Strona 1 z 1

[80 B4 NG] Zimny nawiew, mimo wym. nagrzewnicy

: 07 lis 2007, 10:40
autor: odiodi
witam - dostaje bialej goraczki , problem wyglada nastepujaco , wymienilem nagrzewnice na uzywana oryginalna , wszytsko bylo ok. Wstalem na dzien drugi chcac podjechac na wodzie do garazu w celu wlania plynu chlodzacego , podczas gdy jechalem auto mialo zaszroniony parownik (pomyslalem ze to wina tego ze jechalem na wodzie)wylalem wode wlalem plyn chlodzacy (ok 5 l) i nadal to samo.zimny nawiew parownik zaszroniony.

-nagrzewnice przedmuchalem ciecz przez nia przeplywa wiec nie jest chyba zabrudzona
-termostat ok
-przewody nie sa zapchane
-ciesz przeplywa przez chlodnice
- na cieplym silniku ciecz takze przeplywa przez parownik tylko nie na zimnym silniku
-auto nie grzeje sie (wiec chyba ilosc plynu jets wystarczajaca 5l) chociaz przewody sa miekawe(wydaje mi sie ze wczesniej wszedzie byla ciecz i byly twarde) tak jakby bylo w nich powietrze , czasami anwet slychac bombelki)....chcialem odpwopietrzyc , auto chodzilo na biegu jalowym wlaczylem nagrzewnice , termostat zadzialal ale...w zbiorniku cieczy nic nie ubylo -tak jakby nie bylo zapowietrzone i ilosc plynu bylaby wystarczjaca.
- tak jakby ciecz nie byla pompowana do nagrzewnicy
- jak pojezdze z 30 moze 40 minut , nawiew zrobil sie ok , dmuchalo gorace poweitze
-po ostygnieciu atua to samo, przeciez nie bede jezdzil autem 30 min zeby rozgracz nawiew:) jak ktos zna przyczyne to jest wielkim mehcnaikiem, dzieki za chwile uwagi

Audi 80 b4 cabrio 2.3 na mech wtrysku + LPG

: 07 lis 2007, 10:49
autor: goldi j51
Dziwna sprawa mi to wygląda na zapchane przewody słaby przez nie przepływ płynu i przez reduktor jest słaby obieg i dlatego on zamarza tak bym obstawiał ;-) Jeszcze się w trące tutaj kolego Małolat 1988 się chyba mylisz nawet w książce jest napisane że trzeba dać ogrzewanie na full przy spuszczaniu płynu i jak nalaniu nowego włączyć silnik i czekać aż wentylator się włączy i uzupełniać płyn niektóre auta mają na wężach idących do nagrzewnicy odpowietrzniki

: 07 lis 2007, 10:53
autor: Małolat1988
Siema! Nie słyszałem żeby ktoś odpowietrzał układ włączając nagrzewnicę a przynajmniej tak zrozumiałem twój post. Na moje oko masz zapowietrzony układ. Odczep na chwilę jeden z gumowych węży które prowadzą do nagrzewnicy, uruchom silnik i poczekaj, aż powietrze zostanie wypchnięte ( możesz potrzebować pomocy kogoś kto uruchomi silnik kiedy Ty będziesz odpowietrzał układ )

: 07 lis 2007, 11:10
autor: WOJTEK26
U mnie było podobnie jak kiedys wym nagrzewnice, pomogło dopiero wlanie płynu do nagrzewnicy przez jeden z króćców i dopiero sie odpowietrzył

: 07 lis 2007, 11:10
autor: Danek
Jeśli to jest NG to tam powinno wejść 8 litrów płynu, a nie 5!
Stawiam na zapowietrzony - i to solidnie - układ. Co do sposobu odpowietrzenia to w dziale download na stronie Centrum masz książkę Dietera Korpa Obsługa i naprawa. Tam jest opisane jak to zrobić. Na pewno nie robi się tego przez odłączenie przewodu od nagrzewnicy.

: 07 lis 2007, 11:22
autor: odiodi
Małolat1988 zle mnie zoruzmiale sz ta nagrzewnica badz zle napisalem , ledwo co zamiescilem temat a juz 2 odpwoiedzi , jestescie bardzo pomocni dzieki wam i czekma na kolejne opinie

: 07 lis 2007, 12:01
autor: Kokolino
Ja też po wymianie za diabła nie mogłem odpowietrzyć układu. Nalałem płynu ponaciskałem trochę węże i odpaliłem auto. Miałem dokładnie wszystkie objawy takie jak ty. Pomogło dopiero jak wsiadłem w auto i trzymałem go tak na 3tys. obrotów przez kilkanaście minut obserwując zbiornik i temperaturę i dopiero wtedy udało się go otpowietrzyć.

: 08 lis 2007, 09:39
autor: szantis
Odnośnie zaszronionego reduktora to objaw wskazuje na nieogrzewanie korpusu. Słowem zapowietrzony. Można najszybciej odkręcić korek odpowietrzający przy wężu wchodzącym do nagrzewnicy. Można tez dodatkowo odkręcić zbiornik wyrównawczy, podnieść go i popuścić wąż (zawór) przy nagrzewnicy. Proszę nie pisać ,że trzeba obieg nagrzewnicy otwierać na maksa....to nie fiat 125 p ,ze ma zaworek na nagrzewnicy....w b4 obieg przez nagrzewnicę jest cały czas drożny , steruje się tylko przepływem powietrza wewnątrz układu nadmuchu....
Swoją drogą po nagrzaniu układ chłodzenia ukłąd powinien się sam odpowietrzyć przy pomocy sprawnego korka na zbiorniku wyrównawczym , ale czasami zwłaszcza przy LPG tworzą się zatory powietrzne lub korki nie funkcjonują poprawnie sta kłopoty z samoistnym odpowietrzaniem