Strona 1 z 3

[S2 2.2 3B] Błędy proszę o pomoc

: 09 wrz 2014, 15:36
autor: marcinsobi
witam świeżo zakupiona S2 z silnikiem 2.2 3B (w tagach nie ma 3B czyżby mało popularne ;-) )
wracając do tematu
mam takie błędy
00513 czujnik kata obrotów walu G-28 ,z tym myślę sobie poradzę ,kupie nowy
00519 czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym G-71 ,podpowiedzcie gdzie go szukać ?,czy to jest ten na kolektorze u góry ,czy ten w puszcze sterownika MOTRONIC ?(apropo gdzie ona się znajduje)
i ostatni
65535.U48023 to pewnie od sterownika ABS ,da się coś z tym zrobić czy tylko wymiana na inny ?
z góry dzięki za podpowiedzi

: 09 wrz 2014, 15:53
autor: Leo
czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, to mapsensor, on jest w komputerze silnika, w nogach pasażera.
Błąd g28 występuje zawsze, jeśli się bada błędy silnika na zapłonie, a nie na pracującym silniku. Jeśli tak było robione, to należy ten błąd zignorować.
65535 to błąd braku komunikacji, piszą, że też uszkodzony sterownik.

diagnoza tego silnika to nie takie hop siup, bo na przykład błędu przepływki nie pokaże, jak jest walnięta, chyba, że ją wypniesz, to wtedy tak.

Czujnik w kolektorze ten od góry to czujnik temperatury powietrza dolotowego.

: 09 wrz 2014, 16:31
autor: marcinsobi
Dzięki dlatego pytam FACHOWCÓW
no nic czyli na pierwszy ogień idzie map sensor ,i wymienię tez sterownik od ABS (65535 wyczytałem ze ten błąd możne być z nim związany )
a odnośnie ABS to mam tak ze praktycznie jak się auto zatrzymuje to ten się załącza za każdym razem nie ważne czy jadę szybko czy wolno ,
dzięki innemu forum ogarnolem S8 to i z tym mam nadzieje sobie poradzę
ps. ogólnie silnik chodzi dobrze ale czuje drobne szarpnięcia przy przyspieszaniu

: 09 wrz 2014, 22:35
autor: cinekp82
Tak jak kolega LEO napisał.
00513 - będzie zawsze na zgaszonym silniku i tak ma być.
00519 - może wyskakiwać przez nieszczelność na przewodach podciśnieniowych
(pomiędzy kolektorem ssącym , regulatorem ciśnienia paliwa a MAP sensorem "G71")
I stąd będziesz miał szarpnięcia przy przyspieszaniu.

Co do ABSu to zabrudzona koronka przegubu lub nie odpowiednia odległość czujnika ABS od koronki na przegubie (max 1.2mm)

: 09 wrz 2014, 22:44
autor: Leo
zresztą cały układ podciśnieniowy jest do wymiany i przejrzenia, tam jest parę ładnych metrów wężyków ale lepiej to zrobić już, zanim będziesz szukał dziury w całym i nie wiedział co się dzieje.

: 10 wrz 2014, 08:00
autor: marcinsobi
dzięki za porady
rzeczywiste g28 nie świeci na włączonym silniku (jeden problem mniej :-) )
i tak jak piszecie najpierw zmienię wężyki bo to najtańszy element (już zlikwidowałem jakaś dziwna pseudo złączkę ),koszt nowego sterownika ok 3000zl na ebay ,sam sensor ok 400-800zl
i tak z ciekawości rozebrałem sterownik i w środku zamontowany jest map sensor 250kpa a powinien być chyba 200?,no i widzę ze 2 układy scalone są zmienione ,zresztą po podłączeniu zamiast nazwy sterownika pojawia się nazwa ABT Tunning 260 :mrgreen:

Z ABS to dziwna sprawa ,załącza się zawsze jak już auto staje
Czy zahamuje szybko czy wolno to pedał "drży". Jest błąd 65535 ,tu wymienię sterownik ABS po pieniądze nie duże i posprawdzam czujniki

: 10 wrz 2014, 08:24
autor: Leo
masz program, który wymaga mapsensora 250 kPa więc takiego szukaj, z silników AAN najlepiej.

: 10 wrz 2014, 11:12
autor: DeS
Koledzy ujęli już prawie wszystko. :-)

W razie czego mam MAP Sensory 250kpa ;-)


Błąd 65535 to błąd sumy kontrolnej wsadu do sterownika. NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z ABSem. Te chipsy ABT wyglądają raczej na samoróbkę ;) Nie musisz się przejmować tym błędem, auto będzie normalnie śmigało.

Pozdrawiam

: 10 wrz 2014, 11:18
autor: marcinsobi
ok , daj mi cenę na PW

sprawa wygląda tak
z tymi wężykami podciśnienia to normalnie masakra, poparciale i dziurawe i nie podłączone
i teraz proszę o jakieś porady jak powinny być podłączone
gdzie podłączyć ten wężyk co idzie wzdłuż bloku silnika ,w tej rurce izolacyjnej i idzie w dol kolo turbiny ,niestety u mnie sobie dynda i nie za bardzo mogę namierzyć gdzie go wcinać ,ciasno tam
i czy do zaworu watergate tez coś powinno być podłączone bo u mnie nic nie jest

: 12 wrz 2014, 20:28
autor: Audi 80 Polska
Podbijam temat bo pewnie dopisałeś treść do wiadomości a nikt nie dostał przez to powiadomienia ani nie ma informacji na forum że coś dopisałeś.

Tu od 30 strony masz podłączenie N75 i DV: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_111.PDF

: 13 wrz 2014, 17:48
autor: quattroBandit
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

niech ta strona stanie się Twoim przyjacielem... ;)

: 14 wrz 2014, 00:30
autor: DeS
Z kolektora ssącego wychodzą 3 przewody. W kolejności dowolnej podłączasz je po kolei do:

1. Regulatora ciśnienia paliwa.
2. Zaworu odcinającego DV - plastykowy w wężu turbo->IC.
3. Plastykowego wężyka idącego wzdłuż grodzi, który podaje ciśnienia właśnie do MAP Sensora w sterowniku.

: 14 wrz 2014, 12:01
autor: marcinsobi
wszystko podłączone ,silnik chodzi jakby równiej, błąd G-71 niestety dalej jest
podłączyłem wszystko według etki

: 14 wrz 2014, 19:57
autor: DeS
Czy masz wskaźnik doładowania? Jakie osiągasz doładowanie i przy jakich obrotach?

P.S. Popraw nazwę tematu, bo aż w oczy kłuje. Skoro wiemy, że masz 3B to wykreśl ABY ;)

: 15 wrz 2014, 07:45
autor: marcinsobi
wskaźnika już nie ma ,był wpięty(zaraz przy sterowniku,nie wiem czy tak możne być? ) jakiś dziwny mały ale nie wiem czy wskazywał poprawnie ,
max co na nim wyskakiwało to ok 0,5-0,7 przy ok 4000obr ale to było przy uszkodzonych wężykach
po pracy najwyżej wepnę go jeszcze raz i zobaczę co wyjdzie teraz