Strona 1 z 2

[B3 2.3 7A] Nie trzyma obrotów, kopci.

: 16 kwie 2015, 21:05
autor: Don Vito
Cześć! Problem polega nierównej pracy silnika, oraz kopceniu na czarno. Silnik dławi się i kopci na wolnych jednak wkręca się dobrze i bez przerw w mocy. Uszczelniłem dolot, ale na przepływce jak i w gumie łączącej przepływkę z przepustnicą zauważyłem lekkie zapocenie olejem, tak samo na czujniku połozenia przepustnicy. Wymienione są świece i cały aparat zapłonowy, zapłon ustawiany na lampie strobo, filtr paliwa, obydwa stukowce, filtr powietrza i wężyki podciśnieniowe wychodzące z tyłu kolektora ssącego. Silnik czasami dławi się również w czasie jednostajnej jazdy na jakimkolwiek biegu, więc to nie wina krokowca... Jakies pomysły ? :)

: 16 kwie 2015, 21:30
autor: Leo
tak. Zaczynając: przepływka, opornica wtryskiwaczy, same wtryskiwacze. Po kolei sprawdzać trza.

[ Dodano: 2015-04-16, 21:30 ]
ps. pora sprawdzić przedmuchy na cylindrach oraz odmę wypi....lić w catch tank.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-04-17, 18:17 ]
Leo, nie używaj wulgaryzmów <nono>

: 16 kwie 2015, 22:22
autor: Don Vito
Czyli, że wtryski mogły zacząć za bardzo lać? Jak więc najdokładniej sprawdzić przepustnicę? A z tą odmą u mnie to tez coś namieszane jest, bo z rury idącej od gumy przepływki do bloku silnika (koło stukowców) wychodzi jakaś inna, wchodząca z kolei do tyłu ssącego, wygląda to tak (króciec na prawo od zielonych przewodów) :
Obrazek
Obrazek .
Przy okazji jak zabrać się za zrobienie catch tanka ?

: 17 kwie 2015, 07:17
autor: Leo
Po pierwsze - którą wersję 7A masz?

I tak, jeśli masz walniętą opornicę to wtryski będą lały jak cholera. A jeśli same wtryskiwacze mają już dość, to tak samo. Te rzeczy mają 30 lat.

: 17 kwie 2015, 10:32
autor: Don Vito
W sumie pewny nie jestem, ale wszedzie widze oznaczenia bosha, napisu hitachi narazie nigdzie nie zauwazylem wiec... Resistor pack jest na podszybiu, kolo skrzynki z bezpiecznikami ?

: 17 kwie 2015, 10:33
autor: Leo
tak tam jest.
JAk nie wiesz którą wersję masz to powiedz masz barana czy zwykłe żeliwo? Komp na 2 czy 4 wtyczki?

[ Dodano: 2015-04-17, 10:35 ]
Dobra, spojrzałem do linku z Twoim autem, masz 88 rok czyli stare hitachi. Zrobić takie mody, jakie ja robiłem w swoim , linki znajdziesz z moimi tematami.
Odma jest prosta bo wszystko co wychodzi z głowicy, bloku robisz w jeden kanisterek , wylot na ziemię, zaślepiasz jedno wyjście z kolektora dolotowego, tam gdzie odma wchodziła, usuwasz POLECAM układ filtra aktywnego, i voila.

[ Dodano: 2015-04-17, 10:39 ]
ps. Nie zapomnij o pozostawieniu podłączenia korekcji ciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa. No i on też może być zepsuty, wtedy leje Ci benzyną w dolot. Polecam sprawdzić, czy po wypięciu wężyka z niego leci paliwo.

: 28 kwie 2015, 15:56
autor: Black86
witam. podepne sie pod temat. u mnie sytuacja podobna tylko bez kopcenia. odpalam silnik na zimnym i nie chce sie wkrecac na obroty zaczyna strzelac w dolot gdy sie go przegazyje jako tako wszystko wraca do normy do 4 tys wchodzi normalnie podczas jazdy a powyzej 4 tys obr zaczyna go mulic. 1 wersja 7a na hitahi.

wtyczek diagnostycznych u siebie nie widzialem kody blyskowe sprawdza sie przez bezpiecznik pompy?

: 28 kwie 2015, 16:37
autor: Leo
Do sprawdzenia kolejno: Potencjometr przepustnicy, opornica, wtryskiwacze, przepływka.
Stawiam na potencjometr przepustnicy.

: 28 kwie 2015, 20:06
autor: Black86
od kad kupilem ma taka przypadlosc jak odpalisz to jak by pracowal na 2 cyl gdy chce sie dac gazu. da rade go jakos sprawdzic miernikiem?

: 28 kwie 2015, 20:32
autor: LU CASH
stuki już zmieniłes?

: 28 kwie 2015, 21:06
autor: Black86
jeszcze nie ale na to tez przyjdzie czas

: 28 kwie 2015, 23:08
autor: krs
ja mam takie szybkie pytanie potencjometr przepustnicy da się ''od czegoś zaadaptować'' czy musi być ori ??

: 29 kwie 2015, 17:08
autor: LU CASH
raczej ori


mozna kupic cąłą przepustnice na grosze



Black86 to zmień.zobaczysz różnice .Nie zaoszczedzisz na tym . ;-)

: 29 kwie 2015, 20:46
autor: Black86
wiem wymienialem w poprzednim 7a i bywo ja widac. stukowce chyba pasuja z 2.3 10v jak i z 2.8?

: 01 maja 2015, 13:33
autor: Don Vito
Black86, chyba nie, ja u siebie mam z S2 takie mi polecono. Wracając do tematu, pomyślałem o sondzie lambda. W poniedziałek takową dostane i dam znać czy coś się poprawiło