Cześć.
Po dłuższej przerwie znowu powróciłem do Audi 90 , tym razem 2.2KV.
Miałem wcześnie w sumie 3 szt z 2.3NG i teraz dopiero ujrzałem że moja 2.2 ma jakąś "dziwną" chłodnicę z przodu ? Żaden poprzedni NG tego nie miał i zastanawiam się czy się jej nie pozbyć - zwłaszcza, że najprawdopodobniej cieknie.
Czy ktoś z kolegów ma dostęp do Etki i może pokazać układ węży przy silniku 2.2KV ?
Audi 90 Quattro , 1987r.
Pozdrawiam.
: 12 lip 2015, 22:56
autor: krzych900
Tak samo jak w NG. Nie wiem dlaczego jest tam wężyk z nr 11. Ja go nie mam
Aha , OK - jak pisałem wcześniej, żaden mój NG tego nie miał, hmm, myślałem że mam wersję dla afrykańskiego szejka , a czy ktoś ćwiczył pozbycie się tej chłodnicy ? Ciekawe jak to wpływa na sprawność układu ?
Generalnie w mojej ( kupiona 2 dni temu) wyrzuca płyn przy gorącym, a ta mała chłodnica jest ominięta... Poza tym nie ma innych objawów uszczelki pod głowicą - rozgrzewa się normalnie.
Dzięki za pomoc.
: 13 lip 2015, 09:07
autor: Leo
jak ci cieknie to ją wywal albo wymień. Nie ma się nad tym co rozwodzić.
: 13 lip 2015, 10:30
autor: krzych900
Żeby wywalić tą małą chłodnicę to trzeba zmienić ten wąż dolny z rozgałęzieniem na pojedynczy. I zostaje jeszcze króciec w chłodnicy. Widziałem gdzieś że ktoś to zakleił. Można na wężu zaślepić. Albo wymienić chłodnicę.
A ta dodatkowa chłodnica to chyba była w wersjach z klimą, z hakiem i może na ciepły klimat
: 13 lip 2015, 21:08
autor: emanuel33
Bez tej chłodnicy auto za bardzo grzeje się w mieście i w upalne dni.
Mogę Ci ją zregenerować jeśli chcesz. Pisz na PW.
Na pewno jej nie wywalaj jeśli ją masz. Na prawdę przydaję się. Sam wymieniałem ją u siebie na nową.
Podobnie jak i klimy. Na prawdę warto.
: 13 lip 2015, 22:21
autor: Leo
etam bzdura, powiedz to mojej esie. Nigdy nie miała dodatkowej chłodnicy bo w jej miejsce przez całą wysokość jest intercooler A w tej chwili esa jeździ na chłodnicy 23mm z KV właśnie, i , można powiedzieć, że jakoś sobie radzi.
Dodatkowa chłodniczka to bajer, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jej nie było.
: 13 lip 2015, 22:26
autor: serizzi
Hmm , więc jak to jest ? W zasadzie mój główny problem to wyrzucanie płynu jak się rozgrzeje, korek zmieniony, wiatrak działa, czysty płyn i olej , nie dymi - tylko jest ominięta ta mała chłodnica ( węże połączone) - może problem z cyrkulacją ? Czy od razu wyrywać głowicę ? :roll:
: 13 lip 2015, 22:36
autor: Leo
wywalanie płynu to wg mnie uszczelka. Nic więcej. A chłodnica cieknie bo za duże ciśnienie w układzie i puściło w najsłabszym miejscu.
[ Dodano: 2015-07-13, 22:36 ]
ale poczekaj, jak węże połączone? Węże do małej chłodnicy powinny być zaślepione a nie złączone, jak ją odcinasz.
: 13 lip 2015, 22:45
autor: grzesiek1495
jeździłem przez około 4-5 miesięcy bez tej małej chłodniczki i było ok. Z tym że było to zimową porą, jak temperatury zaczeły rosnąć do 25-30 stopni to w trasie ogólnie bezproblemowo, ale w mieście w korku grzał się, ale nie do takiego stopnia że musiałem go zgasić i odczekać aż ostygnie Ważne że jeśli nie ma tej chłodniczki to żeby był obieg. Żadne tam zaślepianie bo to tylko schrzani obieg Ten płyn to wywala Tobie korkiem czy po prostu znika ze zbiorniczka?
Tak samo jak w NG. Nie wiem dlaczego jest tam wężyk z nr 11. Ja go nie mam
Też mam tą chłodnice, a nie mam tego wężyka nr. 11
A ta dodatkowa chłodnica to chyba była w wersjach z klimą, z hakiem i może na ciepły klimat
W wersjach z klimą ponieważ i tak jest w słabym miejscu umiejscowiona ta chłodnica, a jak dodatkowo przysłonisz ją chłodnicą klimy to dodatkowo osłabi to chłodzenie powietrzem, a jak wiadomo chłodnica od klimy też sie grzeje podczas gdy klima pracuje wiec ciepło + ciepło ... Nie dam ręki uciąć ale widziałem chyba też wersje bez klimy z dodatkową chłodnicą. Więc chyba faktycznie na ciepłe kraje wychodziły z nią.
: 13 lip 2015, 22:48
autor: emanuel33
Esa a ng czy kv to rozne motory. Ng i kv lubia soe przegrzewac. Wiem, bo mam juz drugie ng. W coupe nie mialem w avancie mam i spelnia swoje zadanie. Zwlaszcza ze mam dzialajaca klime. W upalne dni jak ost nawiedzaja nas, idealne rozwiazanie. Zwlaszcza jak dasz po garach i musosz stac w korkach. Zamiast 100 stopni czy wiecej, caly czas 90.
: 13 lip 2015, 23:00
autor: serizzi
Dzięki za info i zainteresowanie.
Więc:
1. węże od małej chłodnicy są połączone.
2. płyn wyrzuca korkiem - czyli jakby gotuje się po prostu a nie pompuje ciśnienie, w zasadzie na wolnych obrotach może pracować o wiele dłużej.
Nie mogę się porozumieć z poprzednim właścicielem, czy to zaczęło się po awarii małej chłodnicy.
: 13 lip 2015, 23:02
autor: Leo
mówię Ci, uszczelka Ci poszła. NIe ma co się zastanawiać.
: 13 lip 2015, 23:08
autor: krzych900
Może trzeba dobrze odpowietrzyć. Z włączonym ogrzewaniem. Wtedy płyn tak nie rośnie bo się chłodzi w nagrzewnicy.
Wentylatory się włączają?
Moje poprzednie NG nie miało tej małej chłodnicy, i w korkach wentylator co chwilę się włączał. Ale chłodnica była byle jaka chińska i myślałem że przez to