Strona 1 z 1

[b3 7a ] kody bledow

: 04 lip 2015, 17:13
autor: Black86
witam pomogl by ktos rozszyfrowac kody blyskowe mam kilka opisow i w kazdym co innego .
Pacjent starsza wersja 7a


2233
2242
1231

: 04 lip 2015, 21:15
autor: Pieterb
Mi wszędzie takie same wychodzą ;-)

2233 – Napięcie referencyjne miernika masy powietrza
2242 – Potencjometr CO
1231 – Czujnik szybkościomierza
https://audi80.pl/23-ng-b4-problem-z ... t64533.htm

: 05 lip 2015, 13:39
autor: Leo
20v-sauger-tuning.de

http://www.20v-sauger-tuning.de/blinkcode.htm

a potem translate.google.com

: 26 lip 2015, 14:45
autor: Black86
teraz zrobilem tak : sonde sprawdzilem i chodzi ok , wymienilem przeplywomierz , odpiolem gaz calkowicie , zrobilem probna jazde i podkazuje dalej:



2233 - Napięcie odniesienia miernika masy powietrza na
większa niż 1 V . nie wiem co dokladnie mam przez to rozumiec????

1231-Obwód otwarty lub zwarcie
w kierunku od głowicy do tablicy przyrządów
lub z KI dla jednostki sterującej MPI ; uszkodzony enkoder - ktos podpowie gdzie dokladniejmam szukac

: 26 lip 2015, 15:14
autor: maciek889
Black86 pisze:2233 - Napięcie odniesienia miernika masy powietrza na
większa niż 1 V . nie wiem co dokladnie mam przez to rozumiec????
Niektóre przepływomierze dostają napięcie odniesienia na podstawie którego na podstawie którego idzie sygnał przepływu powietrza. Zazwyczaj jest to w okolicach 5V. Zobacz w SSP na stronie 30 (29 wg. numeracji na stronach): http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_121.PDF tam z pinów A3 i A5 wychodzi to napięcie, pewnie wychodzi z jednego z tych pinów a na drugim jest mierzone co pewnie w przypadku spadku napięcia powoduje ten kod usterki. Może jest gdzieś zwarty ten kabel albo przepływomierz gdzieś je zwiera.
Black86 pisze:1231-Obwód otwarty lub zwarcie
w kierunku od głowicy do tablicy przyrządów
lub z KI dla jednostki sterującej MPI ; uszkodzony enkoder - ktos podpowie gdzie dokladniejmam szukac
To chyba coś związane z sygnałem z prędkości z prędkościomierza.

Może oba błędy powoduje jakiś brak styku albo usterka ECU.

Przy okazji w tym SSP na stronie 12 zauważyłem dlaczego montaż sekwencyjnego gazu do starszej wersji tego silnika może powodować problemy. Po prostu sterownik daje osobne otwarcie wtryskiwacza aby wzbogacić mieszankę na (nagłe) przyspieszanie.

: 26 lip 2015, 15:23
autor: Black86
u mnie predkosciomierz nie dziala czasami gdzies sie wskazowka rusza , moze to powoduje ten blad?

: 26 lip 2015, 15:35
autor: maciek889
Black86 pisze:u mnie predkosciomierz nie dziala czasami gdzies sie wskazowka rusza , moze to powoduje ten blad?
Jak zamiera elektronika w prędkościomierzu i nie przekazuje sygnału do ECU benzyny to tak.