Strona 1 z 2
[B4 2.3 NG] Czy ktos może zakładał kompressor ?
: 19 maja 2014, 12:26
autor: demus
Witam !
jak w temacie zabralem sie za dokladke kompressora do NG i am takie pytabko czy ktos to robił i ma jakies zdjecia bądz umie opisac jak poprowadzil caly dolot od przeplywomierza az do przepustnicy

Jak wiadomo w NG w b4 straszny ścisk po stronie dolotu powietrza

: 19 maja 2014, 13:01
autor: Leo
zalezy jaki kompresor chcesz założyć, ale na Twoim miejscu, pierwsze co bym zrobił oprócz montażu kompresora to trzeba wyj...bać mechaniczny wtrysk i założyć digifanta z T4, wtedy masz możliwość sterowania wtryskiem w normalny sposób.
: 20 maja 2014, 21:51
autor: anakonda1259
Leo pisze:to trzeba wyj...bać mechaniczny wtrysk i założyć digifanta z T4,
Leo, możesz troszke cos na ten temat napisac

: 20 maja 2014, 22:40
autor: luk448
anakonda1259, no co tu pisac-trzeba pozbyc sie mechaniczne go wtrysku i zastapic go digi.Jest na forum tematyka o pozbyciu sie mechanicznego wtrysku i nawet sa tacy ktorzy tego dokonali

wtedy zakladanie kompresora ma sens.
: 02 cze 2014, 09:12
autor: demus
Najpierw probuję ogarnąc na mechanice, na niemieckich forach nawet do W123 zalozyli kompressor na ori wtrysku, jest tez pare 90 na mechanice i dziala. Jeśli nie bedzie chodzic to mam juz w zanadrzu kolektor 5 gaznikowy od motoru czyli cos na zasadzie ITB tyle ze na gaźnikach
[ Dodano: 2014-06-02, 09:14 ]
Pytanko jeszcze dodatkowe, czy do NG da się zamontowac p&p kolektor dolotowy od MC ? Wtryski normalnie sie zalozy, sruby pasują czy jakieś chińskie kombinacje trzeba uskuteczniać ?
: 02 cze 2014, 09:17
autor: Leo
od 10v do 10vT będzie wszystko pasować. od 20v do 10v nie.
: 02 cze 2014, 09:34
autor: demus
czyli szukac kolektora dolotowego od 10vT na mechanice i wszystko spasuje do 2.3 NG ?
: 02 cze 2014, 09:35
autor: Leo
myślę, że tak. Taniej będzie jednak kupić cały silnik MC z kompem kolektorami itepe i wsadzić zamiast NG. Z tego co mówiły chłopak z quattro service to do odpalenia MC wystarczą 4 kabelki...
: 11 cze 2014, 22:37
autor: Dżejkob
Kris0181 sprzedaje gotowy pakiet przeróbki z mechanicznego na elektroniczny koszta około 1000zł

zabawy na jedno popołudnie

: 11 cze 2014, 23:01
autor: Leo
: 11 cze 2014, 23:07
autor: Dżejkob
Bo to trzeba stopniowo najpierw pomyśleć o zmianie wtrysku a potem ewentualnie jakieś turbo czy kompresor trzeba koszty podliczyć czy w ogóle sie opłaca itp ale myśle że NG jest dobrą bazą do takich zabaw bo części stosunkowo tanie a i używany silnik za 400zł znajdziesz jak korby bokiem wyjdą

: 30 sie 2014, 13:41
autor: emanuel33
: 31 sie 2014, 20:36
autor: luk448
Hmmm dla mnie osobiscie uturbianie NG lub pakowanie kompresora do tego silnika to...nieporozumienie.ot taka sztuka dla sztuki.Bo sie da.Ok da sie ale jakim to kosztem??Leo dobrze napisal ze ludzie mowia o turbo, o kompresorze do NG a czasem nie sa w stanie pozbyc sie mechanicznego wtrysku.NG to wyjatkowy motor o zajebistym brzmieniu wiec czy nie lepiej go zostawic w serii?Odpowiednio dbany odwdzieczy sie dlugowiecznoscią i kapitalnym dzwiekiem.Osiagi Ng nigdy nie beda super powalajace na kolana bo to nie do tego ten silnik zostal stworzony.jak komus brak mocy to niech kupuje s2-tam mozna modzic do woli.I moze okazac sie w ogolnym rozeznaniu ze zakup s2 bedzie tanszy i mniej problematyczny.

: 31 sie 2014, 20:50
autor: emanuel33
luk448, Dobrze prawisz. Polejcie mu

Tyle że z serią się nie zgodzę. Lepiej wywalić mechaniczny wtrysk. Wsadzić elektroniczny. Ładnie zestroić i auto idzie jak wściekłe. Tyle że jak napisał
Ja osobiście bardzo polubiłem NG z elektronicznym wtryskiem i po strojeniu nie szkoda mi zainwestowanej kasy w to i w sekwencje.
Teraz powiedz takiemu który chce wsadzić kompresor np z g60 lub z merca, że najpierw niech zrobi kompletnie głowicę (1200zł) a następnie wywali mech.wtrysk i wsadzi Digi (1000zł) to pomyśli sobie że ktoś tutaj majaczy. Ja do tego doliczyłem jeszcze sekwencję (2000zł). Bez sekwencji jest ponad 2tyś. Do tego 10-12tyś poskładanie kompresora lub turbo. Zależy czy nowe czy używane graty.
Już lepiej zestroić deca po przeróbce na bardziej bogatą mieszankę. Będzie palić z 16-20 ale będzie latać jak wściekła. Moja pali 16 gazu z moją nogą rozmiar 46 ale ile za to mam frajdy z jazdy :mrgreen:
I nie potrzebuję kompresora ani turbo do mojego quattro....
: 31 sie 2014, 20:53
autor: luk448
emanuel33, zmiana na elektroniczny wtrysk to bdb duzy plus bo wiadomo ze mechaniczny wymaga sporej wiedzy i cierpliwosci.Zgodze sie z Toba bo przeciez na zmiane na elektroniczny ile wydasz?1 tys?1,5 kola?to do przyjecia ale modzenie turbo lub kompresora mija sie z celem wg mnie.