Strona 1 z 1

[B3 2.3 NG] [90] Po rozgrzaniu dymi na niebiesko

: 19 lut 2015, 08:44
autor: PROmil
Cześć!
Sprawa wygląda następująco. Od pewnego czasu (2-3 dni) zauważyłem, że moja Audi zaczyna dymić na niebiesko dopiero gdy się rozgrzeje. Wiecie może co może być przyczyną? W oleju nie ma płynu (korek czysty), w zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju. Mogła paść uszczelka pod głowicą i zaczynają się początki przygody z nią czy to coś bardziej poważnego? Dodam jeszcze, że pewnego dnia przy wymianie termostatu pękł mi króciec (obudowa) przychodząca od bloku do dolnego węża chłodnicy. Musiałem jakoś się dokulać 10km do domu, więc zalepiłem to silikonem ale i tak ciekło. Obawiam się, że głównie to może być przyczyną tego, że skończyła się w.w. uszczelka pod glowicą (wysoka temepratura i dolewanie zimnej wody do ciepłego silnika zrobiły swoje <osohozi> ).
Pytam więc raz jeszcze, padła tylko uszczelka, czy może jakieś uszczelniacze/ pierścienie przepuszczają i Biała Strzała przepala olej? Dzieje się tak tylko gdy silnik jest gorący, auto normalnie grzeje, zauważyłem że zaczęło się robić delikatne podciśnienie ponieważ wczoraj przy odkręcaniu korka o zbiorniczka wyrównawczego prawie wystrzelił on w maskę...
Pozdrawiam

: 19 lut 2015, 11:11
autor: luk448
Albo pierscienie albo uszczelniacze zaworowe.Te drugie to mniejszy koszt i mniejszy naklad pracy bo mozna je wymienic bez sciagania glowicy.Ale jest z tym troszke zabawy.Jesli padla Ci uszczelka pod glowica to raczej by auto dymilo na bialo.Ale to tez do konca nie jest wyznacznik walnietej uszczelki pod glowica-mowa o bialym dymie.Zerknij jakie masz cisnienie na cylindrach,zrob test na zawartosc spalin w ukladzie chlodzacym(koszt z 50 zl albo i mniej).
Co do tego strzelajacego korka-usun nieszczelnosc w ukladzie i dobrze go odpowietrz.

: 19 lut 2015, 17:54
autor: krs
Dokładnie tak jak napisał luk sprawdzić ciśnienie sprężania i test na spaliny, a co do korka to w układzie chłodzenia NG wg. programu ciśnie jest od 1.2 do 1.5 bara więc korek mogło ci ''wystrzelić'' zwłaszcza jak się szybko odkręca.

: 19 lut 2015, 22:45
autor: PROmil
Kompresja na trzech cylindrach po 12.3 na dwóch 11.8 także w normie, zostaje tylko uszczelka bo w spalinach czuć płyn chłodniczy, korek od oleju robi się biały, płynu ubywa i się gotuje bez powodu ( robi się ogromne ciśnienie)

[ Dodano: 2015-02-24, 08:23 ]
Problem rozwiązany, winna okazała się głowica, która miała ogromne wżery.