Strona 1 z 2

[B4 2.3 NG] Wymiana obydwu czujników temp, niepodzianka

: 20 wrz 2014, 07:38
autor: szychu
Cześć,
Wymieniłem niedawno dwupinowy czujnik temperatury na nowy. Nie wiem, czy było to konieczne - ale nie miałem odczytu temp. na wskaźniku i inne problemy (z odpalaniem, obrotami).
Odpalanie i obroty trochę się poprawiły, wentylator na pewno działał. Ucieszony postępem po jakimś czasie kupiłem drugi czujnik - 3-pin, bo 4-pin już dawno nie produkują - i nagle okazało się, że samochód zalewa się benzyną przy podłączonym 2-pinowym czujniku! Na LPG chodzi na obydwu czujnikach. Na podłączonym 2-pin nie odpalisz, bo silnik zalewa się benzyną.
Obydwa czujniki działają, ale sobie przeszkadzają, dlaczego? <osohozi>

: 20 wrz 2014, 11:37
autor: marbaj
Za pracę silnika odpowiada czujnik 2 pinowy. Czujnik 3 - 4 pinowy to tylko wskazania temp. na desce i nie ma nic do pracy silnika.
2 pinowy tylko oryginał Bosch i sprawdzenie rezystencji w poszczególnych zakresach temperatury silnika. Zamiennikami nie ma co sobie głowy zawracać.
Ps.
2 pinowy to tylko jeden z elementów odpowiedzialny za silnik, jescze potencjometr przepływki, podgrzewacz ( dawkowanie na zimnym) wtrysk rozruchowy, krokowiec i wszędzie wspominana szczelność układu ssącego to tak z grubsza do ogarnięcia.

: 20 wrz 2014, 11:39
autor: Amadeo
Witam ja mam podobny problem a jak u Ciebie auto reaguje na odpalanie czy musisz podpompkowac kilka razy przekrecajac zaplon by odpalila? czy sama gasnie jak puscisz gaz? jak wkreca sie u Ciebie na obroty?

: 20 wrz 2014, 13:00
autor: Pieterb
szychu, widocznie jakąś lipę kupiłeś i dlatego tak się dzieje.

: 20 wrz 2014, 20:54
autor: luk448
marbaj, ma racje.Dwu pinowy z tylu glowicy tylko Bosch.3-4 pinowy odpowiada za wskazanie temperatury na desce.I tez polecam kupic ori ale chyba drogi- albo bdb zamiennik.Tansze klamia jak nasi politycy -pokazuja glupoty na wskazniku.

: 21 wrz 2014, 10:50
autor: szychu
marbaj pisze:Za pracę silnika odpowiada czujnik 2 pinowy. Czujnik 3 - 4 pinowy to tylko wskazania temp. na desce i nie ma nic do pracy silnika.
Żadna nowość.
Amadeo pisze: czy sama gasnie jak puscisz gaz? jak wkreca sie u Ciebie na obroty?
Silnik nie gaśnie jak puszczę pedał gazu, tylko kiedy na chodzącym silniku na benzynie podepnę czujnik dwupinowy, wtedy go zalewa benzyną
PieterB pisze:widocznie jakąś lipę kupiłeś i dlatego tak się dzieje.
Słuchaj niby jesteś admin a piszesz, nie pomagając, spodziewałbym się tego raczej po kimś mniej "kompetentnym"
marbaj pisze:2 pinowy to tylko jeden z elementów odpowiedzialny za silnik, jescze potencjometr przepływki, podgrzewacz ( dawkowanie na zimnym) wtrysk rozruchowy, krokowiec i wszędzie wspominana szczelność układu ssącego to tak z grubsza do ogarnięcia.
I to jest jedyne zdanie warte uwagi, jak dotychczas! Jednak, silnik odpala bez większego problemu, chodzi równo, dopiero gdy podepnę czujnik 2-pin to zalewa benzyną.
luk448 pisze:Dwu pinowy z tylu glowicy
Mój 2-pionwy jest z przodu, dopnę tu zdjęcie za chwilę. Na pewno wygląda tak:
Obrazek

: 21 wrz 2014, 10:58
autor: Pieterb
szychu pisze: PieterB napisał/a:
widocznie jakąś lipę kupiłeś i dlatego tak się dzieje.

