Strona 1 z 3

[B3 2.2 KV] Układ chłodzenia 2.2 KV - chłodnica dodatkowa ?

: 12 lip 2015, 22:31
autor: serizzi
Cześć.
Po dłuższej przerwie znowu powróciłem do Audi 90 , tym razem 2.2KV.
Miałem wcześnie w sumie 3 szt z 2.3NG i teraz dopiero ujrzałem że moja 2.2 ma jakąś "dziwną" chłodnicę z przodu ? Żaden poprzedni NG tego nie miał i zastanawiam się czy się jej nie pozbyć - zwłaszcza, że najprawdopodobniej cieknie.


Czy ktoś z kolegów ma dostęp do Etki i może pokazać układ węży przy silniku 2.2KV ?
Audi 90 Quattro , 1987r.

Pozdrawiam. Obrazek

: 12 lip 2015, 22:56
autor: krzych900
Obrazek

Tak samo jak w NG. Nie wiem dlaczego jest tam wężyk z nr 11. Ja go nie mam

: 12 lip 2015, 23:12
autor: krs
a tak w ogóle jak by kto potrzebował to etka on-line http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2067 ... po-polsku/

: 13 lip 2015, 07:26
autor: serizzi
Aha , OK - jak pisałem wcześniej, żaden mój NG tego nie miał, hmm, myślałem że mam wersję dla afrykańskiego szejka :) , a czy ktoś ćwiczył pozbycie się tej chłodnicy ? Ciekawe jak to wpływa na sprawność układu ?
Generalnie w mojej ( kupiona 2 dni temu) wyrzuca płyn przy gorącym, a ta mała chłodnica jest ominięta... Poza tym nie ma innych objawów uszczelki pod głowicą - rozgrzewa się normalnie.

Dzięki za pomoc.

: 13 lip 2015, 09:07
autor: Leo
jak ci cieknie to ją wywal albo wymień. Nie ma się nad tym co rozwodzić.

: 13 lip 2015, 10:30
autor: krzych900
Żeby wywalić tą małą chłodnicę to trzeba zmienić ten wąż dolny z rozgałęzieniem na pojedynczy. I zostaje jeszcze króciec w chłodnicy. Widziałem gdzieś że ktoś to zakleił. Można na wężu zaślepić. Albo wymienić chłodnicę.
A ta dodatkowa chłodnica to chyba była w wersjach z klimą, z hakiem i może na ciepły klimat

: 13 lip 2015, 21:08
autor: emanuel33
Bez tej chłodnicy auto za bardzo grzeje się w mieście i w upalne dni.
Mogę Ci ją zregenerować jeśli chcesz. Pisz na PW.
Na pewno jej nie wywalaj jeśli ją masz. Na prawdę przydaję się. Sam wymieniałem ją u siebie na nową.
Podobnie jak i klimy. Na prawdę warto.

: 13 lip 2015, 22:21
autor: Leo
etam bzdura, powiedz to mojej esie. Nigdy nie miała dodatkowej chłodnicy bo w jej miejsce przez całą wysokość jest intercooler :P A w tej chwili esa jeździ na chłodnicy 23mm z KV właśnie, i , można powiedzieć, że jakoś sobie radzi.

Dodatkowa chłodniczka to bajer, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jej nie było.

: 13 lip 2015, 22:26
autor: serizzi
Hmm , więc jak to jest ? W zasadzie mój główny problem to wyrzucanie płynu jak się rozgrzeje, korek zmieniony, wiatrak działa, czysty płyn i olej , nie dymi - tylko jest ominięta ta mała chłodnica ( węże połączone) - może problem z cyrkulacją ? Czy od razu wyrywać głowicę ? :roll:

: 13 lip 2015, 22:36
autor: Leo
wywalanie płynu to wg mnie uszczelka. Nic więcej. A chłodnica cieknie bo za duże ciśnienie w układzie i puściło w najsłabszym miejscu.

[ Dodano: 2015-07-13, 22:36 ]
ale poczekaj, jak węże połączone? Węże do małej chłodnicy powinny być zaślepione a nie złączone, jak ją odcinasz.

: 13 lip 2015, 22:45
autor: grzesiek1495
jeździłem przez około 4-5 miesięcy bez tej małej chłodniczki i było ok. Z tym że było to zimową porą, jak temperatury zaczeły rosnąć do 25-30 stopni to w trasie ogólnie bezproblemowo, ale w mieście w korku grzał się, ale nie do takiego stopnia że musiałem go zgasić i odczekać aż ostygnie :) Ważne że jeśli nie ma tej chłodniczki to żeby był obieg. Żadne tam zaślepianie bo to tylko schrzani obieg :) Ten płyn to wywala Tobie korkiem czy po prostu znika ze zbiorniczka?
Tak samo jak w NG. Nie wiem dlaczego jest tam wężyk z nr 11. Ja go nie mam
Też mam tą chłodnice, a nie mam tego wężyka nr. 11 :)
A ta dodatkowa chłodnica to chyba była w wersjach z klimą, z hakiem i może na ciepły klimat
W wersjach z klimą ponieważ i tak jest w słabym miejscu umiejscowiona ta chłodnica, a jak dodatkowo przysłonisz ją chłodnicą klimy to dodatkowo osłabi to chłodzenie powietrzem, a jak wiadomo chłodnica od klimy też sie grzeje podczas gdy klima pracuje wiec ciepło + ciepło ... :) Nie dam ręki uciąć ale widziałem chyba też wersje bez klimy z dodatkową chłodnicą. Więc chyba faktycznie na ciepłe kraje wychodziły z nią.

: 13 lip 2015, 22:48
autor: emanuel33
Esa a ng czy kv to rozne motory. Ng i kv lubia soe przegrzewac. Wiem, bo mam juz drugie ng. W coupe nie mialem w avancie mam i spelnia swoje zadanie. Zwlaszcza ze mam dzialajaca klime. W upalne dni jak ost nawiedzaja nas, idealne rozwiazanie. Zwlaszcza jak dasz po garach i musosz stac w korkach. Zamiast 100 stopni czy wiecej, caly czas 90.

: 13 lip 2015, 23:00
autor: serizzi
Dzięki za info i zainteresowanie.

Więc:
1. węże od małej chłodnicy są połączone.
2. płyn wyrzuca korkiem - czyli jakby gotuje się po prostu a nie pompuje ciśnienie, w zasadzie na wolnych obrotach może pracować o wiele dłużej.

Nie mogę się porozumieć z poprzednim właścicielem, czy to zaczęło się po awarii małej chłodnicy.

: 13 lip 2015, 23:02
autor: Leo
mówię Ci, uszczelka Ci poszła. NIe ma co się zastanawiać.

: 13 lip 2015, 23:08
autor: krzych900
Może trzeba dobrze odpowietrzyć. Z włączonym ogrzewaniem. Wtedy płyn tak nie rośnie bo się chłodzi w nagrzewnicy.
Wentylatory się włączają?
Moje poprzednie NG nie miało tej małej chłodnicy, i w korkach wentylator co chwilę się włączał. Ale chłodnica była byle jaka chińska i myślałem że przez to