Strona 1 z 2

[B3 2.0 PS] Problem ze spalaniem poważny!

: 03 sty 2015, 19:07
autor: damiannno90
Witam wszystkich! :)

Wiem, że temat ten jest dosyć często tu poruszany, ale tyle przeczytałem i nic nie pomogło. Mam poważny problem z moją audi 90 2.0 5 cylindrową, dotyczy on spalania, które wynosi od 16 do 18 litrów/ 100 km. Jest w czystej benzynie. Obojętnie jak nią się jeździ to spalanie jest właśnie takie wysokie. Powymieniałem w audi już czujniki temperatury, świece, kopułkę, palec i dalej jest to samo. Dodatkowo strzela na benzynie, jest zamulona, nie ma tej mocy co kiedyś. Co robić? Proszę o pomoc i z góry dziękuje :)

: 03 sty 2015, 21:46
autor: zborek_k-kozle
To by wyglądało na większa nieszczelność skoro strzela i zamula, mieszanka spala się nie efektywnie. Zacznij od sprawdzenia szczelności, bardzo dokładnie.

: 03 sty 2015, 21:59
autor: zukreator
zacznij od sprawdzenia nieszczelności, następnie sprawdzenie rozrządu,
na końcu ustawienie zapłonu

Jak to zrobić: https://audi80.pl/23-ng-jak-ustawic- ... t93074.htm

wszystkie kroki obowiązkowe, zapłon ustawiasz jak dolot jest szczelny, a rozrząd dobrze ustawiony.
Po tym może być potrzebna diagnoza układu paliwowego.

pozdrawiam

: 04 sty 2015, 13:30
autor: emanuel33
Skąd jesteś?

: 06 sty 2015, 11:59
autor: damiannno90
Lublin a zapłon to chyba na lampę ustawiać lepiej?

: 06 sty 2015, 12:25
autor: luk448
No lampa mozna.Sprawdz jeszcze jak sie zachowuje sonda bo byc moze ona jest Twoim problemem.

: 06 sty 2015, 13:15
autor: emanuel33
Moim zdaniem to wina rozregulowanego rozdzielacza. Kiedyś miałem podobnie. Tyle że ja sprzedałem tamte auto. Chętnie zobaczę na żywo ten silnik i przejadę się nim, bo choruję na niego.
Zapraszam na zmianę wtrysku na elektroniczny jak w moim ng. Od razu spr się zapłon i rozrząd. Pisz na pw puki jeszcze nie wyjechałem.
Ogółem jak zbiera się ten silniczek? Słyszałem ze mimo mniejszej mocy niż ng, to dość dobrze odpycha się.
Ile dałeś za swoją furkę?

: 06 sty 2015, 14:53
autor: luk448
No regulacja rozdzielacza to podstawa

: 06 sty 2015, 14:55
autor: emanuel33
Z doświadczenia wiem że one ze starości lubi rozregulowywać się i inne kwiatki. Swoje to przeżyło i czas na zmiany na lepsze, nowsze i mniej problematyczne <ok>

: 06 sty 2015, 19:28
autor: damiannno90
tak więc sonda była wymieniana na nówke byłem u mechanika i sprawdził ze sonda oki.
Audi właśnie pewnie przez to że tyle pali to jak się rusza na jedynce i dwójce to nie ma siły jechać. Za auto dałem 2 tyś..
A i rozdzielacz był regulowany i to parę razy. Sprawdzę w sobotę ten zapłon i rozrząd i bd pisał co dalej

: 06 sty 2015, 21:40
autor: luk448
A rozrzad i blyski?Jaka sonde wsadziles?

: 07 sty 2015, 18:37
autor: quattroBandit
Dobra regulacja rozdzielacza i reszty podzespołów wyniosłaby Ciebie połowę auta, wliczając w to przepalone paliwo jak i roboczogodziny mechanika. Także jeśli nie chodzi, znaczy że ktoś coś pokręcił, ale nie umiał i laskę położył.
prozaiczna sprawa - filtr powietrza wymieniałeś? :D
sprawdź po raz n-ty czy na pewno nie masz uszkodzonego w jakikolwiek sposób dolotu od rozdzielacza do kolektora, włącznie z kompletem podciśnień.
Rozrząd nie sprawdzony, także błyski pewnie też nie, to i też nie ma co zapłonu ruszać...

: 08 sty 2015, 08:44
autor: damiannno90
Filtry wymienione a a co chodzi z przeróbką na elektryczny wtrysk ? Jest jakiś temat do tego , Jakie wtryski co i jak ?

: 08 sty 2015, 08:49
autor: emanuel33
Na pw Ci zaraz napiszę.

: 08 sty 2015, 10:54
autor: zukreator
strzela w dolot ?

to jest problem glownie zaplonu i nie kiedy rozrzadu. bez doprowadzenia tych kwestii do porzadku ZADEN uklad paliwowy nie bedzie dzialal poprawnie