Słuchaj niby jesteś admin a piszesz, nie pomagając, spodziewałbym się tego raczej po kimś mniej "kompetentnym"
nie rozumiem :-/ czy nowy czujnik nie może być uszkodzony(napisałem to w tym sensie), sprawdzałeś go :?: gdzieś na forum kiedyś widziałem dane zdaje się dla tego czujnika też

: 21 wrz 2014, 11:13
autor: szychu
PieterB pisze: czy nowy czujnik nie może być uszkodzony(napisałem to w tym sensie)
Może być, sprawdzę go gdy się dowiem, jak. Widzisz, jak wiele zależy od tego jak piszesz.

: 21 wrz 2014, 18:34
autor: luk448
A jaki kupiles ten czujnik?Ori Boscha?

: 21 wrz 2014, 18:55
autor: Audi 80 Polska
Jak będziesz sprawdzał ten czujnik to pamiętaj że do NG jest on 2w1. Normalny ma wyprowadzenia z wbudowanego termistora na obu pinach wtyczki. W czujniku NG są dwa połączone z masą (obudową czujnika) a każdy z pinów to wyjście jednego termistora. Więc sprawdzasz po jednym pinie z obudową. Przy 20°C powinno być 3000&#937; przy 80°C około 300&#937;. Jak sprawdzisz pomiędzy pinami to powinno wyjść dwa razy tyle co na jednymi pinie i masie.

: 21 wrz 2014, 23:55
autor: marbaj
szychu pisze:Wymieniłem niedawno dwupinowy czujnik temperatury na nowy. Nie wiem, czy było to konieczne - ale nie miałem odczytu temp. na wskaźniku
marbaj napisał/a:Za pracę silnika odpowiada czujnik 2 pinowy
szychu pisze:Żadna nowość.
Coś tu nie gra.
Ale do że czy. Odpinając czujnik 2 pinowy sterownik nie widzi pomiaru temp. i ją uśrednia dlatego silnik odpala. Podpinając z powrotem sądząc z opisu widzi zbyt niską temp. i wzbogaca mieszankę na nastawniku lub uruchamia wtrysk rozruchowy. Jedno i drugie powoduje zalewanie.
Podłącz czuj. temp. a odepnij rozruchowy i nastawnik ciśnienia. wtedy odpal i zobacz co zalewa podpinają po koleji.

: 22 wrz 2014, 10:28
autor: szychu
Niestye nie kupiłem ori bosh-a :( Dlatego zrobię tak jak piszecie, sprawdzę oporność.
@marbaj, nie doczytałeś " i inne problemy (z odpalaniem, obrotami). " :P za to dzięki za dobrą podpowiedź, sprawdzę, co tak naprawdę zalewa silnik!

: 22 wrz 2014, 16:48
autor: n0rb92
z tymi czujnikami tez lipa kupilem dwa 3 pinowe i zaden nie smigal dopiero 4 pinowy uzywke kupilem i działa

: 22 wrz 2014, 22:42
autor: krs
n0rb92 pisze:z tymi czujnikami tez lipa kupilem dwa 3 pinowe i zaden nie smigal dopiero 4 pinowy uzywke kupilem i działa

jak było napisane wcześniej te 3 pinowe i 4 pinowe nie mają nic do rzeczy z odpalaniem ipt. ja kupiłem 2 pinowy czujnik firmy KW i też do końca nie działa jak na leży odpala bez problemu ale jak się zagrzeje do zaczyna ''zalewać'' silnik ale jak troszkę więcej się zagrzeje silnik działa dobrze

: 04 paź 2014, 01:15
autor: sebek04343
Zalewa zawór za silnik oczkiem krokowym. Powinien wtrysnac paliwo przy rozruchu. A u kumpla lałcaly czas paliwo do kolektora i rozwalił przez to silnik.