Strona 1 z 2
[2.3] wolne obroty
: 09 kwie 2014, 19:17
autor: papaj
Witam, mam problem niestety z wolnymi obrotami, całą wiedze z forum przyswoiłem, ale nadal sobie z nim nie radzę.
Wygląda to tak, ze auto po osiągnięciu 90st na wolnych trzyma ok 300rpm na lpg (blos), na PB jest wszystko ok, auto w dobrym stanie, nowe świece, kable kopułka i palec itd, tylko tej jeden szkopuł:/ i zastanawia mnie dlaczego dzieje sie tak tylko na gazie
: 09 kwie 2014, 20:30
autor: Maszu
nieszczelnosc ukladu krokowca

no i czujnik temp cieczy

zaden topran czy inne gówno. wez oryginal 2 lub 3 pin w zaleznosci od wersji jaka masz, zaplac wiecej i bedziesz mial spokoj. placac wiecej placisz nie tylko za czujnik, ale tez i za spokoj ducha i swiadomosc ze bedzie git

cheers
: 09 kwie 2014, 21:20
autor: papaj
myślisz ze to moze być to? najwyzej jeszcze raz rozbiore i przejrze dolot i zmierze czujnik
: 09 kwie 2014, 21:37
autor: quattroBandit
maszu nie skumał i pisał o benzynie...
pojedź do gazownika, niech Ci na rozgrzanym motorze ustawi blosa, dawke przy ok 3000rmp i na wolnych, oraz przy maksie w sumie fajnie by bylo, ale tego nikt nie robi.
Do instalacji gazowej praktycznie nie ma podłączonych żadnych czyjników srujników, które mogłyby tu psuć coś. jedynie gazownik regulacja. <ok>
zapomniałem dodać:
DOBRY gazownik. Bo wielu w ogóle nie wie co to blos.
: 09 kwie 2014, 23:10
autor: krs
quattroBandit pisze:maszu nie skumał i pisał o benzynie...
pojedź do gazownika, niech Ci na rozgrzanym motorze ustawi blosa, dawke przy ok 3000rmp i na wolnych, oraz przy maksie w sumie fajnie by bylo, ale tego nikt nie robi.
Do instalacji gazowej praktycznie nie ma podłączonych żadnych czyjników srujników, które mogłyby tu psuć coś. jedynie gazownik regulacja. <ok>
zapomniałem dodać:
DOBRY gazownik. Bo wielu w ogóle nie wie co to blos.
Dokładnie jak napisał quattroBandit, a teraz o dobrego gazownika to jest ciężko

: 11 kwie 2014, 18:48
autor: Maszu
sorka, faktycznie zle zrozumialem.

jezeli chodzi o gaz to nie pomoge bo nie ogarniam

: 11 kwie 2014, 19:41
autor: papaj
można powiedzieć że ma sie ku lepszemu, podregulowałem na analizatorze i mniej wiecej jest lepiej:) ale zauważyłem ze poci sie miedzy 2 a 3 cylindrem na łaczeniu głowica - blok:/ myślicie ze uszczelke za niedługo wywali?
: 13 kwie 2014, 08:54
autor: quattroBandit
papaj pisze:uszczelke za niedługo wywali?
sam sobie odpowiedziałeś, niestety.
: 13 kwie 2014, 22:02
autor: n0rb92
Witam, nie chce zakładać nowego tematu więc napiszę tu, kupiłem wczoraj swoją audiczke NG, nie chodzila na benzynie i gosc nie wiedział dlaczego, wystarczylo zmienic bezpiecznik, i na benzynie zimny silnik trzyma ładnie wolne obroty niestety na gazie zimny sie dławi i przygasa, i druga rzecz nie działa kontrolka temperatury chciałem kupić czujnik ale widziałem ze 3 różne i nie iwem jaki dokładnie i gdzie sie on dokładnie znajduje
: 13 kwie 2014, 23:27
autor: krs
: 14 kwie 2014, 19:23
autor: quattroBandit
n0rb92 pisze: niestety na gazie zimny sie dławi i przygasa
bo gaz potrzebuje temperatury żeby dobrze chodzić. Przynajmniej tak uważają teoretycy tu na forum

