Strona 1 z 2
[B4 2.3 NG] Przegrzewajacy sie silnik.
: 02 cze 2015, 00:11
autor: Fabiiaan
Siema , mam problem z 2.3 10v . Ostatnio zrobilem remont glowicy w swoim audi bo sie przegrzewala ubywalo wody itp , myslalem ze po zrobieniu glowicy problem z przegrzewaniem zniknie . Silnik dalej sie grzeje temperatura dochodzi do 110 stopni a wentylatory nie wlaczaja sie , moglby ktos mi podac link z czujnikiem temperatury do 2.3 NG

bo co czytam to kazdy ma 3 przewody idace do tego czujnika a na allegro sa 2 przewodowe

z gory dzieki : )
: 02 cze 2015, 17:54
autor: krs
Faktycznie występują 2 rodzaje 3 i 2 pinowy zobacz jaki masz u siebie
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 906000000/
: 28 cze 2015, 17:08
autor: profil
1. Termostat nowy ze sklepu jest mizernej jakości zapóźnio otwiera, trzeba szukać na mniejszą temp. żeby się otwierał lub szukać na szhrucie orginału używke

2. układ zalać płynem G12 najlepiej 3 szt. Febi Bilstein koncentrat chłodniczy 1.5l + woda destylowana
3. odpowietrzyć układ, jeżeli węże dalej się robią zbyt twarde no to dalej jest nieszczelność na głowicy
4. przegrzewać może też z złego ustawienia na rozrządzie lub zapłonie
: 28 cze 2015, 17:28
autor: szychu
profil ja używam raczej taniego termostatu jużd rugi raz tego samego producenta i nie mogę narzekać na działanie.
Fabiiaan W NG Masz dwa czujniki. Pierwszy wyżej to 2-pin służący do odczytu temperatury dla mieszanki. Drugi, 3-pin, większy, jest niżej podpięty. To od niego zależy włączanie się wentylatora. Może być rozstrojony, podrabiany albo popsuty. Wymień, najlepiej nowy drogi albo używany ori. nie kupuj nowych tanich czujników, bo są gówno warte. Sprawdź potem ciągłość wiązki, wtyczkę wentylatora no i bezpiecznik

Bez wentylatora nic dziwnego, że się grzeje. Aha, musisz być pewny, ze chodzi pompa i masz dość płynu i ze jest odpowietrzony
: 28 cze 2015, 19:17
autor: Jarewa
Fabiiaan W NG Masz dwa czujniki. Pierwszy wyżej to 2-pin służący do odczytu temperatury dla mieszanki. Drugi, 3-pin, większy, jest niżej podpięty. To od niego zależy włączanie się wentylatora. Może być rozstrojony, podrabiany albo popsuty. Wymień, najlepiej nowy drogi albo używany ori
A co wy pitolicie? czujnik od wentylatora jest w chłodnicy, ten trzy (cztero) pinowy przy krućcu Głowiccy jest dla wskaźników i dla ECU. Bo ng ma dwa sterowniki i dlatego dwa czujniki górny i dolny.
: 28 cze 2015, 19:44
autor: szychu
Jarewa, Ostatnio po wymianie uszczelki na krućcu na jeździe testowej się przegrzewał. Wysiadłem, docisnąłem wtyczkę 3-pin i wentylator ruszył - a i kontrolka temperatury po chwili przestała mrugać. 2-pin jest do ECU, zmieniłem z podrabianego na używany ori i szybciej zapala zarówno zimny jak i ciepły.
: 28 cze 2015, 20:24
autor: Jarewa
To może jakiś przypadek ale on nie jest od wentylatorów.
A z tym fo fakt mi sie pomyliło górny podwójny dla dwóch sterowniku a dolny trzy pin to dwa wskaźniki a trzeci klimatyzacja. I one nic nie mają wspólnego z wentylatorami tylko ten w chłodnicy.
: 28 cze 2015, 22:28
autor: profil
od kiedy ecu w silniku NG reguluje składem mieszanki przecież przepływomierz mechaniczny jest od tego, ten czujnik do ecu to tylko info jak długo i czy ogólne ma puścić wtrysk ssania ( 6 wtrysk)
: 28 cze 2015, 22:52
autor: Jarewa
profil pisze:od kiedy ecu w silniku NG reguluje składem mieszanki
Poczytaj o nastawniku (regulator) ciśnienia paliwa.
profil pisze: przecież przepływomierz mechaniczny jest od tego
Przepływomierz to tylko rozdzielacz paliwa który jest uzależniony od przepływu powietrza i dawka paliwa jest uzależniona od ciśnienia paliwa z kolei ciśnienie jest obliczane na podstawie sondy lambada jak i temperatór.
NG posiada dwa steroniki jeden do składu mieszanki paliwowo powietrznej, drugi do dynamicznego konta zapłonu.
Też się dziwie czemu nie dali jeden ale jak jest to co poradzisz.
: 30 cze 2015, 00:39
autor: grzesiek1495
Koledzy troche podobny problem z tym że u mnie jeest tak że jak jeżdże po mieście to temperatura na wskaźniku pokazuje troszke poniżej tych 2 kropeczek, 2 dni temu jak jechałem w trase 650 km ani razu nie przekroczyla 90 stopni, cały czas 90 albo troszke czasem spadało (przy włączonej klimie spadało, przy wyłączonej trzymało 90). Czy to normalne że ta temperatura tak sie waha w mieście a w trasie?
: 30 cze 2015, 20:17
autor: emanuel33
Przeważnie to w mieście auto się przegrzewa a nie w trasie. Sprawdź termostat.
: 30 cze 2015, 20:40
autor: grzesiek1495
emanuel33 pisze:Przeważnie to w mieście auto się przegrzewa a nie w trasie. Sprawdź termostat.
Przecież napisałem że u mnie samochód przegrzewa się w mieście, a w trasie ok. Czy to normalne?
: 30 cze 2015, 22:36
autor: Jarewa
Te poniżej dwóch kropek to 105stC to tak nie za bardzo dochodzić może ale to już wentyle powinie pracować na maxa i zbijać do 90st wiec przy upale to raczej powinna się temperatura oscylować 90-95 no max 98stC w zależnosci ile biegowy wentylator
Wiec albo cię oszukuje wskaźnik albo złe chłodzenie (niesprawny termowłacznik).
: 30 cze 2015, 23:13
autor: krs
W trasie pęd powietrza schładza płyn w chłodnicy a w mieście musi się włączyć wentylator, i tak jak koledzy wyżej napisali sprawdzić termowłacznik i termostat.
: 30 cze 2015, 23:43
autor: grzesiek1495
Jarewa pisze:Te poniżej dwóch kropek to 105stC to tak nie za bardzo dochodzić może ale to już wentyle powinie pracować na maxa i zbijać do 90st wiec przy upale to raczej powinna się temperatura oscylować 90-95 no max 98stC w zależnosci ile biegowy wentylator
Wiec albo cię oszukuje wskaźnik albo złe chłodzenie (niesprawny termowłacznik).
Wentylator dwubiegowy, ta temperatura w mieście cały czas sie utrzymuje nawet jeśli wentylator sie włączy na drugi bieg to i tak do 90 nigdy nie spada. W takim razie faktycznie musze sprawdzić to
