Strona 1 z 1
B3[2.3 20v] Kopci i bierze olej
: 03 maja 2015, 22:24
autor: Black86
witam . pacjent 2.3 20v Q na 500 km dobrej jazdy wezmie z 0.5l oleju po przygazowaniu kopci na niebiesko. Moje pytanie ... uszczelniacze na zaworach czy bardziej pierscienie?
: 04 maja 2015, 07:23
autor: Leo
Silnik Ci się kłania... niestety. Zmierz sprężanie na ciepłym, zrób próbę olejową. Wg mnie jednak pierścienie popękane.
: 04 maja 2015, 20:25
autor: quattroBandit
litr na tysiąc, to już jak honda, nie dobrze. marne szanse aby to były tylko uszczelniacze zaworowe. Można spróować, kosz zerowy w porównaniu do pierścieni.
: 04 maja 2015, 21:05
autor: Black86
Tak tez myślę . orientowalem się w cenie pierścieni to wychodzi 90 zł na gar po dobrych znizkach. W sobotę sprawdze ciśnienie i probe olejowa i zaczniemy zabawę...
: 04 maja 2015, 21:54
autor: quattroBandit
tak same pierścienie nie są drogie, ale 90x5 to juz 450, dodatkowo robota, dodatkowo zdjęcie glowicy, jak już zdejmiesz głowicę to i tak powinieneś zrobić jej mały remont, czyli dodatkowy klocek jak nic, oczywiście nowe uszczelki i takie tam gadżety. Ogarniasz jak suma wzrasta?

: 05 maja 2015, 07:14
autor: Leo
nie, bo to będzie, niestety, remont po polsku. Zamiast zużytych części wstawia się inne zużyte.
: 05 maja 2015, 21:18
autor: Black86
Powiem tak. Robocizna swoja , głowice będzie robić znajomy bo pracuje w szlifach. Pierścienie panewki i inne duperele pójdą nowe. Wszystko wyniesie mnie jakies 1700
plaszczyzna docieranie zaworow , wymiana uszczelnieczy 300
komplet uszczelek reinz 300
pierscionki 450
panewki 340
+ inne oleje itp
: 06 maja 2015, 07:19
autor: Leo
po ch... nowe pierścienie jak cylindry owalne ? Nie rozumiem tego... ale dobra, jak tam chcesz.
: 06 maja 2015, 13:40
autor: zukreator
Leo widze juz mu silnik pomierzyles

: 06 maja 2015, 13:41
autor: Leo
w ciemno mogę powiedzieć ,że 25 letni silnik, nie otwierany od nowości, MUSI mieć zużyte cylindry.
: 06 maja 2015, 16:41
autor: Black86
Lepszego bloku raczej nie znajde. To powiedz mi jak sobie wyobrazasz remont takiego silnika ?
: 06 maja 2015, 16:48
autor: Leo
Normalnie? Zgodnie ze sztuką

Ja tak robiłem, kilka lat temu za 3B wyszło 7.5 tysia netto. Czy się to opłaca, każdy sam powinien sobie odpowiedzieć, ja nikomu do portfela nie zaglądam, lecz nie nazywajmy remontem silnika czymś, czym to nie jest

Cheers

: 06 maja 2015, 22:11
autor: Black86
czyli mam rozumiec ze tulejowalej blok tak? a 2.2 rozwiercony da rade?