Strona 1 z 2

[90 B3 2.3NG] Stukanie w silniku

: 01 sty 2015, 16:01
autor: ambro1234
Witam wszystkich. Mój problem wygląda tak, że silnik przy niskich obrotach traci moc i pracuje na 3 tłokach. Kolejna rzecz jest taka, że przy trącaniu gazem coś mi stuka w silniku. Po wkręceniu na obroty łapie już 5 tłoków ale też słychać stukanie. Stało mi sie to w trasie do domu. Zatrzymałem sie tylko w sklepie i właśnie jak odpaliłem pod sklepem już potem miałem te problemy. Olej jest. Jechałem normalnie, bez katowania itp. Co mogło się stać?

: 01 sty 2015, 19:33
autor: Wertyn
ja bym spuścił olej i zobaczył jak wygląda. No i jak masz możliwość zmierz kompresję i sprawdź czy rozrząd się nie przestawił.

: 01 sty 2015, 22:53
autor: bloku
Jeśli masz instalcję LPG to stawiam na głowicę - zawory mogą się podpierać na niskich obrtoach przez traci kompresje.

: 02 sty 2015, 01:11
autor: ambro1234
no właśnie na niskich obrotach łapie na 3 tłokach. czyli mówisz że głowica do wymiany? ale to mogła pęknąć czy co?

: 02 sty 2015, 13:36
autor: bloku
Nie daje 100%, że to głowcia bo nie słyszałem jak to stuka. Ale jest duże prawdopodobieństwo. Raczej nie pękła tylko prowadnice zaoworów są juz wylatane i się zawór podpiera. Obróbka głowicy - porting, dotarcie gniazd pod zawory, liżnięcie przylgni. Ale najpierw trzeba zweryfikować czy to na bank góra klepie.

: 02 sty 2015, 14:09
autor: ambro1234
ale zapomniałem napisać jednej rzeczy. jak to sie stało, wyjąłem bagnet i była na nim piana. a przecież olej sie nie spieni :(

: 02 sty 2015, 14:17
autor: muchaszi
sprawdź głowice, zakręć kluczem na szajbie i sluchaj czy coś nie stuknie lub czy nie zwiesza sie na zaworach, ściągną bym też pokrywe zaworów sprawdzić czy nie ma luzu na wałku

: 02 sty 2015, 14:26
autor: ambro1234
stukania nie ma wgl jak np wkręci sie ją na obroty i trzyma je równo. na niskich też jest cisza, ale na 3 tłokach pracuje. stukanie jest tylko przy rozpędzaniu sie (bo próbowałem do domu dojechać ale po 200m zrezygnowałem) i wtedy, gdy trącam gazem

: 02 sty 2015, 15:23
autor: Ne$
Ciśnienia nie robi na dole ? Może odma zamarzła i stąd ta piana w oleju ? Nie wiem co mogłoby stukać w takim wypadku ale warto sprawdzić bo nie wymaga to dużo pracy :)

: 02 sty 2015, 19:01
autor: luk448
Wez zegar i sprawdz kompresje.Podejrzewam ze uszczelke Ci przydmuchalo miedzy cylindrami.Czy jak gwaltownie dodajesz gazu to slyszysz takie metaliczne stukanie?

: 03 sty 2015, 12:40
autor: ambro1234
tak, właśnie o to chodzi. przy gwałtownym dodawaniu gazu słychać to stukanie.

: 03 sty 2015, 15:20
autor: luk448
Uszczelke dmuchnelo miedzy cylindrami.wykrec swiece i sprawdz cisnienie zegarem.Pewnie na dwoch wyskoczy po zerze.

: 04 sty 2015, 13:01
autor: PICEK1
na przykładzie moim,,objawy takie same,uszczelka pod głowicą przepalona pomiędzy cylindrami.Dzwwięk był taki jakby zawór wpadł do silnika.,Sprawdź kompresje a wszystko się wyjaśni.,,tak jak lik448 pisze.

: 05 sty 2015, 12:50
autor: ambro1234
a jeśli to tylko uszczelka, to te stukanie skąd sie bierze?

: 05 sty 2015, 14:16
autor: muchaszi
no proste skoro jest brak kompresji między 2 cylindrami lub lub nawet na 1 to on lata luzem bez oporów a dodatkowo moze dojsc do zapłonu pod nim, i to moze byc przyczyna piany w oleju.:D