wyreguluj gaz na ciepłym silniku i będzie hulać, a czujnik to kolega wyżej podał link.
: 14 kwie 2014, 19:49
autor: Audi 80 Polska
quattroBandit pisze:bo gaz potrzebuje temperatury żeby dobrze chodzić.
Częściej syf w reduktorze potrzbuje temperatury aby przestał sklajać dzwigienki, membrany i gaz zaczął być dawkowany należycie.
: 15 kwie 2014, 01:23
autor: n0rb92
No racja z tym gazem, przyzwyczailem sie inaczej bo w mondeo nawet przy 20 stopniach mrozu palil z gazu i bez problemu chodzil, tak czy siak membrane w parowniku wymienie zajrze go filtra gazu, ciekaw jestem czy mikser jest ok w sumie jak juz jest cieply to naprawde przyzwoicie idzie na lpg
Auto ciężko wchodzi na obroty i gaśnie
: 07 maja 2014, 01:02
autor: DROPUN
Siema wszystkim. Panowie ja miałem identyczne objawy w mojej 80-tce B4 2.3 Awant NG
ale tylko na gazie.Fakt mój czujnik temperatury nie pokazuje już pełnej wartości 90stopni lecz na maxa tylko 70 stopni dlatego że nie ma przy nim orginalnej wtyczki na 4 piny (bo się jakimś cudem poprzedniemu właścicielowi połamała)tylka są tam wciśnięte złączki żeńskie takie jak do głośników ,a na nich są po naciągane złączki termokurczliwe i podgrzane ( mój pomysł), reszta jest ok łącznie ze szczelnością.OKazało się moje autko miało ustawioną zbyt ubogą mieszankę gazu .Dodam że sam to tak ustawiłem poprzez podkręcenie w prawo pokrętłem znajdującym się w dolnej części mieszalnika STAGA sugerowałem się patrząć na kontrolkę komputera GAZU aby paliła się na zielono przy jak najwyższych obrotach silnika.
FAKT-w mieszanym trybie paliła 12,5 l LPG a jak regulował gazoenik to od 14l do 16,5 l LPG
dodam że mam ciężką nogę.
MOJA AUDINKA myślę sobie ładnie lata jak na swoje lata bo 207 km/h z lekkiej górki na gazie. :mrgreen:
[ Dodano: 2014-05-08, 10:46 ]
Chyba się przechwaliłem, moje audi znowu zaczeło szwankowac na gazie-nie trzyma obrotów i szarpać przy ruszaniu gasnąć też.Zresetowałem komputer i było wszystko ok ,przejechałem tak 120 km dziś w nocy ale jak się zatrzymałem auto zaczeło mieć podobne obiawy jak wcześniej. Stwirdziłem że czas odwiedzić GAZOWNIKA . Byłem u niego z samego rana
najdroższy i podobno najlepszy u nas w Elblągu w pierwszej kolejności sprawdził szczelność,
i okazało sie że silnik łapie lewe powietrze przy kolektorze ssącym i z tyłu silnika z jakiejś rury.GAZOWNIK kazał mi najpierw usunąć nieszczelności póżniej wrócić na regulacje .
mówił "to typowa i najczęstsza przypadłość tych silników 2.3 NG .NO cóż ; kolejna naprawa i kolejny wydatek
pozdrawiam
: 08 maja 2014, 20:15
autor: zborek_k-kozle
Ja już pisałem w innych postach, koszt całego ''uszczelnienia'' dolotu to koszt do 60-80 zł max. i masz pewność co do szczelności . Dwie uszczelki kolektora ssącego, uszczelki wtrysków i metr przewodu gumowego do zaworu powietrza