Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG + LPG] 1,5 tyś obrotów na jałowym.. Czujnik temp?

: 15 maja 2014, 18:13
autor: szychu
Cześć
Czytałem kilka wątków o czujniku temperatury cieczy chłodzącej, jednak chce się upewnić co jest grane opisując zachowanie mojego silnika.
Silnik lepiej odpala, gdy jest zimny, jak się nagrzeje, to zarówno gorzej odpala jak trzyma 1,5 tyś obrotów na jałowym. Na odpalonym silniku odpiąłem 2-pinowy czujnik temperatury - całkowicie żadnej reakcji. Czyli czujnik jest do wymiany? Dobry powinien chyba gwarantować niższe obroty - no właśnie, jakie?

: 15 maja 2014, 19:56
autor: enzoo
sprawdź szczelności w silniku przy wtryskach kolektórze, gumie pryskając plakiem czy czymś podobnym

: 15 maja 2014, 23:06
autor: szychu
enzoo pisze:sprawdź szczelności w silniku przy wtryskach kolektórze, gumie pryskając plakiem czy czymś podobnym
Ostatnio wymieniłem uszczelnienia we wszystkich wtryskach oraz wyczyściłem dolot jak i przepustnicę.

: 16 maja 2014, 04:50
autor: enzoo
talerzyk sprawdź a i wymyj w benzynie ekstrakcyjnej krokowca

: 28 maja 2014, 19:59
autor: PaCo666
Witam - to i ja się podepnę.
Dzisiaj miałem mały kurs - i wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że po ok. 100 kilometrach jazdy na gazie (podkreślam!), silnik na biegu jałowym "wszedł" na wartość 1300-1400 i za choinkę nie spadały :/
Po dojechaniu na miejsce, zgasiłem go i próbowałem odpalić ponownie na benzynie - w zasadzie nie zaskoczył - dopiero po ostudzeniu (co najmniej 5 minut czekania), a i tak za drugim razem...
Dodam, że podczas dojeżdżania do świateł, hamowaniu, wciśnięciu sprzęgła - obroty spadają PONIŻEJ "ustawowych" 950 - na gazie to zawsze jak się rozgrzeje, ale i na benzynie też się to zdarza...
Czy ktoś z Was ma "pomysł" jak to usunąć? Ewentualnie do czego "zajrzeć"?
Pozdrawiam!

: 28 maja 2014, 20:33
autor: spnsr
pierwsze co sprawdzić dokładnie gumę przepływomierza i cały dolot czy nie jest nic uszkodzone, rozszczelnione

: 29 maja 2014, 07:32
autor: Macias23
dokładnie , szczelność całego dolotu to podstawa do wolnych obrotów ;)

: 01 cze 2014, 19:31
autor: Audi 80 Polska
Jakby ktoś nie widział tu jest poradnik dotyczący walki ze złą wartością obrotów mechanicznym wtrysku:

A żeby nikt nie narzekał że autor tego poradnika ma falowanie a ktoś ma problem ze zbyt wysokimi obrotami to tam jest opisane jak sprawdzić ustawić wszystko od A do Z.

: 05 cze 2014, 21:59
autor: zborek_k-kozle
Te wysokie obroty na 95% biorą się z tego, że sterownik wchodzi w tryb awaryjny i nie steruje zaworem powietrza, bo mieszanka jest cały czas bogata lub cały czas uboga, co może być skutkiem złej regulacji mieszanki lub nieszczelności lub skrajnie złym ustawienie aparatu zapłonowego. No to tyle trzeba miernik i sprawdzić sondę a nie gdybać czy czujnik jest dobry, jego też można zmierzyć.