane NG jest na wykończeniu oczywiście dodam że kontrolka zapala się tylko jak silnik jest mocno zagrzany
: 31 mar 2014, 17:53
autor: Jarewa
bloku pisze:W przypadku seryjnego tak. Chyba, że ktoś doprężał, włozył ostrzejszy wałek i nei wystroił to wtedy jałowych prawie brak bo spadają lub bujają się niżej niż seria - mam tak w rajdówce stąd wiem po co się stosuje zwiększenie ciśnienia na "śrubce ze spręzynką" w pomie olejowej
Nie znam się na tym tak bardzo. Ale co daje kręcenie ciśnienia? skoro to wina pompy słaba wydajność za małe obroty duży wyciek z układu smarowania, co innego jak by silnik posiadał jakiś akumulator ciśnienia to wtedy może i by dało. Ale z drugiej strony więcej jak 5bar nie można w dzisiejszych silnikach bo hydro-popychacze otworzą zawór więc teoretycznie to co seria.
Jedynie żeby się pozbyć tego problemu to wymiana pompy o zwiększonej wydajności, albo przeróbka obrotów pompy na większe, lub jak kto woli gęściejszym olejem który spowoduje poprawę w wydajności pompy.
: 31 mar 2014, 21:32
autor: jarzyn
Ciśnienie na wolnych i niskich (jeśli to chcesz osiągnąć) doraźnie zwiększysz przez włożenie podkładki dystansowej pod sprężynę czujnika ciśnienia oleju w pompie, jeśli natomiast pompa ma już dość to to Ci jej nie zregeneruje. Ciśnienie na wolnych przy zajechanej pompie i 90st temp. oleju rzędu 2-2,5 bara osiągniesz regeneracją pompy, podkładka plus porządny olej LM jest do zrobienia na miekko
pozdrawiam
: 31 mar 2014, 21:40
autor: Jarewa
Nie rozumiem co daje podkładka pod sprężynę? Przecież nie tu tkwi problem bo mając mniej niż 5bar po prostu zawór nie działa! nie idzie nic zaworem przelewowym. Kombinując coś przy zaworze to tylko podnosimy próg powyżej 5bar a poniżej bez zmian zostaje to co było.
: 31 mar 2014, 21:54
autor: karolas123
Dokładnie tak, wolne obroty zostają bez zmian, metodą może być zaciesnienie pompy, ale tak naprawde moze przyniesc wiecej szkody niż pożytku. Pompe oleju to bym raczej w spokoju zostawił, na szybko zeby na wolnych podniesc cisnienie to zaklepac dysze od natrysku na denka (nie wiem czy ten silnik ma), a jak nie to zmienić panewki.
: 31 mar 2014, 23:09
autor: krs
jak już napisałem temat można zamknąć nie ma co się sprzeczać ''co by dało to a co tamto'' uzyskałem odpowiedz, a czy silnik jest ''zużyty'' się okaże jak sprawdzę ciśnienie manometrem mechanicznym, szkoda zaśmiecać forum Pozdrawiam wszystkich :mrgreen:
: 01 kwie 2014, 08:50
autor: jarzyn
Pisałem o dwóch warunkach pracy, normalnie po uruchomieniu silnika i po osiągnięciu temp. 90st. to w gwoli ścisłości jest jasno napisane.
Jeżeli na sprężynę zaworu nadmiarowego położysz większe napięcie wstępne to da większe ciśnienie działające na zawór otwarcia przelewowego
efektem jest podniesienie maksymalnego roboczego ciśnienia oleju czyli tego które faktycznie smaruje silnik a nie trafia z powrotem do miski
Z ciekawszych rzeczy to w silnikach ABY/AAN/ADU spotyka się w serii takie podkładki dystansowe, w słabszych benzynowych nigdy tego nie spotkałem
: 01 kwie 2014, 12:42
autor: krs
czyli to tą sprężynę co jest na zdjęciu wystarczy dać podkładkę i ciśnienie powinno się zwiększyć ??